Nieuwe 2cv schuurvondst
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Omdat dit een heractivering van het kenteken is en de auto APK-plichtig is moet er gelijk APK aangevraagd worden. Ik heb daarover gebeld en zelfs schriftelijk op papier staan. Volgens de medewerker van de RDW (en de brief bevestigd dat) kan je niet eerst het kenteken heractiveren en dan aan de slag voor de APK. Dus als deze wordt afgekeurd wordt voor de heractivering heb je een dure grap. Als hij niet APK-waardig is kan je er wat aan doen. Maar als eerste gaat het om de heractivering.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
Is heractiveren wat anders dan een chassisnummer laten inslaan?
Bij mijn mehari ga ik het chassis vervangen. De RDW is langs geweest en volgens de beste man heb ik de keuze om straks alleen het chassisnummer te laten inslaan of dat ik het nummer laat inslaan en meteen bij de RDW de APK keuring laat uitvoeren.
Bij mijn mehari ga ik het chassis vervangen. De RDW is langs geweest en volgens de beste man heb ik de keuze om straks alleen het chassisnummer te laten inslaan of dat ik het nummer laat inslaan en meteen bij de RDW de APK keuring laat uitvoeren.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Het gaat hier om een slapend kenteken. In theorie bestaat de auto dus niet meer.
Je moet er dus voor zorgen dat de auto terug bestaat, en dan moet je kunnen aantonen dat het daadwerkelijk die auto is, en dat hij zodanig is dat hij toegelaten kan worden tot de weg. Eigenlijk een soort omvangrijke APK keuring.
Je moet er dus voor zorgen dat de auto terug bestaat, en dan moet je kunnen aantonen dat het daadwerkelijk die auto is, en dat hij zodanig is dat hij toegelaten kan worden tot de weg. Eigenlijk een soort omvangrijke APK keuring.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
@Paul B: heractiveren is wat anders dan chassisnummer inslaan.
@brammie: je kan bij heractivering ook gelijk schorsing aanvragen. Dan heb je een auto met APK en schorsing. Of de keurmeester maakt een uitzondering.
@Michiel van G. Dank voor de goede uitleg. Alleen van mijn auto bestaat het kenteken nog alleen is er geen tenaamstelling.
@brammie: je kan bij heractivering ook gelijk schorsing aanvragen. Dan heb je een auto met APK en schorsing. Of de keurmeester maakt een uitzondering.
@Michiel van G. Dank voor de goede uitleg. Alleen van mijn auto bestaat het kenteken nog alleen is er geen tenaamstelling.
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Nee, dat ging dus niet. Mijn Pa kon hem niet op zijn naam zetten. Er zat een blokkade op dit kenteken. We hebben netjes een brief gekregen van de RDW dat de oude eigenaar (die sinds 1988 vertrokken is uit Nederland) een brief krijgt en binnen 4 weken moet reageren of niet. Als hij reageert en van de auto afziet of geen reactie geeft, dan wordt de tenaamstelling op die van mijn vader gezet (en hoeven we niet langs de RDW).
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
We zijn alweer een paar weken en het pakte toch anders uit dan gedacht. Pa kreeg een brief van de RDW om toch langs te komen omdat er gegevens ontbreken. Dus gisteren zijn Pa en ik naar de RDW gegaan met de eend op de trailer. Hele dossier meegenomen. We hadden een goede begripvolle keurmeester. Hij heeft heel veel uitgelegd en de auto helemaal bekeken en diverse foto's gemaakt. Loodje gehangen voor het geval een nieuw chassis nodig is. In de bovenplaat stonden 2 chassisnummer waarvan 1 origineel is en was gewoon leesbaar. Is verder allemaal goed gegaan. Alleen de tijd vliegt zo'n middag. Maar Pa krijgt de papieren en gaat nu verder met opknappen en wie weet wat er nog boven tafel komt.
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
En nu naar een paar weken is de 2cv van Pa klaar. En wat staat ze mooi te schitteren. Gisteren is er een nieuw chassisnummer ingeslagen door de RDW en dan moet die nog APK gekeurd worden en het interieur. Maar alvast de foto's van een 2cv na 23 stallen en volledige restauratie:

De kleur is origineel AC074.

De kleur is origineel AC074.
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer: