Los komen van achterruit
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Los komen van achterruit
Een paar weken geleden merkte ik dat de achterruit aan de bovenzijde uit het rubber was gekomen, ik heb deze terug gedrukt en kon toen het rubber wat naar beneden schuiven over de ruit heen. Vandaag merkte ik dat het op deze plaats behoorlijk lekte en dat het doek van het dak in het midden minder strak gespannen is dan meer naar de zijkanten. Ik heb het idee dat het doek los zit van het ijzeren frame. Weet iemand hoe het doek vast zit? alleen geklemd of is het gelijmd?
Het doek zit om het frame heen gelijmd. Helaas zijn de nieuwe frames iets te dun/slap waardoor dit euvel vaker voorkomt de laatste tijd. Heb je trouwens al gecontroleerd of het lipje van het raamframe (aan de bovenzijde) in de dwars balk van het dak is geschoven?
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Niet geheel aansluitend op de vraag, maar misschien zinvol.
Bij mijn eend is er jaren geleden een lek geweest tussen het raamrubber en de ruit van de achterruit. De oplossing was vaseline smeren. Daarna nooit geen lekkage meer gehad.
En het is inderdaad dat de ruit goed gemonteerd is. Let met name op het lipje wat in het dwarsbalkje van de koets moet vallen.
Bij mijn eend is er jaren geleden een lek geweest tussen het raamrubber en de ruit van de achterruit. De oplossing was vaseline smeren. Daarna nooit geen lekkage meer gehad.
En het is inderdaad dat de ruit goed gemonteerd is. Let met name op het lipje wat in het dwarsbalkje van de koets moet vallen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Omdat ik een grote achterklep heb gemaakt , heb ik het lipje naar onderen gebogen zodat het niet in het gleufje valt maar wel tegen de dwarsbalk drukt. Zou ik het lipje in het gleufje steken, dan buigt het elke keer als ik de klep open of dicht doe en zal na enige tijd afbreken. Ik heb in de jaren 80 altijd met deze constructie rond gereden en nooit problemen gehad. Echter als nu het raamframe van mindere kwaliteit is zoals Engbokho zegt, dan kan dat nu dus wel problemen geven.
Ik ga van de week het dak eens demonteren en de ruit er uit halen. Dan alles lijmen (bizonkit?) en de zaak weer monteren maar dan op de originele manier dus zonder grote achter klep (helaas) en het lipje in het gleufje. Ik moet alleen even droog weer hebben.
Ik ga van de week het dak eens demonteren en de ruit er uit halen. Dan alles lijmen (bizonkit?) en de zaak weer monteren maar dan op de originele manier dus zonder grote achter klep (helaas) en het lipje in het gleufje. Ik moet alleen even droog weer hebben.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1951
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Ik gebruik Bison Tix om stukken "reparatiedak" over scheuren te plakken.Boudewijn schreef: Dan alles lijmen (bizonkit?)
Werkt prima.
http://www.bison.nl/upload/af993e0fc2c7dd2dc07ba2.pdf
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
ik heb het met tek 7 gelijmd het stof onder de raamkader .
dan met veel vaseline spray het rubber ingespoten voor dan die pees in het rubber te rekken .
langzaam telkens boven en onder de pees er in drukken en voelen langs de rand dat ie er goed in zit .
je voelt het meteen als hij er schuin in zit , en dat durft ie dus goed indrukken .
en zekers goed vettig houden glijd het makkelijkste
dan met veel vaseline spray het rubber ingespoten voor dan die pees in het rubber te rekken .
langzaam telkens boven en onder de pees er in drukken en voelen langs de rand dat ie er goed in zit .
je voelt het meteen als hij er schuin in zit , en dat durft ie dus goed indrukken .
en zekers goed vettig houden glijd het makkelijkste
see you when you see me
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Gisteren het dak er af gehaald en de ruit gedemonteerd. Het doek bleek nog goed verlijmd te zijn aan het stalen frame. Het frame was echter aan de bovenzijde verbogen. Ik heb het frame gericht (wat een dun spul is dat) en de ruit weer terug geplaatst. Dat ging wat moeizaam omdat het rubber met deze temperaturen erg stug is. Met veel vaseline en geduld is het toch gelukt. Morgen het dak terug op de auto plaatsen en afwachten of het waterdicht is.
Schultenbräu das ist mein Bier !
volgende keer rubbertje ff lekker op de kachel leggen en bij kamertemperatuur raam, rubber en pees erin zetten
met deze buitentemp wil het voor geen meter
ik heb zojuist alle ramen van de eend er weer ingezet en was met 10minuten klaar
gelukkig is de schuur verwarmt
met deze buitentemp wil het voor geen meter
ik heb zojuist alle ramen van de eend er weer ingezet en was met 10minuten klaar

gelukkig is de schuur verwarmt

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Het dak zit er weer op en gisteren heb ik de auto gewassen. Tot nu toe geen lekkage.
Ik heb het frame van de grote achterklep geheel verwijderd en het lipje van het achterruit frame in het sleufje van de dwarsbalk geschoven. Vraag mij alleen af hoe ze dat doen bij die grote achterklep frames die in de handel verkrijgbaar zijn.
(off topic) Gisteren ook maar gelijk naar de bandenboer geweest. Bij de APK had ik het advies gekregen om één band te vervangen i.v.m. droogscheurtjes en heb deze nu vervangen door een Toyo. Deze heb ik op de velg van de reserve band laten leggen. Thuis deze band rechtsvoor er op gelegd. Vanaf dat moment had ik een bonkend geluid als ik een bocht naar links nam. Het wiel weer gedemonteerd en het bleek het klassieke 2cv euvel te zijn, een geroeste velg. De vorige eigenaar had goede kit gebruikt en een mooi laagje verf er over, dus de velg zag er bijna als nieuw uit. Toen ik echter een paar klappen met de hamer gaf, kwam er een hoop roest tevoorschijn. Het probleem is nu opgelost maar ik ga toch voor een andere velg kijken.
Ik heb het frame van de grote achterklep geheel verwijderd en het lipje van het achterruit frame in het sleufje van de dwarsbalk geschoven. Vraag mij alleen af hoe ze dat doen bij die grote achterklep frames die in de handel verkrijgbaar zijn.
(off topic) Gisteren ook maar gelijk naar de bandenboer geweest. Bij de APK had ik het advies gekregen om één band te vervangen i.v.m. droogscheurtjes en heb deze nu vervangen door een Toyo. Deze heb ik op de velg van de reserve band laten leggen. Thuis deze band rechtsvoor er op gelegd. Vanaf dat moment had ik een bonkend geluid als ik een bocht naar links nam. Het wiel weer gedemonteerd en het bleek het klassieke 2cv euvel te zijn, een geroeste velg. De vorige eigenaar had goede kit gebruikt en een mooi laagje verf er over, dus de velg zag er bijna als nieuw uit. Toen ik echter een paar klappen met de hamer gaf, kwam er een hoop roest tevoorschijn. Het probleem is nu opgelost maar ik ga toch voor een andere velg kijken.