Mijn Dyane is zo langzamerhand toe aan een nieuwe koppeling. Bij het overdenken van de verschillende systemen vroeg ik mij af:
Stel dat ik een moderne diafragmakoppeling wil monteren. Levert dit problemen op met de versnellingsbak die een korte priseas heeft?
(en dan gaat het er nu niet om wat voor soort vliegwiel ik heb, ik heb een dik vliegwiel dus daar moet sowieso een 3-vinger koppeling op, maar het gaat enkel om het idee. Stel dát het een dun vliegwiel voor de diafragmakoppeling is...)
nieuwe koppeling
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Er zijn nu ook diafragmakoppelingen te verkrijgen ter vervanging van de drievingerkoppeling, dus dat moet lukken.
Wanneer je een dik vliegwiel hebt, maakt het weinig uit. of je korte of lange splines op de prise as hebt.
heb je een dun vliegwiel, dan moet je een bak hebben met lange splines.
heb je een dun vliegwiel met korte splines, moet je de koppelingsplaat van een drievinger koppeling monteren, anders heb je kans dat de koppelingsplaat van de splines af kan schieten als ie wat dunner aan het worden is.
Wanneer je een dik vliegwiel hebt, maakt het weinig uit. of je korte of lange splines op de prise as hebt.
heb je een dun vliegwiel, dan moet je een bak hebben met lange splines.
heb je een dun vliegwiel met korte splines, moet je de koppelingsplaat van een drievinger koppeling monteren, anders heb je kans dat de koppelingsplaat van de splines af kan schieten als ie wat dunner aan het worden is.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: