koopje! michelin modellen bij Action (+verbouwingen daarvan)

Alles over 2cv modelauto's en miniaturen
Joshua2cv
Beginner
Beginner

Bericht door Joshua2cv » di 26 okt, 2010 12:40

Lijkt me leuk :D
Wou dat ook doen met van dat nagellakspul?

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 26 okt, 2010 12:40

Leef je uit!
Deze garage heb ik verouderd met 'patine' van Talens. Dat Patine is een dikke bruine pasta op terpentinebasis. Ook opkwasten en uitpoetsen. Hoe meer je poetst, hoe lichter, hoe luchtiger je poetst hoe donkerder. Kun je dus mooi geleidelijke overgangen mee maken, maar ook strakke donkere vlakken.

Voor modellen gebruikte ik vaak gewone acryl verf. Beetje kwasten en uitpoetsen. Als dat droog is wat sterk met water verdunde acryl er overheen gooien. Loopt mooi in kiertjes e.d. en geeft een grauwe sluier over het model.
Kan ook met modelbouwverf, maar die is wat prijziger.
Laatst gewijzigd door the Nosepicker op di 26 okt, 2010 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 26 okt, 2010 12:43

Gewoon posten die hap!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » di 26 okt, 2010 13:16

ik verf vooral met simpele techniekjes zoals drybrushing, washen, chippen.

drybrushen:
kwastje in zwarte verf dopen of kleur naar keuze, helemaal schoonmaken op een tissue tot er bij niks meer uitkomt, dan over de lijnen en groefjes van je model borstellen. nu komen deze omhoogt te liggen en lijken ze erg vies door jaren gebruik,

washen:
een verf of terpetine of waterbasis verdunnen tot rond waterdikte, bij waterbasis een drupje afwasmiddel bijdoen om de oppervlakte spanning te breken, anders vloeit het niet uit maar gaat bellen vormen op het je model. grille krijgt meer diepte en er lijkt vuil in randjes te zitten, oppassen met deze techniek OVERDAAD SCHAADT.

chippen: kleine stukjes op plekken die bewegen en lang mekaar schuren de verf eraf halen, alsof de verf eraf geknapt is op die plek, je kunt het zilver doen eronder of roestbruin, plekken als treeplankranden moet je dus niet te veel roest opdoen, hier schuur je vaak overheen of gaat erop staan, roest zal dus minder kans hebben op deze plekken. handvatten ook, die pak je ook vaak vast.

hier mijn modelletje tot nu toe, velgen en banden worden nog wel even gedaan en de voorbumper word wat aangepast, spiegeltjes liggen naast me, een roestplekje en wat chipjes op de bevestiging lijkt me wel leuk voor ze erop gaan:

Afbeelding
zoals je ziet zijn de planken veel viezer geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog een foto van mijn 202, lak is gestript door hem paar uurtjes in de nagellakremover te gooien, decal van de leeuw word opnieuw geprint:

Afbeelding

zo kwam die uit het removerbadje, mooi schoon zamak

maaaaar... wel een heul lelijk gat in het dak, stukje plastic inlijmen, plamuren, beetje meel erop met superlijm, gladschuren, primer en...

Afbeelding

weg is het gat :lol: . hij staat nu al in zijn nieuwe zwarte jasje, raamlijstjes scilderen en weer in mekaar zetten, zit wel een nieuw dashboard deel in, het oude klopte voor een deel niet met het origineel.

mvg

sleurhut

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » di 26 okt, 2010 13:20

nosepicker: gaaf! heb ooit ook zoiets gehad :P , een kasteel incl kantelen, stuk of 200 gaten hebben ze geboord met de speedboor en toen met de decoupeerzaag ertussen gezaagd, moet nog wel ergens liggen, overwoestbaar is dat ding...

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 26 okt, 2010 13:57

Mooi , ik heb mijn traction 15 matzwart geschilderd, hij ziet er net uit of ie uit een of andere stal komt. Als die zo mooi glanzen lijkt het vaak erg plastic.
diverse Citroens, wat anders.

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » di 26 okt, 2010 13:59

heller 1/43?

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 26 okt, 2010 15:58

nee heller 1/24
diverse Citroens, wat anders.

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » di 26 okt, 2010 18:21

oke kunnen we anders allemaal een lijstje maken wat we nog moeten hebben en dan kijken wat ieder moet hebben, morgen ga ik weer ff wat actions aandoen en wat lui daar vragen of ze wat achter kunnen houden dan.

wil zelf alleen de HY nog en de mehari. voor de rest ben ik er...

Joshua2cv
Beginner
Beginner

Bericht door Joshua2cv » di 26 okt, 2010 20:01

Sleurhut,
Heb ik ook gedaan, kom zelf uit almelo, dus ik moet vrijdag weer komen, dan kan ik komen kijken& halen wat ze hebben kunnen achterhouden,

Maar zo'n vrouw zij ook: Dat het steeds werd aangevuld, dus denk dat het er nog wel een tijdje licht..

Egbert2CV
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Egbert2CV » di 26 okt, 2010 22:07

Joshua2cv schreef:Lijkt me leuk :D
Wou dat ook doen met van dat nagellakspul?
Met nagellakremover ZONDER aceton (Kruidvat) kun je lakschadevrij de decals verwijderen. Wel nauwkeurig werken dan...

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » di 26 okt, 2010 22:28

nou je kunt hem beter kaal halen, ik wil wel een ombouwverslag maken hoe je het doet met een lijst wat je moet hebben, als hij kaal is zie je ook dat de dikke laag verf veel detail bedekt heeft, ineens zag ik de motorkapnaden van de 202 en kwamen er gedetailleerde schanieren naar voren. Is dus echt de moeite waard om te doen, voor 4 modelletjes kost het je 4 euro aan verf ongeveer (dat is primer + action spuitlak) prima te gebruiken als je het goed schud en even onder de hete kraan op druk brengt, in dunne mistcoats werken dan is die mooi zwart zonder detailverlies :P .

sleurhut

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » wo 27 okt, 2010 08:36

the Nosepicker schreef:
Joshua2cv schreef:Weet je toevallig of er ook nog hy's zijn? :)
Ik rij straks langs een Action, kan kijken voor een HY, kost je 2,69 + porto dan. Laat maar effe weten.
Hadden wel deze nog 2x staan:
Afbeelding
Leuk om om te bouwen tot schuurvondst pickup
Zó:
Afbeelding
maar dan vies. Alleen misselijk, die schroefjes met 3hoekige gaatjes, dat schroeft niet handig..

En verder stonden er nog een bult 202's, topolino's, 2 estafettes, paar peugeot- en renaultbussen en wat renaults. In het magazijn stond niets meer van Citroën. Komende week nog eens kijken of er aangevuld wordt.
Als er weer HY's staan neem ik ze gewoon mee, dan hoor ik daarna wel wie er interesse heeft. Voor 2.69 val ik me daar geen bult aan.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » wo 27 okt, 2010 11:00

Heyy, dat modelleke heb ik ook! Ook van de action. Is ook niets meer van over ;)

Afbeelding

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » wo 27 okt, 2010 12:13

schroefjes zijn geen groot probleem, als ze van de onderplaat afmoeten pak je een snijtang en zet de ben in een hoek van de driehoek, dan ga je hem goed aandrukken en draaien, komt die ook eruit, laatste stuk kan met de hand.

die in je model haal je ook zo los, platte elektroschroevendraaier en vast indrukken, kost je 10 minuut maar ze komen wel los zetten, als ze ver genoeg zijn kun je ze met een tang pakken, heb het geleerd bij dat domme MCD speelgoed :P

Plaats reactie