Gris Cormoran 1984 krijgt tweede leven
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Oeps dat wist ik niet, ooit wel een karretje mee gedaag en bleef best netjes. Ik heb de hammerite op het blanke metaal gesmeerd om een goede beschermlaag te krijgen, dit kan ik toch wel overschilderen met zwarte tectyl? Wat zouden jullie verder aanraden om op de blanke delen te smeren?Michiel van G. schreef:Het betere laswerk!
Wel een beetje jammer van die hammerite gezien het geen roest tegenhoudt en ook niet overschilderbaar is met een roestwerend middel.
Vandaag de tweede koker aan het chassis gemaakt. Ze waren allebei erg slecht en makkelijk na te maken, ik ben tevreden over het resultaat.
Voorlopig zet ik het chassis even aan de kant. Ik ga denk ik toch maar RX5 en RX10 bestellen om het chassis mee te behandelen. Moet ik wel de bodemplaat weer even kaalhalen maar dat komt wel goed.
De komende periode wil ik eerst wat tijd aan de koets gaan besteden. Al het benodigde plaatwerk is besteld en binnen dus het slopen kan beginnen
Hier nog wat foto's van het chassis met nieuwe achterkokers :
Voorlopig zet ik het chassis even aan de kant. Ik ga denk ik toch maar RX5 en RX10 bestellen om het chassis mee te behandelen. Moet ik wel de bodemplaat weer even kaalhalen maar dat komt wel goed.
De komende periode wil ik eerst wat tijd aan de koets gaan besteden. Al het benodigde plaatwerk is besteld en binnen dus het slopen kan beginnen
Hier nog wat foto's van het chassis met nieuwe achterkokers :
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Vandaag de dorpel, hoekje achter en eerste bodemplaat gelast. Was op zich goed te doen alleen aan de voorkant moet de dorpel nog even passend gemaakt worden. De rechter bodemplaat eruit gehaald en de roest beoordeeld, de dorpel is in redelijke staat maar de voorkant heeft wat aandacht nodig. Ik heb nog een goed stuk liggen dus die ga ik proberen passend te maken.
Foto's bij het verhaal:
Foto's bij het verhaal:
puik werk.. ik moet ook aan de onderkant van de body een nieuwe voetenbak bouwen en bodemplaten en heb al meer mensen dde body op zijn kop zien zetten..
Dat lijkt als ik jouw foto's zie ook wel erg handig je kunt overal goed bij
bedankt voor de foto's kan ik een paar mooie handigheidjes uithalen!
Dat lijkt als ik jouw foto's zie ook wel erg handig je kunt overal goed bij
bedankt voor de foto's kan ik een paar mooie handigheidjes uithalen!
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300