restauratie 2cv 1982
-
- Beginner
restauratie 2cv 1982
Hallo ik zal me aller eerst even voorstellen. Ik ben Charles en ben nieuw op het forum.
Zit nu met een paar dilemma's en wil dit graag met jullie delen en ook zou ik graag jullie mening willen weten hoe jullie mijn restauratie tot nu toe vinden.
Ik ben sinds vorig jaar oktober met de restauratie bezig en ben nu op het punt afwerken van de koets en plaatdelen beland. Mijn vraag aan jullie is wat ik het beste kan doen op dat gebied aangezien ik een goed rijdende harde eend wil rijden met nog wel een beetje oude look. Het hoeft van mij niet de strakste eend te worden. Kan wel bij een spuiter voor 1000,- laten lakken is dit veel?
Heb ook een imitatie voorscherm gekocht heeft iemand hier ervaring mee
Zit nu met een paar dilemma's en wil dit graag met jullie delen en ook zou ik graag jullie mening willen weten hoe jullie mijn restauratie tot nu toe vinden.
Ik ben sinds vorig jaar oktober met de restauratie bezig en ben nu op het punt afwerken van de koets en plaatdelen beland. Mijn vraag aan jullie is wat ik het beste kan doen op dat gebied aangezien ik een goed rijdende harde eend wil rijden met nog wel een beetje oude look. Het hoeft van mij niet de strakste eend te worden. Kan wel bij een spuiter voor 1000,- laten lakken is dit veel?
Heb ook een imitatie voorscherm gekocht heeft iemand hier ervaring mee
Laatst gewijzigd door charlie331 op do 18 nov, 2010 11:49, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
Welkom hier.
1000,- is niet veel voor een profi spuiter.
Maar als je een harde eend met oude look wil, kun je voor minder zelf aan de slag. Zelfs een roller geeft een net resultaat als je niet kunt spuiten. Je zegt zelf al dat het niet de strakste eend hoeft te zijn, dan is het onnodig om er 1000,- tegenaan te gooien.
Imi voorschermen: eerst de pasvorm checken vóór je ze gaat spuiten! Scheelt je een 2e gang naar de spuiterij als je onverhoopt de pasvorm hebt moeten aanpassen.
[als je de volledige link van je foto tussen de haakjes zet kunnen we hem ook zien. Daarvoor moet je de foto eerst uploaden naar een site als photobucket.com. Die link hier plaatsen.]
Maar als je een harde eend met oude look wil, kun je voor minder zelf aan de slag. Zelfs een roller geeft een net resultaat als je niet kunt spuiten. Je zegt zelf al dat het niet de strakste eend hoeft te zijn, dan is het onnodig om er 1000,- tegenaan te gooien.
Imi voorschermen: eerst de pasvorm checken vóór je ze gaat spuiten! Scheelt je een 2e gang naar de spuiterij als je onverhoopt de pasvorm hebt moeten aanpassen.
[als je de volledige link van je foto tussen de haakjes zet kunnen we hem ook zien. Daarvoor moet je de foto eerst uploaden naar een site als photobucket.com. Die link hier plaatsen.]
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
Hallo Charles,
Indien de eend niet de strakste hoeft te worden, zou ik hem gewoon rollen met 2k lak.
Heb pas ook mijn eend gerold, en heb voor 2 liter 2k. kwast lak inclusief verdunner en harder en rollers enz. Euro 100,00 betaald.
Verdunnen 1:20 en resultaat is best netjes geworden.
Scheelt je toch weer Euro 900,00
Maar ik vind Euro 1000,00 om je eend te spuiten niet veel, indien deze ook binnen wordt gespoten voor dat bedrag.
Indien de eend niet de strakste hoeft te worden, zou ik hem gewoon rollen met 2k lak.
Heb pas ook mijn eend gerold, en heb voor 2 liter 2k. kwast lak inclusief verdunner en harder en rollers enz. Euro 100,00 betaald.
Maar ik vind Euro 1000,00 om je eend te spuiten niet veel, indien deze ook binnen wordt gespoten voor dat bedrag.
-
- Moderator
Check http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4872
voor 't plaatsen van foto's.
voor 't plaatsen van foto's.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Beginner
Dankjewel voor je reactie. Tja vind het idd een lastige kwestie kan misschien nog via een amateur spuiter iets regelen. Het imi voorscherm past opzich nog verbazend goed. Alleen zit hij een beetje ver vanaf het driehoek maar misschien is daar nog wat op te vinden.. Heb nu imageshack gebruikt om wat foto's up te loaden.the Nosepicker schreef:Welkom hier.
Ik ben nu alle kleine dingen aan het aflassen en ben de auto aan het schuren. Ik schuur 400 droog en daarna 800 nat na. Daarna heb ik er primer opgespoten en stond verstaat van het resultaat. Moet ik dan de primer ook weer opnieuw opschuren met p2000 ofzo?
gr
-
- Beginner
Ok dat is goed om te weten dat het niet extreem duur is. De spuiter begon wel over het in een geheel spuiten van de auto. Dat ik zoveel mogelijk aan de koets moest hangen aan plaatdelen, is dat ook echt beter voor het resultaat aangezien het met rood kleurverschillen kunnen optreden met diktes van de verf?siemen schreef:1000 euro??
dat kost mij een beun haas en ik moet nog zelf schuren ook.
700 euro lak, 100 primer enz, 100 stookkosten spuitcabine 200 voor de spuiter als ik mazzel heb.
overigens welkom op het forum!
-
- Beginner
Okee dan bedrag valt me reuze mee wat voor merk verf heb je daar dan voor gebruikt? En heb je ook een foto van het resultaat van het rollen? Moet maar even zien eerst maar weer alles schuren dat duurt toch nog wel ff:Ptweeceevee schreef:Hallo Charles,
-
- Beginner
Hier een kleine selectie van mijn restauratie. wat vinden jullie ervan?
[/quote]
best veel zooi..
beetje roest
het kan altijd erger het 2cv kerkhof
waar begin je aan
klemmen van plaat onder achterbank soms moet je creatief zijn.
chassis was gelukkig nog goed en heb ik kunnen behandelen
vooruitframe in delen vervangen met de verzettang pas gemaakt. Goede tip aangezien het resultaat erg mooi is geworden
[/quote]
best veel zooi..
beetje roest
het kan altijd erger het 2cv kerkhof
waar begin je aan
klemmen van plaat onder achterbank soms moet je creatief zijn.
chassis was gelukkig nog goed en heb ik kunnen behandelen
vooruitframe in delen vervangen met de verzettang pas gemaakt. Goede tip aangezien het resultaat erg mooi is geworden
-
- Moderator
Grondig!!
Voor schuren en spuiten, gebruik de zoekfunctie eens? Is al veel over geschreven namelijk.
Zoals: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7086 of http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6982
Zoeken op lakken, spuiten, schuren, voorbewerken, verfspuit, lak, laksysteem, voorbewerken, plamuur(soorten), filler, primer, etc, etc.
Voor schuren en spuiten, gebruik de zoekfunctie eens? Is al veel over geschreven namelijk.
Zoals: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7086 of http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6982
Zoeken op lakken, spuiten, schuren, voorbewerken, verfspuit, lak, laksysteem, voorbewerken, plamuur(soorten), filler, primer, etc, etc.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
-
- Beginner
-
- Regelmatige poster