Slot vastgevroren?
-
- Eend ontdekker
Slot vastgevroren?
mijn eendje staat al ruim een week buiten in de sneeuw en kou, nou wou ik hem net starten en even een blokje om rijden, maar het wou niet echt lukken. Eerst kreeg ik de deur niet open omdat die vastgevroren was, die had ik eindelijk los maar nu kan ik de sleutel niet meer omdraaien. Denk dat het slot zelf ook bevroren is.
Wat is de beste oplossing hiervoor; eend starten doormiddel van de kabeltjes te verbinden en dan warm te laten draaien, en vervolgens met de sleutel proberen; of een andere manier?
Wat is de beste oplossing hiervoor; eend starten doormiddel van de kabeltjes te verbinden en dan warm te laten draaien, en vervolgens met de sleutel proberen; of een andere manier?
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Eend ontdekker
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
het slot daarna eens smeren met grafietpoeder (voor een euro te krijgen bij een bouwmarkt of automaterialenzaak), zodat ie goed gesmeerd blijft. en dan de sleutel een paar keen erin en eruit, en ermee draaien zodat de poeder zich goed verdeeld.
geen wd40 ofz gebruiken, dan zit ie binnen de kortste keren weer vast.
geen wd40 ofz gebruiken, dan zit ie binnen de kortste keren weer vast.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Jeroen-citroen
- Moderator
Zoals Tom zegt idd lekker smeren met grafiet poeder. Als je dat niet hebt/snel aan kunt komen werkt de kern van een potlood ook. Die stamp je dan ff fijn doet het in een mini papieren trechtertje en gooit het beetje bij beetje in je slot en dan tussentijds steeds ff de sleutel erin en er uit 
Wat betreft de kruik, een stevig diepvries zakje met warm water wil ook wel lukken. Pas wel op dat je hem dan niet scheurt.

Wat betreft de kruik, een stevig diepvries zakje met warm water wil ook wel lukken. Pas wel op dat je hem dan niet scheurt.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Eend ontdekker
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb dat ooit op de twingo van die ruitendooier gebruikt dat ging ook prima. Dat heb ik een met een speciaal tuitje eraan. Met de cli(c)o nog geen problemen gehad. Je hebt ook ook een middel om op je deurrubber te smeren tegen bevriezing.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Moderator
Jep, alleen die ruitenontdooier is vocht. Wat stof en vuil in je slot verkleeft, waardoor je slot uiteindelijk weer vol prut zit.
Voor je rubbers, tip van Bas is een goede, rubbers droogwrijven en wat vaseline er op.
Voor je rubbers, tip van Bas is een goede, rubbers droogwrijven en wat vaseline er op.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer: