AZU 1961
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
AZU 1961
Na lange tijd heb ik de draad van restaureren ook weer opgepakt. Vijf jaar geleden heb ik een klok gave besteller gekocht uit 1961. Juist omdat de koets erg gaaf is (kleine stukjes van de voetenbak moeten worden vervangen maar is zelfs geen noodzaak) heb ik destijds lang achter deze auto aangejaagd en heb hem uiteindelijk kunnen kopen.
Toen ik de auto kocht zat er een ribbelkap op, deze gaat er af en de originele gladde kap komt terug.
Voordelen:
Erg harde originele koets uit de jaren zestig.
Geen zijruiten.
Origineel chassis zonder roest (wel vliegroest uiteraard).
Nette onbeschadigde binnenbak.
Een schutbord waarbij menigeen jaloers wordt!
Nadelen:
Geen frans kenteken, geen papieren.
Het chassis heeft wat schade rond de motorophanging. De voorkant is volgens mij ooit met een klap op de grond gestuiterd.
De koets heeft wat lullige franse deukjes.
Ik heb contact gehad met de RDW, ik ga de auto sowieso eerst laten schouwen.
In Frankrijk is de auto officieel in 1991 gesloopt, hij valt dus wel te traceren.
Ik heb een compleet gerestaureerd AZU 12 pk blok met bak overgenomen van iemand die voor een 18 pk gaat, dit moet er straks in.
Het is mijn tweede AZU, ik heb een rijdende gele uit 1974.
Toen ik de auto kocht zat er een ribbelkap op, deze gaat er af en de originele gladde kap komt terug.
Voordelen:
Erg harde originele koets uit de jaren zestig.
Geen zijruiten.
Origineel chassis zonder roest (wel vliegroest uiteraard).
Nette onbeschadigde binnenbak.
Een schutbord waarbij menigeen jaloers wordt!
Nadelen:
Geen frans kenteken, geen papieren.
Het chassis heeft wat schade rond de motorophanging. De voorkant is volgens mij ooit met een klap op de grond gestuiterd.
De koets heeft wat lullige franse deukjes.
Ik heb contact gehad met de RDW, ik ga de auto sowieso eerst laten schouwen.
In Frankrijk is de auto officieel in 1991 gesloopt, hij valt dus wel te traceren.
Ik heb een compleet gerestaureerd AZU 12 pk blok met bak overgenomen van iemand die voor een 18 pk gaat, dit moet er straks in.
Het is mijn tweede AZU, ik heb een rijdende gele uit 1974.
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Nette onbeschadigde binnenbak is een geschenk uit de Citroën-hemel !
De besteleend was altijd een gebruiksauto en vaak was de binnenbak na een paar jaar een drama, en maak DAT maar eens mooi.
Een 61-er met gladde motorkap en dan een dicht bestelhok met ribbels en ovale achterruitjes.........om van te smikkelen hoor !
Heb je al een mooie grille met die grote chevrons erin ? Mischien heb ik er nog wel één over.
Ben benieuwd....plaats eens wat foto's hier.....
De besteleend was altijd een gebruiksauto en vaak was de binnenbak na een paar jaar een drama, en maak DAT maar eens mooi.
Een 61-er met gladde motorkap en dan een dicht bestelhok met ribbels en ovale achterruitjes.........om van te smikkelen hoor !
Heb je al een mooie grille met die grote chevrons erin ? Mischien heb ik er nog wel één over.
Ben benieuwd....plaats eens wat foto's hier.....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
leuk!
foto's graag en als je het leuk vind meld je ook even aan op www.citroenazu.nl
dit is het nl besteleenden register.
foto's graag en als je het leuk vind meld je ook even aan op www.citroenazu.nl
dit is het nl besteleenden register.
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Ik ben nog uit de tijd van AZUmeel, daar staan ook nogsteeds mijn foto's. Ook van mijn "nieuwste" project.
Bij het besteleendenregister ben ik bekend, ik ken Martijn heel goed.
Ik wil best wat foto's hier nezetten, wie legt mij even uit hoe ik dat moet doen?
Ik heb inderdaad al een grille met een grote chevron!
Heeft er iemand een stokje voor mij waar het kleine spiegeltje op hoort, links voor op het spatbord? Of eentje die ik mag namaken?
Supercees ik zou eerst proberen om jouw auto op het originele chassisnummer op kenteken proberen te krijgen. Ik heb mijn gele destijds ook enkel op domeinenpapieren op kenteken gezet, geen probleem, zo klaar. Zo origineel mogelijk, zo leuk moglijk.
En wat nou APK keuring? één keer per twee jaar! probleempjes zijn vaak zo op te lossen voor niet al te veel geld. Grote Problemen moet je toch al op lossen daar mag en kan je niet mee blijven rijden!
Bij het besteleendenregister ben ik bekend, ik ken Martijn heel goed.
Ik wil best wat foto's hier nezetten, wie legt mij even uit hoe ik dat moet doen?
Ik heb inderdaad al een grille met een grote chevron!
Heeft er iemand een stokje voor mij waar het kleine spiegeltje op hoort, links voor op het spatbord? Of eentje die ik mag namaken?
Supercees ik zou eerst proberen om jouw auto op het originele chassisnummer op kenteken proberen te krijgen. Ik heb mijn gele destijds ook enkel op domeinenpapieren op kenteken gezet, geen probleem, zo klaar. Zo origineel mogelijk, zo leuk moglijk.
En wat nou APK keuring? één keer per twee jaar! probleempjes zijn vaak zo op te lossen voor niet al te veel geld. Grote Problemen moet je toch al op lossen daar mag en kan je niet mee blijven rijden!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
contact RDW
Ik werd net gebeld door de RDW! De keurmeester die langs gaat komen woont in het zelfde dorp als ik, Sint Pancras! Als die moeilijk gaat doen, dan weet morgen het hele dorp daarvan
Het kost inderdaad wel 106 euro maar het scheelt heel veel tijd!
Het zal mij benieuwen!
Het kost inderdaad wel 106 euro maar het scheelt heel veel tijd!
Het zal mij benieuwen!
Ik had ook ooit een RDW keurmeester voor een schouwing.. die had jammer genoeg snel gezien dat het nummer ingeslagen was en niet officieel.. MAW een 600 kilo aan oudijzer..
rekende niks en zij als je alleen voor apk moet zometeen dus minder dan 1/3de aanpast is er niks aan de hand.
Vervolgens was de aardig man zo weer vertrokken zonder wat te rekenen en gaf nog een goede tip ook
rekende niks en zij als je alleen voor apk moet zometeen dus minder dan 1/3de aanpast is er niks aan de hand.
Vervolgens was de aardig man zo weer vertrokken zonder wat te rekenen en gaf nog een goede tip ook
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
dat kan per 1 januari dus niet meer, dan kan je alleen een apk-waardige auto met domeinpapieren aanbieden. met een carte gris kan dat nog wel.Marco250 schreef: Supercees ik zou eerst proberen om jouw auto op het originele chassisnummer op kenteken proberen te krijgen. Ik heb mijn gele destijds ook enkel op domeinenpapieren op kenteken gezet, geen probleem, zo klaar. Zo origineel mogelijk, zo leuk mogelijk.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Leuk Marco dat je de draad weer op hebt gepakt!!
Als je wil mag je hier ook een topic openen svp?
http://www.citroenazu.nl/index.php?board=83.0
Als je wil mag je hier ook een topic openen svp?
http://www.citroenazu.nl/index.php?board=83.0
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Bij de RDW weet je het maar nooit, ze veranderen daar vaker van regels dan van ondergoed, gewoon proberen en eerlijk zijn.supercees schreef:dat kan per 1 januari dus niet meer, dan kan je alleen een apk-waardige auto met domeinpapieren aanbieden. met een carte gris kan dat nog wel.Marco250 schreef: Supercees ik zou eerst proberen om jouw auto op het originele chassisnummer op kenteken proberen te krijgen. Ik heb mijn gele destijds ook enkel op domeinenpapieren op kenteken gezet, geen probleem, zo klaar. Zo origineel mogelijk, zo leuk mogelijk.
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Marco, je kan hier pas foto's neerzetten, als je ze elders op het internet hebt staan, dan kan je ze plaatsen door op de knop IMG te klikken in het reactievenster hier, dan de link kopiëren en dan daarna weer op die knop /IMG.Marco250 schreef: Ik wil best wat foto's hier nezetten, wie legt mij even uit hoe ik dat moet doen?
