Restauratie AZU 1974
Gisterenmorgen om 5 uur de tunnelkas ontruimd omdat die begon vol te lopen met regenwater .
Alles staat nu in mijn garage, maar ik heb daar helemaal geen plaats meer .
Ik wacht even totdat de kas weer droog is en dan zet ik de koets en een paar andere onderdelen terug en begin aan het opknappen van de motor.
Het wordt zo meteen winter en dan is het in de kas te koud om nog fatsoenlijk te kunnen werken.
Dus dan concentreer ik me maar op de motor en later het chassis, kan ik na de winter verder met de koets.
Alles staat nu in mijn garage, maar ik heb daar helemaal geen plaats meer .
Ik wacht even totdat de kas weer droog is en dan zet ik de koets en een paar andere onderdelen terug en begin aan het opknappen van de motor.
Het wordt zo meteen winter en dan is het in de kas te koud om nog fatsoenlijk te kunnen werken.
Dus dan concentreer ik me maar op de motor en later het chassis, kan ik na de winter verder met de koets.
Gisteren de motor gedeeltelijk in elkaar gezet. Helaas paste een olie keerring niet.
Ik heb alweer een andere besteld.
En ook het chassis staat in de RX 10
Helaas viel de pot met RX 10 op de grond, wat resulteerde in een zwarte plek op de garagevloer. Maar ik was toch al vergeten om de vloer af te dekken met stuc-loper, en lag deze toch al bezaaid met druppels RX 10 die van het Chassis af vielen.Die rol stucloper zie je op de foto staan .
Soms wil ik dingen te snel doen en dan vergeet ik zoiets .
Gelukkig moet ik met het opbouwen van de motor beter opletten. Ik heb dan ook wat documentatie en "How to restore 2CV"bij de hand en doe elke handeling stap voor stap. Kan er ook niks verkeerd gaan.
Met deze weersomstandigheden kan ik niet werken, dus besteed ik mijn tijd maar aan mijn hobby.
Ik moet deze week nog even naar Niederkrüchten voor wat onderdelen, zodat ik de motor verder kan afbouwen.
En dan de versnellingsbak. Kijken wat daarmee moet gebeuren. Als die gereviseerd moet worden breng ik hem weg.
Ik heb alweer een andere besteld.
En ook het chassis staat in de RX 10
Helaas viel de pot met RX 10 op de grond, wat resulteerde in een zwarte plek op de garagevloer. Maar ik was toch al vergeten om de vloer af te dekken met stuc-loper, en lag deze toch al bezaaid met druppels RX 10 die van het Chassis af vielen.Die rol stucloper zie je op de foto staan .
Soms wil ik dingen te snel doen en dan vergeet ik zoiets .
Gelukkig moet ik met het opbouwen van de motor beter opletten. Ik heb dan ook wat documentatie en "How to restore 2CV"bij de hand en doe elke handeling stap voor stap. Kan er ook niks verkeerd gaan.
Met deze weersomstandigheden kan ik niet werken, dus besteed ik mijn tijd maar aan mijn hobby.
Ik moet deze week nog even naar Niederkrüchten voor wat onderdelen, zodat ik de motor verder kan afbouwen.
En dan de versnellingsbak. Kijken wat daarmee moet gebeuren. Als die gereviseerd moet worden breng ik hem weg.
Ja, ja , rustig aan, er moet ook nog af en toe gewerkt worden.Sjoerd schreef:Hoe staat het inmiddels met deze besteleend? Heb er al een tijdje niets van gehoord
Ik ben half mei voor een opdracht naar Zwitserland geweest, tuinieren op een steile helling, met een prachtig uitzicht op het dorpje , en de plaats Sion. Geweldige ervaring.
Nu begin ik weer wat meer tijd te krijgen, en mijn zoon heeft zijn Mazda bijna klaar.
Vorige week zaterdag met mijn broer naar Tienen geweest, onderdelen halen en vandaag heb ik weer lekker gesleuteld.
Morgen werken, en dan het weekend weer verder met de eend.
Mijn uitzicht vanaf mijn Zwitserse werkplek