maxi cosi in eend/dyane
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
Wa's dat noutweeceevee schreef:Of bestel een nieuwe bij BCC.
http://www.burtoncar.com/pages/nl/shopc ... achter.asp
In het kader van recycling kun je toch een prachtig zgan gebruikt exemplaar kopen?
En je steunt de club ermee
En het is beregezellig in het nieuwe 2cvClub Magazijn
En je steunt dan geen eendeslopers (Burton)
Greetz David
Schandalig van me. Ik zie nu pas dat jullie op mijn vraag gereageerd hebben. Ik dacht dat ik eerder altijd een mailtje kreeg als er gereageerd was.
Maar goed, om in Ederveen iets te kunnen halen moet ik lid worden van de 2cv Club, terwijl ik ook lid ben bij CCNL... Daar wordt de gordel een paar tientjes duurder van Ik hou het in mn achterhoofd, maar eerst nog even verder kijken.
Als iemand iets weet zonder voorwaarden liefst in regio Nijmegen, dan hou ik me aanbevolen
Maar goed, om in Ederveen iets te kunnen halen moet ik lid worden van de 2cv Club, terwijl ik ook lid ben bij CCNL... Daar wordt de gordel een paar tientjes duurder van Ik hou het in mn achterhoofd, maar eerst nog even verder kijken.
Als iemand iets weet zonder voorwaarden liefst in regio Nijmegen, dan hou ik me aanbevolen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Ja vandaag eindelijk tijd gehad om de 3 punts gordels achterin af te maken!
Uit een peugeot 205 sloper heb ik 2 achterbank gordels gehaald en die achterin de dyane gemonteerd. het stellen van de rol was nog het lastigste , maar nu functioneert het geweldig.
Bij het derde zijruitje heb ik een beugeltje gelast voor het ophangpunt
Bij het binnenscherm heb ik bij de wielzijde een verstevigingsplaat er tussen gezet.
Weer een klusje klaar aan de dyane.
Uit een peugeot 205 sloper heb ik 2 achterbank gordels gehaald en die achterin de dyane gemonteerd. het stellen van de rol was nog het lastigste , maar nu functioneert het geweldig.
Bij het derde zijruitje heb ik een beugeltje gelast voor het ophangpunt
Bij het binnenscherm heb ik bij de wielzijde een verstevigingsplaat er tussen gezet.
Weer een klusje klaar aan de dyane.
met eendige groeten,
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Waarom zal ie de RDW keuring niet doorstaan?
Voorin zijn de sjorbanden al een paar jaar geleden vervangen voor 3 punts rolgordels, met de apk hebben ze er nooit niks van gezegd.
Ik wist bovendien niet dat de rdw ook gordels keurt...
Officieel hoeft de dyane helemaal geen gordels te hebben omdat ie van 72 is.
Het enig wat ik weet van de apk met de gordels is dat ze moeten functioneren en geen rafels mogen vertonen.
Voorin zijn de sjorbanden al een paar jaar geleden vervangen voor 3 punts rolgordels, met de apk hebben ze er nooit niks van gezegd.
Ik wist bovendien niet dat de rdw ook gordels keurt...
Officieel hoeft de dyane helemaal geen gordels te hebben omdat ie van 72 is.
Het enig wat ik weet van de apk met de gordels is dat ze moeten functioneren en geen rafels mogen vertonen.
met eendige groeten,
Als je het gehele topic leest kom je antwoorden tegen op veel gestelde vragen. Idd hoeft een auto uit 72 geen gordels te hebben, MAAR zitten ze erin dan moeten ze functioneren en gedragen worden. Tijdens de keuring wordt op de staat van de gordel gelet. Mijn zoontje zit nu achterin in een Maxicosi priori in een officiële heupgordel. Hij vindt het heerlijk om mee te rijden en te kijken. Hij heeft ook geen hoofd steunen voor zich
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
edit:
ik lees dit topic nu weer door omdat ik zelf op zoek ben naar info over het wel of niet verplicht hebben van een zitverhoger nu mn dochter 4 is en bijna niet meer in het zitje past.) en moest hele lappen text doorwerken. ik zal in de komende tijd even proberen een samenvatting te maken en de belangrijkste tip in dit startbericht van dit topic te verzamelen zodat het voor mensen makkelijker zoeken is.
