Waarom 2cv in de winter??
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 13:30
- Locatie: nieuw weerdinge Drenthe
Ik rij ook gewoon door in de winter.
En waarom ook niet?
De eend heb ik om te gebruiken, en niet om "mooi"te wezen.
De eend is trouwens ook mijn dagelijks vervoermiddel.
Maar ga echt niet met handschoenen, muts en sjaal om in de auto zitten.
No Way.
De kachel doet het aardig, alleen moet de ruitensproeier even worden nagekeken, die doet het even niet.
Laat mij maar mooi toeren in mn eendje, dan ben ik happy.
En waarom ook niet?
De eend heb ik om te gebruiken, en niet om "mooi"te wezen.
De eend is trouwens ook mijn dagelijks vervoermiddel.
Maar ga echt niet met handschoenen, muts en sjaal om in de auto zitten.
No Way.
De kachel doet het aardig, alleen moet de ruitensproeier even worden nagekeken, die doet het even niet.
Laat mij maar mooi toeren in mn eendje, dan ben ik happy.
bij de blokker krijg je dik doorzichtig tafelzeil. Koop een stuk en hang dit aan de middenstang van het dak tot op de bodem achter je voorstoelen. Je hoeft dan maar een halve cabine te verwarmen. De doorzichtigheid is goed genoeg. Ik heb het zelf in de berlingo gedaan. En daar is het echt nodig een diesel warmt voor geen stuk. Pas na een km of 20 wordt die een beetje behagelijk.
diverse Citroens, wat anders.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Heb ik ook in de eend en de Ami zitten. Werkt best goed, met name bij weinig toeren vult hij aardig wat aan. Beide adressen die ik je gemaild heb voor de winterbanden hebben deze ventilator.fonflaar schreef:@2cvpieter Zo'n kachelbuisventilator waar vind je die en hoe werkt dat dan?
Maar bij een moderne auto duurt het ook even voor de ruit schoon is hoor.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Dit jaar rijd ik niet door met een Eend, maar vorig jaar wel, en ik had het motortje van een verfbrander (fohn kan ook) ingebouwd in de stofzuigermond, werkt prima.
Ook had ik een hoedenplank/zak gemonteerd en een oude slaapzak (een nieuwe kan natuurlijk ook ) onder de voorbank gepropt zodat er zoveel mogelijk warmte voorin blijft, en de hoedenplank/zak voorkomt gedeeltelijk dat er warmte de kofferbak in gaat.
En dan nog 3 lagen foam onder het dakje en dat was prima te doen
Ook had ik een hoedenplank/zak gemonteerd en een oude slaapzak (een nieuwe kan natuurlijk ook ) onder de voorbank gepropt zodat er zoveel mogelijk warmte voorin blijft, en de hoedenplank/zak voorkomt gedeeltelijk dat er warmte de kofferbak in gaat.
En dan nog 3 lagen foam onder het dakje en dat was prima te doen
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Had ik vorig jaar ook met de berlingo van de zaak. Nieuwe thermostaat erin gezet door de garage en nu brand ik bijna m'n vingers aan de warme lucht die uit het rooster komt. En het wordt ook veel sneller warmAZL57 schreef: Ik heb het zelf in de berlingo gedaan. En daar is het echt nodig een diesel warmt voor geen stuk. Pas na een km of 20 wordt die een beetje behagelijk.
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Valt me best mee met de eend in de winter. Bevalt best goed. Alleen maakt de tellerbak een ontiegelijke rot herrie. Zelfs zo hard dat ik de motor niet hoor en mensen op de fiets omkijken waar de herrie vandaan komt... Moet ik even smeren denk ik. De grip is met vuursteentjes niet echt denderend. Dan doet de xm het beter.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Heb me net weer kunnen ergeren aan spolllende Zafira's en Fiats die stil gaan staan voor groene stoplichten om daarna maar niet uit debocht te vliegen.
Met de Ami rijd ik er dan lachend achteraan en moet mijn best doen om iets weg te glijden.
Met de Ami rijd ik er dan lachend achteraan en moet mijn best doen om iets weg te glijden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
en omdat de eendenmotor voor de as ligt geeft die wat extra druk op de voorwielen. IK kan me nog een keer herinneren op de autoweg alles voorzichtig rechts aan het rijden met 50 de eend met 80 erlangs, een andere eend in de rij zag dit en kwam achter me aan. Al die dikke BMWs en zo lekker aan het glibberen
diverse Citroens, wat anders.
Ik rij ook in een Berlingo diesel en ik herken niets in je verhaal, ik denk dat je inderdaad de thermostaat na moet laten kijken....Willem2 schreef:Had ik vorig jaar ook met de berlingo van de zaak. Nieuwe thermostaat erin gezet door de garage en nu brand ik bijna m'n vingers aan de warme lucht die uit het rooster komt. En het wordt ook veel sneller warmAZL57 schreef: Ik heb het zelf in de berlingo gedaan. En daar is het echt nodig een diesel warmt voor geen stuk. Pas na een km of 20 wordt die een beetje behagelijk.
Ik stoom uit de Berlingo na een paar kilometer en er is niets bekleed zelfs de wandjes niet.....
Succes
Greetz David