Welke Bak

Plaats reactie
Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Welke Bak

Bericht door Spookeend » di 1 mar, 2011 14:03

Goed, er is al veel over geschreven, maar zoeken levert niet echt concrete antwoorden op.

Ik rij nu met een Dyane 6 bak op mijn bigbore. Bevalt goed, lekker koppel, ook met kar, maar top is niet zo enorm anders als met een origneel 6je met eenden bak.

Feit is wel dat mijn huidige bak goed van laat horen, en wellicht toch op korte termijn tegen mij zegt, doet het zelf maar verder. Er zit een ernstige ratel in de 1e versnelling, en de 1e en achteruit kan ik alleen nog gebruiken als ik de pook goed stevig op de plaats houd....

Nu zoek ik toch wel een andere bak, maar welke?

Ik zou wel iets meer top willen, maar liever toch niet het lekkere koppel kwijt wat ik nu heb. En het moet een passende bak zijn. Ik heb niet veel zin in het plaatsen van een Axl of visa bak. (ombouwen enz, mij teveel werk momenteel)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » di 1 mar, 2011 15:44

enige optie voor jou is dan een dyane bak combineren met een eendenbak, je neemt t differentieel van een dyane en het binnenwerk van een eendenbak, dan heb je de langste overbrenging, maar verwacht er niet teveel van, het scheelt wel, maar geen hele berg, kijk ff op de site van jeroen cats, bij tuning calculations kun je t precies invoeren en kijken hoeveel t scheelt per bak.

greetzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 1 mar, 2011 16:44

wat zijn eigenljik de niet gangbare bakken waar wel remklauwen op te bouwen zijn? En waar de aandrijfassen en koppeling en aansluiting motor niet teveel aangepast hoeven worden??

Ik meen dat een Axl bak wel te doen was, maar of dat echt zo makkelijk is weet ik niet?

Kijk, een beetje sleutelen vind ik niet erg, maar ik moet op korte termijn wel een andere, ben ook al op zoek (actief) maar wellicht toch nog es verder tunen ooit
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » di 1 mar, 2011 17:25

enige optie voor jou is dan een dyane bak combineren met een eendenbak, je neemt t differentieel van een dyane en het binnenwerk van een eendenbak.schreef Rusty
Maar je kan geen ander kroonwiel tegen een pignonwiel zetten,Je moet dan de hele onderas overzetten en afstellen[/quote]

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 1 mar, 2011 17:42

klopt

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 2 mar, 2011 12:58

T is voor mij al iets te vanzelf sprekend, kroonwiel hoort natuurlijk bij t pignon (en priseas)

anders kun je ook een AMIsuper (of oude GS) bak nemen, klokhuis en priseas van een VISA erop (die is korter) je moet dan alleen een andere achterste baksteun maken en adapters voor je aandrijfassen. maar deze bak heeft eigenlijk een te lange overbrenging voor jou blok (te weinig power) en probeer maar s super / visabakken te vinden (betaalbaar)

greetzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie