Boutje afgebroken handrem
-
- Regelmatige poster
Boutje afgebroken handrem
Goeiendag zeg,
Ik wilde vandaag mijn handremblokken vervangen, t loshalen van de kabels ging goed, maar bij het losmaken van de bouten aan de onderkant van de hefboom breekt deze ineens af! Nou moet ik er wel bij zeggen dat deze bouten al heel erg lang niet los zijn geweest. Wat is nu de beste oplossing?
Ik wilde vandaag mijn handremblokken vervangen, t loshalen van de kabels ging goed, maar bij het losmaken van de bouten aan de onderkant van de hefboom breekt deze ineens af! Nou moet ik er wel bij zeggen dat deze bouten al heel erg lang niet los zijn geweest. Wat is nu de beste oplossing?
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
uitboren en een nieuwe erin. Ik neem aan dat je die bedoeld die in het chassis gaan. Mooi vlakslijpen, goed centeren en dan met een goede boor iets kleiner dan de schroefdraad. Smeren tijdens het boren helpt ook.
Ik heb afeglopen week een 5 cm lange schroef van een 90 jaar oude mijnlamp helemaal in de lengte uitgeboord. Niet te hard op de boor duwen want dan kan hij weglopen. Hij moet snijden. Succes.
Ik heb afeglopen week een 5 cm lange schroef van een 90 jaar oude mijnlamp helemaal in de lengte uitgeboord. Niet te hard op de boor duwen want dan kan hij weglopen. Hij moet snijden. Succes.
diverse Citroens, wat anders.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Leg eens uit hoe die 'boortjes' werken?supercees schreef: deze klemt zichzelf vast in de afgebroken bout en neemt hem uiteindelijk mee.
Kan ik waarschijnlijk goed gebruiken.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
normaal gesproken draai je iets los door linksom te draaien, deze speciale boutuitdraaiers graven zich in als je linksom draait, dat bedoelde ik met het schroefdraad verkeerd om.
je boort dus een klein gaatje in de afgebroken bout met een gewoon staalboortje en draait linksom de boutuitdraaier erin. omdat deze steeds dikker wordt zet deze zich vast in de afgebroken bout en draait op een gegeven moment de afgebroken bout mee linksom uit het gat.
het is wat lastig maar werkt wel.
je boort dus een klein gaatje in de afgebroken bout met een gewoon staalboortje en draait linksom de boutuitdraaier erin. omdat deze steeds dikker wordt zet deze zich vast in de afgebroken bout en draait op een gegeven moment de afgebroken bout mee linksom uit het gat.
het is wat lastig maar werkt wel.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
ditzelfde kan gebeuren met die konische linkse tappen die zijn vaak zo hard dat ze breken, omdat er door de hardheid bijna geen buig in zit, vooral de kleinere maten. als je goed uit boord word het vaak heet genoeg om ze net los te krijgen, met de zoals hierboven beschreven methode, alleen sla ik er altijd iets zachts in ,spijker of een oude schroevendraaier om mee te wrikken, zodat je niet verder van huis bent als het breekt, meestal kost het erg veel tijd
2cv6 azu-b 250