bij deze alvast even een pdf met de regels omtrend kinderzitjes/gordels etc:
http://www.rijksoverheid.nl/be...ochure.pdf
maar dit is ook niet eenduidig. als je de flowchart volgt, zou mijn dochter een zitverhoger nodig hebben. later staat er dat de zitverhoger nodig is om een driepuntsgordel veilig te kunnen gebruiken. maar die heb ik dus niet en in dat geval lijkt het mij veiliger geen zitverhoger te gebruiken.
edit: even goed lezen douwe:
"Ook zorgt de zittingverhoger ervoor dat de heupgordel over de heupen en niet over de buik loopt. Dit laatste kan voor ernstig inwendig letsel zorgen."
Mij lijkt het juist erg wiebelig. maar ik moet toch zo'n ding kopen voor bij vrienden in de auto dus ik probeer het dan ook wel even uit in de eend.
ik lees dit topic nu weer door omdat ik zelf op zoek ben naar info over het wel of niet verplicht hebben van een zitverhoger nu mn dochter 4 is en bijna niet meer in het zitje past.) en moest hele lappen text doorwerken. ik zal in de komende tijd even proberen een samenvatting te maken en de belangrijkste tip in dit startbericht van dit topic te verzamelen zodat het voor mensen makkelijker zoeken is.
bij deze alvast even een pdf met de regels omtrend kinderzitjes/gordels etc:
http://www.rijksoverheid.nl/be...ochure.pdf
maar dit is ook niet eenduidig. als je de flowchart volgt, zou mijn dochter een zitverhoger nodig hebben. later staat er dat de zitverhoger nodig is om een driepuntsgordel veilig te kunnen gebruiken. maar die heb ik dus niet en in dat geval lijkt het mij veiliger geen zitverhoger te gebruiken.
edit: even goed lezen douwe:
"Ook zorgt de zittingverhoger ervoor dat de heupgordel over de heupen en niet over de buik loopt. Dit laatste kan voor ernstig inwendig letsel zorgen."
Mij lijkt het juist erg wiebelig. maar ik moet toch zo'n ding kopen voor bij vrienden in de auto dus ik probeer het dan ook wel even uit in de eend.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Dit topic weer even opengooien, omdat hier ook een kleine is gekomen .
Ik vond onderstaande oplossing nog op de Keversite. Er bestaan blijkbaar Isofix houders die je achteraf in een auto achter/onder de achterbank kunt plaatsen. Bij de Kevers lassen ze eerst moerplaatjes vast onder het plaatwerk (met een gat voor de bouten) en schroeven dan de Isofix houders er op. Hopelijk is het duidelijk aan de hand van onderstaande plaatjes.
Heeft iemand hier ervaring mee/een visie op? De tank moet er wel onderuit, maar het lijkt me een mooie oplossing.
De setjes zijn via eBay te koop:
http://www.ebay.nl/itm/NEU-VW-Passat-3B ... 5891922ac6
(als de advertentie er niet meer is, dit is de titel: VW Passat 3B 3BG W8 Tuning Kindersitz Isofix Halter Nachrüstset ISO FIX Sitz)
Ik vond onderstaande oplossing nog op de Keversite. Er bestaan blijkbaar Isofix houders die je achteraf in een auto achter/onder de achterbank kunt plaatsen. Bij de Kevers lassen ze eerst moerplaatjes vast onder het plaatwerk (met een gat voor de bouten) en schroeven dan de Isofix houders er op. Hopelijk is het duidelijk aan de hand van onderstaande plaatjes.
Heeft iemand hier ervaring mee/een visie op? De tank moet er wel onderuit, maar het lijkt me een mooie oplossing.
De setjes zijn via eBay te koop:
http://www.ebay.nl/itm/NEU-VW-Passat-3B ... 5891922ac6
(als de advertentie er niet meer is, dit is de titel: VW Passat 3B 3BG W8 Tuning Kindersitz Isofix Halter Nachrüstset ISO FIX Sitz)
La vie est belle.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam