Schokbrekers gezocht, maar dan GOEDE

Alles over de wielophanging
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 15 nov, 2007 09:49

Spookeend schreef:Hey rusty (mag geen pleun meer zeggen?? hahaha)

Wat voor banden heb je onder je eend?
Ik heb namelijk juist niet dat de korte hobbels erg worden doorgegeven (klapperen zeg maar)
Dat had ik vroeger wel, met de firestones voor, maar nu met de Nangkeng een heel stuk minder, toch zachter wangen.

Ik heb aan de achterkant nog wel firestones, en daar valt het me in verglijk met de oude shocks heel erg mee eigenlijk.

Bart heeft van het weekend in mijn eend gereden, en wat steviger bochtenwerk gedaan, en die had wel zoiets, zo heeeee, wat een wegligging met die achterbanden, wilde helemaal niet deinen of glijden, en hij heeft mabor of michelin achter (125).

Greatnix Spookeend
ik heb rondom TOYO's erop liggen, bevalt erg goed, maar heb ze wel veeeeel harder dan aanbevolen (2 bar voor, 2.4 achter) glijden valt mee, behalve als de banden aan vervanging toe zijn (nu dus.....) enne Vuursteentjes....... is zal maar niet zeggen wat ik daar van vind, dan wordt ik voor altijd verbannen van dit forum..........

greetzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » do 15 nov, 2007 10:44

wat heeft 'iedereen' toch tegen die vuursteentjes dan? ik heb ze eronder, en hoewel ik nu nieuwe banden moet, zijn ze eigenlijk prima....
heb nu te weinig profiel voor de keuring maar kan nog steeds met 80 door een bocht, bij droog en regen, waar ik dat met onze peukebak 205 niet hoef te proberen....... of zijn de banden van de peugeot dan gewoon nog veel slechter.... terwijl daar nieuwe(re) banden opliggen...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 15 nov, 2007 12:49

hohoho, je hoort van mij niets vervelends over de firestones hoor. Ik kon ze niet meer kopen in mijn gewenste maat, dus nu een ander merk.
Maar ook onder de meharie zitten er 4, 135'er, en dat bevalt uitermate, veel minder "zwabber". Ok, de wang is dus steviger, en dat levert wat rijcomfort in, maar daarintegen, vind ze lekkerder op de weg liggen dan de mabors. Is allemaal ook persoonlijk natuurlijk.

Ik moet zeggen dat de Nangkengs tot nu ook prima bevallen hoor. Wel het idee van meer grip op nat wegdek, en iets minder op droog, maar goed, dat zal wellicht ook aan de huidige temp. liggen.

Greatnix Spookeend.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » do 15 nov, 2007 23:24

vandaar de aanhalingstekens ;)
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 25 feb, 2011 14:14

Lig nu onder de eend. Bouten zijn los maar hoe krijg ik die oude schokdemper van z'n as af? Lukt niet ondanks geklop met zware hamer.

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » vr 25 feb, 2011 14:46

met een breekijzer, bandenlepel of een grote schroevendraaier. Wrikken en draaien. Het hoeft niet heel te blijven ;-)

hameren helpt inderdaad niet, het rubber vangt de klappen op, veert net zo snel weer terug. Het helpt wel als je'm eerst onder spanning zet met behulp van een breekijzer, bandenlepel of schroevendraaier.
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » vr 25 feb, 2011 14:50

Met de laptop onder de eend 8)

Was bij mij ook een heel gedoe. De rubbers van de schokbrekers blijven aan de bouten vastzitten (roest). Als je ze er eindelijk afhebt, monteer dan de nieuwe met wat (koper)vet.

Succes!
Eend voor allen, allen voor eend..

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 25 feb, 2011 14:57

Met iPhone onder de eend ;-)

Had ik het geweten had ik een brug gehuurd. Nu heb ik nauwelijks werkruimte om eens flink uit te halen.

Helaas geen bandenlepel/breekijzer bij de hand. Nog maar even proberen dan. Anders vastschroeven en is het maandag voor de Citroendealer (= flinke rekening).

Wil met iPhone foto uploaden maar kenmerk van de iphone is dat die het nooit doet als je hem echt dringend nodig hebt ipv voor de fun. Heel frustrerend.

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 25 feb, 2011 15:35

Achter zijn ze eraf geramd. Voor werk niet. Rubber veert idd te veel mee.

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 25 feb, 2011 17:06

Vraag:

Voor dacht ik er eentje los te hebben maar nieuwe past er niet op. Wat blijkt: van de oude is het rubber losgeschoten van het metaal. Dat metaal moet er dus af. Alleen is dat één stuk met de opstaande rand. Klopt dat?

Afbeelding

Dan moet ik dus dat hele metalen ding met rand en al eraf meppen??? Dat is vreemd wat de nieuwe heeft geen opstaande metalen rand aan de binnenkant

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 25 feb, 2011 17:43

nee dat is een ring!
je moet zien dat je het buisje eraf krijgt.
met een dikke tang wil dit wel lukken!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 25 feb, 2011 18:19

Heb er nu 3 schokbrekers op zitten. Bovenstaande wil niet. Morgen zwaardere tang bij de buurman lenen. Andere kant namelijk hetzelfde probleem en daar kwam ie wel los. Ga nu de rommel opbergen: buiten aan t werk. Begint beetje donker te worden.

Bedankt iig voor de feedback, weet ik tenminste dat ik de boel niet zit te mollen.

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » vr 25 feb, 2011 20:15

met 2 hamers rondom tikken. Één hamer tegen de ring houden en met de andere hamer aan de andere kant (tegenover) op de ring tikken. Niet te hard maar ook niet te zacht. En zo rondom.

Of zoals Siemen zegt, tang er op en draaien. Griptang, moordenaar, pijpentang, grote waterpomptang, goed gereedschap is het halve werk.
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » vr 25 feb, 2011 21:32

Tis een hoop werk, maar als er nieuwe onder zitten merk je het verschil wel!
Eend voor allen, allen voor eend..

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 25 feb, 2011 22:32

Normaal is het idd zo gepiept. Je moet wel heel bruut te werk gaan om het krom te krijgen, alleen uit kijken voor het schroefdraad.

Wellicht een keer goed heet stoken? en dan een tik erop, dan moet ie wel losspringen.
Die ring kan er ook af, dus je zou ook nog met een goed breekijzer of bandenlichter kunnen dompen, veel kracht erop en dan een tik op die bus.....
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Plaats reactie