Motor uitbouwen.........

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » vr 10 sep, 2010 16:21

PJ'74 schreef: Welke lijm gebruik ik daarvoor?
Heb ik ook nog andere vloeibare pakkingen nodig bij deze ingreep?
En zo ja... welke raden jullie me aan?
Alvast bedankt!!
PJ
Volgens Citroen gebruik je hier bostik 1400 voor, dit is een lijm die goed tegen hoge temperaturen kan. Deze lijm wordt ook op de Helikopters gebruikt waar ik aan werk uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat bison lijm even goed werkt als bostik. Er zit ook praktisch geen verschil tussen deze beide alleen het merkje misschien?

Groeten
Citroen 2cv6 special 1986

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » vr 10 sep, 2010 20:00

Okeee.. gewoon bisonkit dus!
Bisonkit it will be... :wink:
Bedankt!

Maar vloeibare pakkingen zijn dus niet nodig, zolang je het blok of bak dicht laat?
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5220
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 10 sep, 2010 21:50

Correct van die vloeibare pakkingen. Ik monteer trouwens de kleppakkingen altijd zonder lijm. Gewoon opletten dat ze mooi vlak liggen. Nooit enige lekkage gehad. Wel beide zijden en de rubberdichting goed schoon maken.
diverse Citroens, wat anders.

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 10 sep, 2010 21:53

Ik heb ze ook nog (bijna) nooit gelijmd oid. Slechts 1x heb ik wat (héél weinig) vloeibare pakking erop gedaan, omdat ik geen nieuwe pakkingen meer bleek te hebben en de oude nogal hard geworden was.
Gewoon zorgen dat alles goed schoon is en voorzichtig de klepdeksel terugplaatsen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 10 sep, 2010 21:55

En niet te strak aandraaien, dan gaan de deksels juist lekken, omdat ze krom trekken.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » wo 20 okt, 2010 16:26

Lijm of vloeibare pakking heb ik ook nog nooit gebruikt.

Met een vingernagel een afdruk maken in de rubberen pakking:
gaat die afdruk eruit, kan je de pakking hergebruiken. Blijft die
afdruk staan, is de pakking oud en kan je beter een nieuw monteren.

Klepdeksel inderdaad niet te vast draaien: daarvan gaan ze
krom staan en ontstaat er olielekkage. Klepdekselmoer handvast
draaien en met sleutel 12 nog een halve slaag aandraaien.

Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

PJ'74
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 185
Lid geworden op: di 18 aug, 2009 01:46
Locatie: fryslan

Bericht door PJ'74 » vr 22 okt, 2010 18:28

Bedankt voor jullie tips!!
Jammergenoeg kan ik de deksels e.d. nog niet plaatsen.
Het spruitstuk moet er eerst op en daar blijkt toch een gaatje in te zitten :cry:
Dat kun je wel lassen toch? Ik zit nog op m'n lasapparaat te wachten...
Ik kreeg ook nog als tip van een monteur om een beetje gungum te smeren op de pakkingen tussen spruitstuk en cilinderkoppen.
Iemand hier ervaring mee?
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 22 okt, 2010 20:16

Je bedoeld toch nioet dat gaatje in het midden van het spruitstuk he? Die hoort er namelijk. Verder nog nooit gehoord dat een spruitstuk van een 602cc is doorgerot.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie