Bericht
door dyane_maniac » di 7 dec, 2010 22:05
ik ben erg tevreden met de 123, alleen niet met het afstellampje. ik stel mijn 123 met een stroboscoop en daar kun je echt een behoorlijk verschil mee bereiken. (verder vind ik het grootste voordeel is dat je niet elke keer die stomme puntjes hoeft te vervangen. daar heb ik nl een hekel aan)
btw ik start mijn eend trouwens anders. niet pompen, choke volledig (!) uit, starten en eigenlijk bijna meteen als ie loopt, choke half terug en dan een tijdje (zeg een paar minuten, afhankelijk of je veel moet stoppen of gelijk de snelweg opkacheld).
en wbt die snelheid, ik heb altijd meegekregen dat de top erg afhankelijk is van je nokkenas. er zaten nog een flinke tolerantie op de nokkenassen. als je het geluk hebt een goede te hebben, moet een eend makkelijk 120-130 (op de teller, 110-120 op tomtom) kunnen rijden (bij rechte weg, weinig wind en de tijd om die snelheid te halen). andere veel voorkomende oorzaak van lagere topsnelheid zijn kleine (standaard?) sproeiers. maar goed, hier betaal je wel de prijs van een behoorlijk straffer benzine verbruik.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction