En weer een nieuwe eendrijder.
En weer een nieuwe eendrijder.
Hoi, ik wil me ook even voorstellen. Ik ben Mathijs en kom uit Hengelo. Al sinds ik me kan herinneren wilde ik graag een eend, een rode. Moest ook bepaalde specificaties hebben zoals, hij moet dus rood zijn, een club, ronde lampen op een smalle beugel, 3 spijlen grille, een witte ventilator, geen wieldoppen en lange wielbouten. Jaja details! Eigenlijk een jaren '70 model maar wel met schijfremmen. Na wat omzwervingen van een type1 BX naar Uno via Sierra weer naar BX type3, toen een type1 Clio om in een Xantia uit te komen hadden we met de Xantia een GSA gekocht. De Xantia werd in de prak gereden door een vriend van ons waardoor we nu in een XM rijden en de GSA is verkocht om eindelijk een 2cv aan te kunnen schaffen. En dat hebben we gedaan. Het is een rode club uit '85 geworden, nog wel met rechthoekkige lampen maar die gaan plaats maken voor ronde op een smalle beugel. Ben er nog niet uit of het chrome of rode moeten worden. Wel zit er al een 3 spijlen grille op en de witte ventilator staat klaar om gemonteerd te worden. Het is niet de allerbeste eend die op de weg rijdt maar zeker de moeite waard om weer goed te maken. We kunnen er nu wel gewoon in rond rijden maar er moeten wel wat dingen gebeuren. Het chassis moet gelast worden, motorkapscharnier is slecht en het raamframe ook. Natuurlijk ook een lekkende ventilatieklep en slecht starten 's morgens. Dat laatste zal met onderhoud te maken hebben. Ik heb al een onderhoudsset thuis liggen maar het weer werkt steeds niet mee. Het moet allemaal op de stoep gebeuren namelijk. Foto's staan nog steeds op de camera dus die houden jullie nog tegoed. Wel zsm natuurlijk. Ben benieuwd wat ik allemaal kan leren van jullie forummers.
- Jeroen-citroen
- Moderator
Welkom hier en veel plezier met je eend. Een goed onderhoudsbeurtje kan je startprobleem wellicht oplossen en anders kun je via de zoekfunctie een schat aan informatie vinden
Nog een dingetje ....laat die rechthoekige koplampen lekker zitten. Je ziet ze veel minder vaak dan de ronde en wat mij betreft horen ze gewoon op een club. Vergeet ook niet dat de lichtopbrengst in principe groter is dan van originele ronde

Nog een dingetje ....laat die rechthoekige koplampen lekker zitten. Je ziet ze veel minder vaak dan de ronde en wat mij betreft horen ze gewoon op een club. Vergeet ook niet dat de lichtopbrengst in principe groter is dan van originele ronde

weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Malle Babbe
- Moderator
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
verrek ik ken die auto!, had je toevallig een beetje geel/brons achtige GSA met chrome wieldoppen? staat nog een CX naast en een BX. Kom er wel eens langs met de hond. Bij die bejaardenwoningen vlakbij die vijver met zo'n jeux de boule plaats?
kom er vanavond weer langs dus kijk wel ff of die het idd is
weer een 2cv erbij in hengelo!
sleurhut
kom er vanavond weer langs dus kijk wel ff of die het idd is

weer een 2cv erbij in hengelo!
sleurhut
-
- Gebruiker
- Contacteer:
- Jeroen-citroen
- Moderator
H4 biedt volgens mij altijd meer licht dan duplo maar de licht opbrengst is wel de reden geweest om de rechthoekige lamp te introduceren. De rechthoekige kon je later ook als H4 krijgen als acessoire terwijl de ronde naar mijn idee nooit origineel als h4 geleverd is (als dat wel zo is zal ik wel verbeterd worden
).

weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
niet geleverd, maar je kunt nu h4 met duplo fitting krijgen. Of dat legaal is weet ik niet. Ik had een mooie Hella verstraler op de bumper staan gekoppeld aan het groot licht. Voor de rest nooit problemen met de licht opbrengst. Zelfs niet bij mijn 6volt exemplaar. Maar goede schone stekkers en massa helpt al een heel eind.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
In de GSA had ik ook "nep" h4 met geel kapje. Nooit kapot gegaan maar de reflectoren waren er niet voor gemaakt. Gingen verkleuren. Het licht wat er nu uit komt is wel fel maar vooral op wegen zonder verlichting is het voor mij niet genoeg. Als ik grootlicht aan zet wordt het zelfs nog minder in plaats van beter. Ik zal weer eens die h4's scoren.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Het verschil in de GSA tussen duplo en h4 was ook al best groot. Had ik niet verwacht. Eerst maar even dat slechte starten verhelpen. Met de zoekfunctie heb ik heel veel gelezen. Komt er op neer dat ik eerst onderhoud ga doen en dan eens kijken of het beter wordt. Moet haast wel. Ik keek voor de gein eens naar de v snaar en die stond zo slap dat als ik er in kneep beide kanten tegen elkaar aan kwamen. De laadstroommeter ging op de autosnelweg ook helemaal terug naar links. Maar geen gepiep. Geeft dus het onderhoud wel een beetje aan...
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer: