Gris Cormoran 1984 krijgt tweede leven
Gris Cormoran 1984 krijgt tweede leven
Hierbij wat foto's van hoe onze eend er nu bij staat/ligt. Gewoon lachen hoe snel je zo'n auto uit elkaar hebt. Daarna huilen als de staat van het plaatwerk zichtbaar wordt......Komt allemaal goed! Ik probeer vanaf nu regelmatig foto's te plaatsen van de restauratie.
Gr. Rick
Gr. Rick
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Lekker bezig samen.
Komt vast goed en vooral veel foto's plaatsen.
Komt vast goed en vooral veel foto's plaatsen.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
Grappig, ik heb ook een gris cormoran, een Club uitvoering.
Begin dit jaar met verlopen APK gekocht, staat nu te wachten op een heleboel laswerk....
Heeft jarenlang aan zee rondgereden en dat is haar qua roest goed aan te zien.
Begin dit jaar met verlopen APK gekocht, staat nu te wachten op een heleboel laswerk....
Heeft jarenlang aan zee rondgereden en dat is haar qua roest goed aan te zien.
Laatst gewijzigd door bebe op zo 12 jun, 2011 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Eendracht maakt macht.
Dat is inderdaad grappig, ik heb de mijne ingeruild in Alkmaar en volgens mij woont de vorige eigenaar ook aan de kust. Roest kom ik dan ook in overvloed tegen maar zou dat echt met de zee te maken kunnen hebben? Als ik de projecten hier zo volg zie je al snel dat ze allemaal op dezelfde plaatsen rotten.
De vorige eigenaar reed er ook mee op het strand en dat zeewater heeft zijn invloed gehad. Echt elk schroefje is verroest. Ook rottigheid aan het schutbord, aan de plaat onder het dasboard waar de verwarmingsbediening, ventilatierooster knop aan bevestigd zit. Zo erg heb ik het bij andere eenden niet gezien.marabunta schreef:Dat is inderdaad grappig, ik heb de mijne ingeruild in Alkmaar en volgens mij woont de vorige eigenaar ook aan de kust. Roest kom ik dan ook in overvloed tegen maar zou dat echt met de zee te maken kunnen hebben? Als ik de projecten hier zo volg zie je al snel dat ze allemaal op dezelfde plaatsen rotten.
Het is een heerlijk rijdend eendje, maar ik twijfel nog steeds of de koets nog wel de moeite is. Aan de andere kant heeft de koets al wel eens nieuwe bodemplaten en een voetenbak gekregen.
Maar ik heb nog tijd genoeg om te denken, eerst is mijn '74er 2cv aan de beurt...
Ga jouw topic in elk geval volgen.
Eendracht maakt macht.
Hierbij wat foto's van het chassis, ik heb de onderste plaat eraf gehaald en er al flink wat nieuwe kokers ingelast en het voorste gedeelte van de 'bovendeksel' is ook nieuw.
De achterste liggers zijn al een keer opgelapt en nu weer verroest dus deze ga ik namaken en vernieuwen:
De nieuwe kokers voor de liggers
De nieuwe bodemplaat is al op maat gemaakt en de gaten voor het proplassen zitten er in. Tevens is de plaat voorzien van een dikke laag hammerite
De achterste liggers zijn al een keer opgelapt en nu weer verroest dus deze ga ik namaken en vernieuwen:
De nieuwe kokers voor de liggers
De nieuwe bodemplaat is al op maat gemaakt en de gaten voor het proplassen zitten er in. Tevens is de plaat voorzien van een dikke laag hammerite
Laatst gewijzigd door marabunta op di 21 dec, 2010 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Respect!
Ik weet hoe het is om een dergelijk chassis op te lappen. Zelf ook een chassis op deze wijze klaar gemaakt. Kwam van het één in het ander. Maar uiteindelijk weer strak chassis dat zelfs een RDW keuring en een Touareg trail door afrika heeft weten te doorstaan
of het energetisch ook verantwoord was weet ik niet ..want zijn heel wat lasuren in gaan zitten dus ook energie.
Ik weet hoe het is om een dergelijk chassis op te lappen. Zelf ook een chassis op deze wijze klaar gemaakt. Kwam van het één in het ander. Maar uiteindelijk weer strak chassis dat zelfs een RDW keuring en een Touareg trail door afrika heeft weten te doorstaan
of het energetisch ook verantwoord was weet ik niet ..want zijn heel wat lasuren in gaan zitten dus ook energie.
Citroén rolls better than a Rolls!