niet willen starten bij sneeuw
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
ach ik vind het nog steeds een wonder dat mijn beide eenden onder alle omstandigheden starten, vroeger was dat wel anders altijd gezeik met starten beetje kou vergeet het maar, teveel vocht ook niet , dekens ,kachels om hem maar te starten en ik was niet de enige, de latere zijn daarin veel beter en tevens zullen bougies en kabels beter zijn
2cv6 azu-b 250
Ik gebruik 15 W 40achtpeter schreef:De oorspronkelijke accu's (tot laat in de jaren '70) waren nog kleiner, dus die 43 Ah is inderdaad zat. Wat de levensduur betreft: die wordt zwaar ingekort als je hem ontladen in de vrieskou laat staan. Nog even en aanvullende vraag: Welke olie gebruik je 's winters? De SAE 20W50 uit de oude instructieboekjes is bij dit weer zo taai als appelstroop. Daardoor krijgen de startmotor en de accu het extra zwaar te verduren.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Ik heb zowel in de burton als dyane een 55 Ah. Prik genoeg.dyane_maniac schreef:hoe oud is de accu? (gewoon even ter informatie, een accu gaat eigenlijk max 5 jaar mee) een zware? volgens mij is er maar 1 standaard accu (buiten hele exotische accu's) voor een eend en da's 43 Ah en da's genoeg voor normaal gebruik
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
zou het ook niet te maken hebben met de liefde die ze tegenwoordig krijgen?2cvpieter schreef:ach ik vind het nog steeds een wonder dat mijn beide eenden onder alle omstandigheden starten, vroeger was dat wel anders altijd gezeik met starten beetje kou vergeet het maar, teveel vocht ook niet , dekens ,kachels om hem maar te starten en ik was niet de enige, de latere zijn daarin veel beter en tevens zullen bougies en kabels beter zijn
hm, muf, mits de accu niet een tijd helemaal plat heeft gestaan (dat is killing voor een accu) zou je toch mogen verwachten dat ie het nog zou moeten doen. wat ook zou kunnen zijn is een slechte (imitatie) startmotor, die zoveel stroom trekt dat ie het koud gewoon laat afweten. of een overgangs weerstand in het contactslot.inde2cv schreef:Vorig jaar heb ik een nieuwe gekochtdyane_maniac schreef:hoe oud is de accu? (gewoon even ter informatie, een accu gaat eigenlijk max 5 jaar mee) een zware? volgens mij is er maar 1 standaard accu (buiten hele exotische accu's) voor een eend en da's 43 Ah en da's genoeg voor normaal gebruik
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik heb al even een startknop gebruikt... zelfde verhaalthomaaas schreef:Probeer je auto eens te "hotwiren" dus niet met het contactslot maar door de draadjes aan de onderkant zitten met elkaar te verbinden.
Het kan zijn dat je contactslot gewoon kapot is gegaan en dat je denkt dat het met de sneeuw te maken heeft.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
en al even geprobeerd met een plusdraad rechtstreek van de accu naar de bobine?
Dan weet je zeker dat de bobine 12volt krijgt als de accu goed is. Is bij mij eens gebeurd dat er door een lek ergens maar 10volt op de bobine stond.
als dit het geval is weet je dat het in de toevoer van de stroom zit (contactslot of bedrading).
Dan weet je zeker dat de bobine 12volt krijgt als de accu goed is. Is bij mij eens gebeurd dat er door een lek ergens maar 10volt op de bobine stond.
als dit het geval is weet je dat het in de toevoer van de stroom zit (contactslot of bedrading).
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Dan ligt het probleem in je startmotor, dus het relais is kapot of (waarschijnlijk) je aansluitingen zijn geoxideerd.
Ik begrijp uit je verhaal dat je startmotor niet begint rond te draaien? Dus dat je wel een klik hoort maar verder niets? Hoor je wel een gebrom uit je startmotor komen of issie helemaal stil?
Ik begrijp uit je verhaal dat je startmotor niet begint rond te draaien? Dus dat je wel een klik hoort maar verder niets? Hoor je wel een gebrom uit je startmotor komen of issie helemaal stil?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Het euvel is opgelost
Eindelijk… het euvel is opgelost!
Na een week zoeken en proberen kom ik er achter dan mijn acculader (extern) stuk is . Andere acculader er op, uurtje laden, starten en lopen .
Tja… dan kun je jezelf wel voor je kop slaan ... heb het probleem dus de hele tijd in en aan de eend gezocht, terwijl het probleem buiten de eend ligt.
Ik ga een nieuwe snellader kopen dus.
Na een week zoeken en proberen kom ik er achter dan mijn acculader (extern) stuk is . Andere acculader er op, uurtje laden, starten en lopen .
Tja… dan kun je jezelf wel voor je kop slaan ... heb het probleem dus de hele tijd in en aan de eend gezocht, terwijl het probleem buiten de eend ligt.
Ik ga een nieuwe snellader kopen dus.