azu 1966
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
daar had ik al aan gedacht michiel, maar verander ik dan niet teveel aan de auto, aangezien je maar 1/3 mag wijzigen, in dit geval alleen de opbouw? of letten ze daar niet op bij de rdw? en ik neem aan dat ik de remmerij achter ook moet vervangen omdat je overstapt van het rode naar het groene systeem? en zijn die assen gewoon uitwisselbaar? moet ik achter dan ook weer de aluminium opvulstukken gebruiken tussen chassis en asbevestiging?
eerst ook maar die batteurs checken op goede werking
edit: ik zie het antwoord al van hb
eerst ook maar die batteurs checken op goede werking
edit: ik zie het antwoord al van hb
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
ik moest vorig jaar ook voor een schouwing en toen vertelde de keurmeester mij dit:
bij eenden wordt een ondersheid gelegd in 3 delen
-motor en assen
-Chassis
-Body
daarvan mag 1/3de deel zonder schouwing aangepast worden. Dit betekent dus niet dat je technisch de auto niet mag moderniseren. Dus nieuwste remsysteem mag je houden, maar je mag ook het oude plaatsen, daar moet je dan wel je remmen op aanpassen.
Helaas kwam mijn eendje niet door de schouwing, heeft ooit een boer met slagletters opgezeten, toen via via aan een geschouwd kenteken gekomen. Dat kan dus ook. Vervolgens mag je en chassis wisselen en body wisselen, bij schouwing wordt wel het motornummer genoteerd. dus die registratie wordt ook meegenomen, die zijn bij de RDW niet bekend, dit is door Citroen nooit bijgehouden in de fabriek...
bij eenden wordt een ondersheid gelegd in 3 delen
-motor en assen
-Chassis
-Body
daarvan mag 1/3de deel zonder schouwing aangepast worden. Dit betekent dus niet dat je technisch de auto niet mag moderniseren. Dus nieuwste remsysteem mag je houden, maar je mag ook het oude plaatsen, daar moet je dan wel je remmen op aanpassen.
Helaas kwam mijn eendje niet door de schouwing, heeft ooit een boer met slagletters opgezeten, toen via via aan een geschouwd kenteken gekomen. Dat kan dus ook. Vervolgens mag je en chassis wisselen en body wisselen, bij schouwing wordt wel het motornummer genoteerd. dus die registratie wordt ook meegenomen, die zijn bij de RDW niet bekend, dit is door Citroen nooit bijgehouden in de fabriek...
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Het wordt nu een Dyanazu
Jammer dat je de azu met originele papieren niet kan behouden met een vervangend chassis of iets dergelijks. Motortje reviseren is ook nog wel te doen. Schoonmaken doet al veel wonderen, pakkingen vervangen, zuigerveren etc.
...maar ja kortste klap is natuurlijk dyane chassis pakken, stuk eraf zagen en beetje aanpassen en koets erop
nog contact gehad met Tom over het chassis? Misschien is dat nog optie voor een relatief laag budget
Jammer dat je de azu met originele papieren niet kan behouden met een vervangend chassis of iets dergelijks. Motortje reviseren is ook nog wel te doen. Schoonmaken doet al veel wonderen, pakkingen vervangen, zuigerveren etc.
...maar ja kortste klap is natuurlijk dyane chassis pakken, stuk eraf zagen en beetje aanpassen en koets erop
nog contact gehad met Tom over het chassis? Misschien is dat nog optie voor een relatief laag budget
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
nee, nog geen contact gehad met tom. hij heeft een '59 chassis met carte gris maar daar klopt de koets niet mee, heb je suicide deuren nodig, en een jaren '60 chassis zonder papieren, dan wordt het al gauw een illegale actie. chassis uit '59 heeft ook werk eraan.
en als het chassis dan toch niet klopt met het bouwjaar, dan maar met een 32 pk motor en schijfremmen, toch?
voordeel van '59 chassis is nooit meer apk natuurlijk...
en als het chassis dan toch niet klopt met het bouwjaar, dan maar met een 32 pk motor en schijfremmen, toch?
voordeel van '59 chassis is nooit meer apk natuurlijk...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
59 chassis met papieren is de perfecte oplossing.
Geen APK en voor het oog en de praktijk de best passende. (Geen APK is echt een zegen, neit dat gebemoei van een onwetende keurmeester. Stomme kosten voor iets wat je niet nodig hebt.)
Een chassis wissel is niet verboden in NL. Het wagentje blijft net echt. Je kiest ook voor de charme en de vertederende eenvoud en vaak briljante oplossingenvan de oude techniek. En dat samen met een 18 pk blok. Het mooiste wat er is.
ps ik ben erg bevooroordeeld als het over oude eendjes omzetten naar 2cv6 motoren en hangende pedalen. Dat kan echt niet. Maar dat is mijn mening en het AZuutje is jouw wagen.
