We stoppen met zoeken - 4e trofee is boven water!
Moderator: Hanzzl69
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
We stoppen met zoeken - 4e trofee is boven water!
We zijn allemaal in de zoekstemming en hier alvast een begin. Hij ligt er nog niet maar vanaf zondag wel. Maar wat mij betreft kan de zoektocht weer starten.
De eerste foto:
De eerste foto:
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Reuzenrad staat volgens mij in London, dus dat telt niet mee.
Blijft over de CH-47 Chinook. Die hebben we wel in Nederland, en vliegt alleen vanaf Gilze Rijen.
Zou dus uitkomen op Brabant, wat dan weer niet kan/mag omdat Brabant al geweest is.
Edit:
Even zitten zoeken op dat reuzenrad, de London Eye, en deze is deels gebouwd door de Nederlandse firma Hollandia. Dit zit in Krimpen aan den Ijssel, Zuid-Holland.
Dus mijn vraag: ligt de trofee in Zuid-Holland, en zo ja, in (de buurt van) Krimpen aan den Ijssel?
Blijft over de CH-47 Chinook. Die hebben we wel in Nederland, en vliegt alleen vanaf Gilze Rijen.
Zou dus uitkomen op Brabant, wat dan weer niet kan/mag omdat Brabant al geweest is.
Edit:
Even zitten zoeken op dat reuzenrad, de London Eye, en deze is deels gebouwd door de Nederlandse firma Hollandia. Dit zit in Krimpen aan den Ijssel, Zuid-Holland.
Dus mijn vraag: ligt de trofee in Zuid-Holland, en zo ja, in (de buurt van) Krimpen aan den Ijssel?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Moderator
Google op London Eye en Zuid Holland levert: London Light Eye Catcher, bedrijf in Capelle aan de IJssel.
Het grootste reuzenrad van NL staat in de kerstvakantie in Sluis, maar dat is Zeeuws Vlaanderen (Zeeland). Daar ligt ie dus niet.
Staat het kleinste reuzenrad (kabouterrad dus) in Madurodam? Dat is wél Zuid-Holland, d'Haag.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
Of bedoel je een wiel als in wiel? (oude dijkdoorbraak, door stroming onstane diepe plas water, waar nieuwe dijk na de doorbraak omgeleid moest worden?)
Dan zijn er veel mogelijke plekken voor de trofee, Nederland heeft wel een paar dijken met wielen..
Het Schoonrewoerdse wiel aan de Diefdijk
"Het wiel ligt in het gebied met de fraaie naam de Vijfheerenlanden, nog net in de provincie Zuid-Holland, ongeveer halverwege Zijderveld en Leerdam. De Diefdijk diende ooit als bescherming van het land van Zuid-Holland tussen rivieren als de Betuwe overstroomd raakte. In 1573 faalde deze bescherming en brak de dijk door met als resultaat het Schoonrewoerdse wiel. Thijsse bespreekt het wiel, dat ook wel het Wiel van Bassa wordt genoemd, in lovende termen. Hij beschrijft het als niet alleen het mooiste, maar ook het grootste wiel in Nederland."
Als het London Eye het grootste rad/wiel is, dan zoeken we naar een 'grootste wiel', dat is dit wiel in ieder geval.
Lauw?
Dan zijn er veel mogelijke plekken voor de trofee, Nederland heeft wel een paar dijken met wielen..
Het Schoonrewoerdse wiel aan de Diefdijk
"Het wiel ligt in het gebied met de fraaie naam de Vijfheerenlanden, nog net in de provincie Zuid-Holland, ongeveer halverwege Zijderveld en Leerdam. De Diefdijk diende ooit als bescherming van het land van Zuid-Holland tussen rivieren als de Betuwe overstroomd raakte. In 1573 faalde deze bescherming en brak de dijk door met als resultaat het Schoonrewoerdse wiel. Thijsse bespreekt het wiel, dat ook wel het Wiel van Bassa wordt genoemd, in lovende termen. Hij beschrijft het als niet alleen het mooiste, maar ook het grootste wiel in Nederland."
Als het London Eye het grootste rad/wiel is, dan zoeken we naar een 'grootste wiel', dat is dit wiel in ieder geval.
Lauw?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
Dan kan hij beter eerst in de auto stappen om het ding te verstoppen in plaats achter de PC te kruipen, tenminste als hij "ja" moet antwoorden..
Dat zou wel enorm lachen zijn, als hij gevonden wordt voor hij verstopt is..
Maar NOOIT te vroeg juichen, misschien zit ik er VER naast met m'n idee..
Dat zou wel enorm lachen zijn, als hij gevonden wordt voor hij verstopt is..
Maar NOOIT te vroeg juichen, misschien zit ik er VER naast met m'n idee..
Douglas Adams
Douglas Adams
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Als ik aan een kleiner wiel moet denken in Zuid Holland dan kom ik hierop uit:BasvanEerden schreef:@the Nosepicker. Helaas zit je er naast met madurodam en capelle a/d ijssel en Vijfheerenland. Met dit wiel moet je aan iets anders denken (kleiner).
http://www.huizenzoeker.nl/koop/zuid-ho ... tails.html
Adres: Kleine Wiel in Gorinchem
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
@Hanzzl69 - nee dat niet
@Rollo - leuk gevonden maar is het ook niet
@Geert - Het heeft niks met een naam te maken.
Het wiel dat ik bedoel is onderdeel van iets en iemand hier op het foum (mogelijke meerdere mensen) had(den) of hebben hier hun beroep in en 1 iemand heeft er bijzondere ervaring mee en de forum trofee.
Het wiel dat ik bedoel is onderdeel van iets en iemand hier op het foum (mogelijke meerdere mensen) had(den) of hebben hier hun beroep in en 1 iemand heeft er bijzondere ervaring mee en de forum trofee.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
Een fiets dus.....BasvanEerden schreef:@Hanzzl69 - nee dat niet
Hij ligt bij een fiets ergens in zuid-holland....
Dat wordt al een stuk concreter
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer: