Eendje nachtje buiten, in de ochtend weg, denk, wat rijdt ie toch vreemd...
Bestuurderskant veerpot vast gevroren, keer goed over een drempel en het was weer over. Vorig jaar ook al een keer gehad, beetje olie erin gegooid, en geen last meer van gehad, maar nu weer, wel lachen eigenlijk.....
Meer die dit wel eens gehad hebben?
Vastgevroren veerpot
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Vastgevroren veerpot
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Gebruiker
veerpot vastgevroren
Ja met de Raid Laponie in 2002 was er ook een auto met water in de veerpot dat bevroor met min 20 of zo. Je kan gerust uitkijken dat er dan geen veer breekt, want waar het ijs zit, kan de veer niet bewegen.
Wat ook wel voorkwam is dat de aandrijfas brak, Als je na het rijden niet de sneeuwresten bij de ashoezen weghaalt, kan die sneeuw 's nachts vastvriezen en als je dan gaat rijden, gaat de hoes kapot. De volgende nacht bevriest dan de sneeuw in de homokineet met alle gevolgen van dien.
Ik heb twee keer "De Laponie"gereden en bij mij bleef het allemaal heel omdat ik van te voren de hoezen had vervangen en had vastgezet met RVS bandjes i.p.v. tiewraps en er speciaal koudebestendig vet in had gedaan. Ook heb ik van te voren de veerbussen van water ontdaan.
Wat ook wel voorkwam is dat de aandrijfas brak, Als je na het rijden niet de sneeuwresten bij de ashoezen weghaalt, kan die sneeuw 's nachts vastvriezen en als je dan gaat rijden, gaat de hoes kapot. De volgende nacht bevriest dan de sneeuw in de homokineet met alle gevolgen van dien.
Ik heb twee keer "De Laponie"gereden en bij mij bleef het allemaal heel omdat ik van te voren de hoezen had vervangen en had vastgezet met RVS bandjes i.p.v. tiewraps en er speciaal koudebestendig vet in had gedaan. Ook heb ik van te voren de veerbussen van water ontdaan.