Restauratie vraag

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Restauratie vraag

Bericht door CitRoel » di 22 feb, 2005 08:29

Hallo, dit is mijn eerste bericht hier op het forum dus ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Roel Kuster (een aantal zal me kennen van het Citroën en AXclub forum) ben op een haar na 23 jaar en sinds m'n eerste minuten op deze aarde al verslingerd aan Citroën. Ik ben zowat geboren op de achterbank van een GS Break, hierna steeds meegereden in de eendjes en BXen van m'n vader. Sinds 2000 heb ik zelf ook een rijbewijs en na twee BXen ben ik nu erg blij met m'n AXje. M'n broer, vader en ik zijn nu zo'n jaar of 4 (we doen het rustig aan) bezig met de restauratie van een Italiaanse Méhari. We hebben haar uiteindelijk gekocht omdat het Italiaanse klimaat weinig tot geen vinger uit heeft gestoken naar het onderstel (chassis?). Het achterse subframe was wél helemaal weggerot maar dat hebben we inmiddels vervangen door een gloedje nieuw exemplaar. We zijn eigenlijk op het mekken van het plastic na klaar met de restauratie, nu komt mijn vraag (hèhè) wie weet hoe de koplamp verstelling moet zitten? Dit zat niet gemonteerd bij de koop. het gaat eigenlijk om het geheel, van knop, onder de motorkap tot in de lampen. Ik weet niet of iemand een fotootje wil maken bij zijn/haar Méhari? Ik weet niet of het bij Dyane op dezelfde manier zit.
Alvast erg bedankt!!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 22 feb, 2005 11:04

Ik zou ditzelfde ook wel willen weten, maar dan voor de eend. Het verstelmeganisme is door vorige eigenaren zodanig verkloot dat het muurvast zit :evil:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Plaats reactie