Knak bij drempel [Dyane]
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Knak bij drempel [Dyane]
Ik heb al een tijd een euvel bij mijn Dyane wat ik niet kan verklaren.
Als ik over een drempel ga hoor ik een heel harde metaalachtige knak, die doorklinkt in de stuurstang.
De stuurkogels zijn het niet, die heb ik nagekeken en daar zat geen speling op.
Als ik het stuur draai hoor ik wel kleine knakjes, maar dat is niet het harde geluid dat ik hoor bij het inveren over een drempel.
Nu las ik iets over draagarmlagers, dat die de oorzaak kunnen zijn, maar wat ik gek vind is dat ik ineens een axiale speling van 1,5cm op het stuur heb. Is het dan toch het stuurhuis?
Als ik over een drempel ga hoor ik een heel harde metaalachtige knak, die doorklinkt in de stuurstang.
De stuurkogels zijn het niet, die heb ik nagekeken en daar zat geen speling op.
Als ik het stuur draai hoor ik wel kleine knakjes, maar dat is niet het harde geluid dat ik hoor bij het inveren over een drempel.
Nu las ik iets over draagarmlagers, dat die de oorzaak kunnen zijn, maar wat ik gek vind is dat ik ineens een axiale speling van 1,5cm op het stuur heb. Is het dan toch het stuurhuis?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
Wat was het probleem nu uiteindelijk? Heb je het kunnen oplossen? Ik zit namelijk met een gelijkaardig probleem en ideeën zijn welkom...
Een vriend zei me dat het eventueel de lagers van de draagarmen zouden kunnen zijn. Klinkt dat logisch? Het knakt hoe langer hoe meer, zowel bij het veren als bij het sturen.
Grtz,
Sven
Een vriend zei me dat het eventueel de lagers van de draagarmen zouden kunnen zijn. Klinkt dat logisch? Het knakt hoe langer hoe meer, zowel bij het veren als bij het sturen.
Grtz,
Sven