Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
-
marcopr
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1929
- Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41
Bericht
door marcopr » do 9 dec, 2010 14:32
Borstboutje Gerard?, wat is dat?
tweeceevees zijn leuk!
-
Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » do 9 dec, 2010 15:19
Dat is idg.een boutje van M7x25 waarvan maar 15mm draad zit en de rest wat dikker om het precies op zijn plaat te houden.
-
marcopr
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1929
- Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41
Bericht
door marcopr » do 9 dec, 2010 17:58
Ok, deze winter ga ik mijn 425 blok uit elkaar halen om te reviseren vandaar de vraag en interesse in dit topic.
tweeceevees zijn leuk!
-
Geert
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47
Bericht
door Geert » do 9 dec, 2010 20:36
Hoe belangrijk is het aanhaal moment van bouten van de oliepomp?
Hoeveel kan je daar evt. vanaf wijken??
Ik heb n.l. een momentsleutel van 20-200 NM , maar ik zie in "How to restore Citroen 2CV " aanhaalmomenten van 14 NM voor de oliepomp !
Dat scheelt dus 6NM .
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » vr 10 dec, 2010 15:44
Beter koop je een kleinere momentsleutel. Dat heb ik ook gedaan voordat ik aan een motorrevisie begon. Eentje die gaat tot max 25nM. Erg handig bij werken aan de motor. Heb ik zeker geen spijt van.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
spank
- Gebruiker
- Berichten: 72
- Lid geworden op: za 22 apr, 2017 21:20
Bericht
door spank » ma 5 jun, 2023 10:00
achtpeter schreef: ↑zo 5 dec, 2010 15:04
De gewone blauwe Loctite. Nummer 703,uit het hoofd gezegd. Het tuitje bijna aan het uiteinde opensnijden, zodat je dunne rupsjes (ca 2 mm) kunt leggen. Die rupsjes leg je op 1 carterhelft langs de hele omtrek plus kleine cirkeltjes rond de boutgaten. Maar inderdaad zuinig, zodat je geen slierten kit in je smeercircuit krijgt.
Is het verstandig om de rups uit te smeren vóórdat je de carterhelften op elkaar zet?
Overigens ben ik blij met je aanvulling dat het om een rups van ca. 2 mm gaat. Ik heb meerdere video's gezien waar een dikke laag pakking wordt aangebracht die na het samenvoegen aan de buitenkant eruit komt lopen. Als dat aan de buitenkant gebeurt, dan zal dat ook aan de binnenkant het geval zijn
-
TC2CV
- Gebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: za 24 jul, 2010 10:18
- Locatie: Ede
Bericht
door TC2CV » di 6 jun, 2023 01:55
De rups wordt geplet en uitgesmeerd tijdens het sluiten.
Zo vult het zelf alle eventuele oneffenheden.
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"
-
Geert
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47
Bericht
door Geert » di 6 jun, 2023 08:02
Ik zou hem uitsmeren, weet je zeker dat er niet teveel smurrie op zit en voorkom je ongecontroleerd naar binnen drukken van het spul.
Bovendien geloof ik niet dat je het dik moet aanbrengen, dun laagje van 0,5 mm zou m.i. genoeg moeten zijn.