Bosch 'super 4' bougies WR78G
Bosch 'super 4' bougies WR78G
Heeft er iemand ervaring met gebruik van Bosch 'super 4' bougies WR78G in een 2cv?
Volgens de ECAS website zijn dit de 'high performance' bougies voor de 2CV. Ik heb een setje gekocht. Als ik ze echter vergelijk met de Bosch W5AC en/or de Equem 755X die ik voorheen gebruikt heb, valt het me op dat de centrale electrode van de 'super 4' aanmerkelijk verder uitsteekt (en dus verder de cylinder in gaat). Het herinnert me aan slechte ervaringen met een Champion bougie (L86c) waarmee ik ooit een heetgelopen blok gehad heb.
Ben benieuwd naar jullie reakties. Of ben ik de 'guinee pig' voor deze bougies?
Volgens de ECAS website zijn dit de 'high performance' bougies voor de 2CV. Ik heb een setje gekocht. Als ik ze echter vergelijk met de Bosch W5AC en/or de Equem 755X die ik voorheen gebruikt heb, valt het me op dat de centrale electrode van de 'super 4' aanmerkelijk verder uitsteekt (en dus verder de cylinder in gaat). Het herinnert me aan slechte ervaringen met een Champion bougie (L86c) waarmee ik ooit een heetgelopen blok gehad heb.
Ben benieuwd naar jullie reakties. Of ben ik de 'guinee pig' voor deze bougies?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik heb ze er tijdens de eerste helft van de Touareg Trail in gehad, dus kan moeilijk zeggen of ze heter werden dan normaal.
Ze passen er gewoon in, maar ik heb wel een visa motor.
Hier heeft iemand zijn ervaringen neergezet: http://www.kulsdom.be/welke_bougie.htm
Ze passen er gewoon in, maar ik heb wel een visa motor.
Hier heeft iemand zijn ervaringen neergezet: http://www.kulsdom.be/welke_bougie.htm
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
bougies
In de Visa steken ze niet zover uit, die veranderen we zelfs nog wel eens om dieper te laten komen.
Voor de 2cv heb je bv NGK B6HS die wordt voorgeschreven door NGK.
Maar neem je de BP6HS dan heb je met uitspringende isolator neus, maar wel dezelfde warmtegraad.
Sommigen gebruiken in de winter B6HS en in de zomer BP6HS.
Valeo schrijft een bougie voor die overeenkomt met de BP6HS.
Die gebruiken wij altijd het hele jaar door.
Deze Bosch komt qua uitsteken overeen met de Valeo. Van Valeo gebruike we al jaren ook de meer elektrode bougie, maar dan met een busje om van lange naar korte schacht te veranderen.
Voor de 2cv heb je bv NGK B6HS die wordt voorgeschreven door NGK.
Maar neem je de BP6HS dan heb je met uitspringende isolator neus, maar wel dezelfde warmtegraad.
Sommigen gebruiken in de winter B6HS en in de zomer BP6HS.
Valeo schrijft een bougie voor die overeenkomt met de BP6HS.
Die gebruiken wij altijd het hele jaar door.
Deze Bosch komt qua uitsteken overeen met de Valeo. Van Valeo gebruike we al jaren ook de meer elektrode bougie, maar dan met een busje om van lange naar korte schacht te veranderen.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
Bosch "super 4" WR78G
Beste allemaal,
dank voor de reakties.
Ik heb het experiment gewaagd en deze Bosch bougies erin gezet (in plaats van de NGK's B6HS die er al zo'n 9000km in zaten). Het viel me meteen op dat de auto vlotter startte (vooral met warme motor). ook moest ik het stationair toerental behoorlijk omlaag halen. Tijdens een 150 km rit viel het me op dat de motor bij lage toerentallen rustiger loopt en meer acceleratiekracht heeft. Ook lijkt 'ie wat koeler te blijven (niet irrelevant op een gemiddelde Maleise middag met zo'n 38 graden ...). Ik ben van plan ze er na nog een of twee ritten weer uit te halen en te inspecteren, net zoals op een belgisch traction forum beschreven is http://www.kulsdom.be/welke_bougie.htm. Verdere ervaringen zal ik weer op het forum plaatsen.
Tropische Citroen groeten
Arnout-Jan
dank voor de reakties.
Ik heb het experiment gewaagd en deze Bosch bougies erin gezet (in plaats van de NGK's B6HS die er al zo'n 9000km in zaten). Het viel me meteen op dat de auto vlotter startte (vooral met warme motor). ook moest ik het stationair toerental behoorlijk omlaag halen. Tijdens een 150 km rit viel het me op dat de motor bij lage toerentallen rustiger loopt en meer acceleratiekracht heeft. Ook lijkt 'ie wat koeler te blijven (niet irrelevant op een gemiddelde Maleise middag met zo'n 38 graden ...). Ik ben van plan ze er na nog een of twee ritten weer uit te halen en te inspecteren, net zoals op een belgisch traction forum beschreven is http://www.kulsdom.be/welke_bougie.htm. Verdere ervaringen zal ik weer op het forum plaatsen.
Tropische Citroen groeten
Arnout-Jan
Bosch Super 4 WR78G
beste allemaal,
tot nu toe nog steeds probleemloos functioneren van mijn 2CV6 met de genoemde Bosch 'super 4' bougies. Inmiddels al zo'n 500 tropische km's.
De WR78G bougies die ik via ECAS gekocht heb, hebben trouwens een korte schacht in tegenstelling tot de WR78 (lange schacht) beschreven op de Belgische traction site. Voor de WR78G is geen tussenring noodzakelijk. Ze gaan er gewoon in.
Groeten
Arnout-Jan
tot nu toe nog steeds probleemloos functioneren van mijn 2CV6 met de genoemde Bosch 'super 4' bougies. Inmiddels al zo'n 500 tropische km's.
De WR78G bougies die ik via ECAS gekocht heb, hebben trouwens een korte schacht in tegenstelling tot de WR78 (lange schacht) beschreven op de Belgische traction site. Voor de WR78G is geen tussenring noodzakelijk. Ze gaan er gewoon in.
Groeten
Arnout-Jan