1955 slough 2cv in een film

Iets gevonden met een eend in de hoofd- of bijrol?
Plaats reactie
Stef
Beginner
Beginner

1955 slough 2cv in een film

Bericht door Stef » ma 15 nov, 2010 09:12

Beste allen, ben zo trots als een hond met 7 gouden l....
Mijn slough 2cv uit 1955 speelt woensdag 17 November een rol in een film over congo in de jaren '60. (ja ik weet dat ze daar geen slough eenden hadden, maar dat heb ik maar even verzwegen...) Weet nog niet hoe de film heet, maar het is een zuid-afrikaanse productie die in ons dorp (Richards Bay) wordt geschoten.

Eendje is overigens nog steeds te koop; 8500 euri ex transportkosten (ca. 1000 euro naar Rotterdam) Ik zoek een citroen waarmee ik met het hele gezin op vakantie kan gaan; DS safari (lokaal gebouwde DS station) zal dat goed kunnen! tel. +27833993598

Groeten,

Stef
Afbeelding
Slough AZ PO 1955

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » ma 15 nov, 2010 15:20

Hallo Stef,
Is dat wel een goed idee om op vacantie te gaan met een auto zo oud en zoveel techniek.De eend was makkelijk te reparen,maar dit ligt toch wel anders.Ik zou daar maar eens goed over nadenken :lol:
Groetjes.

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door brammie » ma 15 nov, 2010 20:54

is een HY niks voor jou en het gezin?
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Stef
Beginner
Beginner

Bericht door Stef » di 16 nov, 2010 09:21

Toen ik in Nederland woonde had ik een HY camper, geweldig! Hier in Zuid-Afrika ken ik maar een HY, van de voorzitter van de citroenclub in Johannesburg. De HY heeft hetzelfde probleem als de eend hier; niemand kent ze, nooit officieel geleverd door Citroen. De DS heeft dat probleem niet, is hier zelfs gemaakt, er was een DS fabriek en er zijn nog heel veel onderdelen.

De eend is gewoon te klein en te licht (12 pk) om hier met 'n vieren op vakantie te gaan, we hebben hier stevige bergen die al spannend zijn als ik er alleen in zit (100 kg) laat staan met het hele gezin + vakantiespullen (300 kg?) Als je met de eend naar Frankrijk gaat zijn er geen problemen als hij stuk gaat; in ieder kippenhok ligt wel wat (sterker nog, sommige kippenhokken zijn eenden) Hier ben je gewoon de sjaak want spullen zijn er niet. Er is nog een andere 1955 eend in Zuid-Afrika, De rest (volgens de citroenclub ongeveer 30) is allemaal modern

Ik inmiddels 2.500 km heb gereden sinds de restauratie, en maar een keer een probleem heb gehad; boutje van en van de frictieplaten van de automatische koppeling was afgebroken en blokkeerde de koppeling in het koppelingshuis.

Ga wel binnenkort met de eend op safari, Een eend tussen de olifanten; dat moeten mooie foto's worden.
Slough AZ PO 1955

Plaats reactie