Geen APK en voor het oog en de praktijk de best passende. (Geen APK is echt een zegen, neit dat gebemoei van een onwetende keurmeester. Stomme kosten voor iets wat je niet nodig hebt.)
Een chassis wissel is niet verboden in NL. Het wagentje blijft net echt. Je kiest ook voor de charme en de vertederende eenvoud en vaak briljante oplossingenvan de oude techniek. En dat samen met een 18 pk blok. Het mooiste wat er is.
ps ik ben erg bevooroordeeld als het over oude eendjes omzetten naar 2cv6 motoren en hangende pedalen. Dat kan echt niet. Maar dat is mijn mening en het AZuutje is jouw wagen.
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Chassis van 1960 en van 1959 met carte grise staan hier nog tegen de muur op hun achterpootjes, 200 euro per stuk. Heb ook diverse 18PK motortjes in onbekende staat a 75 euro.
Chassis van 1959 heb ik de zijpootjes van afgezaagd, anders paste het niet onder de eend die op de trailer stond Had geen hijskraan in de buurt om de eend hoog op te takelen van achteren zodat het chassis eronder geschoven kon worden. Ook was er ernstig tijdgebrek, dus snel oplossing vinden om Zondag weer thuis te zijn ! In een lang weekend de AZU gesloopt en een 1971 2cv4 die gratis bij de 61-er zat die ik compleet ging ophalen (en nog bezit).
Chassis van de 2CV4 met carte grise heb ik later verkocht hier in NL waardoor de kosten van het ophalen van e.e.a. gedekt waren en de 61-er AZ was ook niet echt duur
Chassis van 1959 heb ik de zijpootjes van afgezaagd, anders paste het niet onder de eend die op de trailer stond Had geen hijskraan in de buurt om de eend hoog op te takelen van achteren zodat het chassis eronder geschoven kon worden. Ook was er ernstig tijdgebrek, dus snel oplossing vinden om Zondag weer thuis te zijn ! In een lang weekend de AZU gesloopt en een 1971 2cv4 die gratis bij de 61-er zat die ik compleet ging ophalen (en nog bezit).
Chassis van de 2CV4 met carte grise heb ik later verkocht hier in NL waardoor de kosten van het ophalen van e.e.a. gedekt waren en de 61-er AZ was ook niet echt duur
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
de keuze wordt steeds moeilijker zo.
'59 er chassis is wel erg interessant, ontbrekende zijpootjes maakt niet uit, in de azu moeten toch nieuwe bodemplaten dus kunnen er 2cv platen in met de u-profielen aan de plaat vast.
dus dan zou het een 59' chassis en een willekeurig 18 pk blok worden met '66 opbouw en '66 wielophanging. en dan met de carte gris naar de rdw voor een kenteken?
bull frog blue, de dyane koets is compleet met voorschermen en motorkap verhuisd naar voorschoten, komt op een ami super chassis.
wat is zo'n dyane blok met bak nog waard?
en mctommi, ik begrijp dat je aan het opruimen bent, dus zal je niet geïnteresseerd zijn in ruilen?
en is zo'n 18 pk motortje compleet? bij mij is de benzinepomp afgebroken en missen wat zaken, is het vliegwiel zwaar verroest en zit het blok vast, dus zal er weinig zijn wat ik van het oude blok kan gebruiken...
als ik het allemaal zo lees en over nadenk ben ik toch wel voor dat '59 chassis....
'59 er chassis is wel erg interessant, ontbrekende zijpootjes maakt niet uit, in de azu moeten toch nieuwe bodemplaten dus kunnen er 2cv platen in met de u-profielen aan de plaat vast.
dus dan zou het een 59' chassis en een willekeurig 18 pk blok worden met '66 opbouw en '66 wielophanging. en dan met de carte gris naar de rdw voor een kenteken?
bull frog blue, de dyane koets is compleet met voorschermen en motorkap verhuisd naar voorschoten, komt op een ami super chassis.
wat is zo'n dyane blok met bak nog waard?
en mctommi, ik begrijp dat je aan het opruimen bent, dus zal je niet geïnteresseerd zijn in ruilen?
en is zo'n 18 pk motortje compleet? bij mij is de benzinepomp afgebroken en missen wat zaken, is het vliegwiel zwaar verroest en zit het blok vast, dus zal er weinig zijn wat ik van het oude blok kan gebruiken...
als ik het allemaal zo lees en over nadenk ben ik toch wel voor dat '59 chassis....
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break