Ik wil "enkele" buisbumpers op mijn eend (2cv6, 1986), dus zonder eendenvangers, lampbeschermers of wat dan ook. Bij ECAS 2cv parts in Engeland heb ik een mooie achterbumper gevonden:
De bijbehorende voorbumper vind ik echter niet mooi, want daar zitten dan weer dingen op.
Mijn vraag: wie weet waar ik de bumpers (of alleen de voorbumper) kan vinden die ik zoek?
buig een buis op maat, maak 2 bevestigingsplaten, en vraag aan de lokale smid bij je in de buurt of ie het ff vast wil lassen. Vinden ze vaak nog leuk ook als je met je eend aan komt...
Anders mag je bij mij langskomen, las ik het voor je aan elkaar. (wel een beetje verweg overigens)
Bullit, Bjorn, bedankt voor de tips & het aanbod. Ik ga daar misschien nog weleens voor zitten, maar ik zeg eerlijk dat ik liever iets kant-en-klaars heb wat ik er alleen nog maar onder hoef te bouten. Misschien iets duurder, maar wel makkelijker.
verdorie.... was ik daarnet blijkbaar wéér niet aangemeld.
maar daar gaat het niet om.
ik had dus gezegd dat ik eens een eigen bumpertje wilde ontwerpen (op papier),
of een sneuwruimertje bedenken.
maar helaas, ik weet niet waar de bumpersteunen zitten,
ik heb nog niet onder m'n eend gelegen...
waar zitten ze ongeveer?
is het mogelijk dat te beschrijven aan de hand van dit fotootje?
Die Eend met sneeuwschuiver wordt (of werd) echt gebruikt op het ijsselmeer en was/is niet voor de openbare weg. De Eend schijnt de enige auto te zijn die er geschikt voor is.
Die lier is idd een beetje voor de leuk en zal niet echt veel gebruikt worden (hooguit om een waslijntje op de camping mooi strak op te spannen) maar het staat gewoon wel cool een eend met een lier
maar ik weet nog steeds niet waar de bumpersteunen zich bevinden!
moet ik dan écht wachten tot in de vakantie als ik nog eens bij oma onder m'n eend kan kruipen?
nie erg... heb ik een extra reden om nog eens langs te gaan
rocco schreef:
inde winter van 1963... het vroor toen zo fel dat ge zelfs met een enorme Chevrolet, Caddilac, Mercury, ... veilig over het ijs kon rijden....