Dan wordt de foto hier zichtbaar.....
euh als je foto's in je pc hebt staan kan je ze hiermee uploaden http://imageshack.us/
gewoon op browse klikken
foto uitzoeken uit je afbeeldingen
uploaden bij upload now
klikken op "forumcode"
kopieren
en hier neer plakken
gewoon op browse klikken
foto uitzoeken uit je afbeeldingen
uploaden bij upload now
klikken op "forumcode"
kopieren
en hier neer plakken
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Binnenkort een kenteken!!!!
Ik zal m'n best doen om dit weekend wat plaatjes hier neer te zetten.
Eigenlijk kunnen jullie beter inloggen bij AZUmeel op yahoe dan kun je daar nog de restauratie zien van mijn 250 destijds en ook al wat plaatjes van mijn derde AZU (de tweede staat inmiddels in Noorwegen) waar ik nu mee bezig ben.
Eigenlijk kunnen jullie beter inloggen bij AZUmeel op yahoe dan kun je daar nog de restauratie zien van mijn 250 destijds en ook al wat plaatjes van mijn derde AZU (de tweede staat inmiddels in Noorwegen) waar ik nu mee bezig ben.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Ik zal het nog een graadje erger maken en een aantal mensen jaloers maken.
Vanmiddag is de RDW keurmeester bij mij thuis geweest! De beste man woont niet alleen bij ons in het dorp maar zelfs in de straat. En om het nog leuker te maken, hij heeft destijds mijn eerste AZU ook door de keuring geloodst.
Hij heeft de auto bekeken, gefotografeerd en van een loodje voorzien. Geen probleem elke auto die recht heeft op een kenteken, die krijgt er één mijnheer! Moet ik nog homologatie papieren regelen via Citroen, nee mijnheer daar ga ik zelf volgende week wel even achteraan.
Nou ja "mijnheer" zei hij niet tegen mij (gelukkig niet), moeilijk was hij ook deze keer weer helemaal niet!
Hij gaat het onderzoek doen, hij mailt met Frankrijk en met Citroen (maar misschien ook niet, dat hoor ik verder niet). De puzzelstukjes lagen al voldoende op de plek om het groene licht te geven!
De RDW lastig? het zal gerust wel eens anders zijn! toch denk ik dat als je een eerlijk en aannemelijk verhaal hebt en houdt dan krijg je een kenteken!
Geen Carte Grise, een slecht leesbaar ingeslagen chassisnummer, wel een geschilderd kenteken op de auto, ook een aluminium chassisnummer, een originele motor met nummer en een email uit Frankrijk dat de auto destijds daar heeft rondgereden, kan dus nogsteeds voldoende zijn.
Vanmiddag is de RDW keurmeester bij mij thuis geweest! De beste man woont niet alleen bij ons in het dorp maar zelfs in de straat. En om het nog leuker te maken, hij heeft destijds mijn eerste AZU ook door de keuring geloodst.
Hij heeft de auto bekeken, gefotografeerd en van een loodje voorzien. Geen probleem elke auto die recht heeft op een kenteken, die krijgt er één mijnheer! Moet ik nog homologatie papieren regelen via Citroen, nee mijnheer daar ga ik zelf volgende week wel even achteraan.
Nou ja "mijnheer" zei hij niet tegen mij (gelukkig niet), moeilijk was hij ook deze keer weer helemaal niet!
Hij gaat het onderzoek doen, hij mailt met Frankrijk en met Citroen (maar misschien ook niet, dat hoor ik verder niet). De puzzelstukjes lagen al voldoende op de plek om het groene licht te geven!
De RDW lastig? het zal gerust wel eens anders zijn! toch denk ik dat als je een eerlijk en aannemelijk verhaal hebt en houdt dan krijg je een kenteken!
Geen Carte Grise, een slecht leesbaar ingeslagen chassisnummer, wel een geschilderd kenteken op de auto, ook een aluminium chassisnummer, een originele motor met nummer en een email uit Frankrijk dat de auto destijds daar heeft rondgereden, kan dus nogsteeds voldoende zijn.