azu 1966
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
trailer huren is 61 euro, rdw-man langs laten komen is 106 euro voorrijkosten.
het gaat mij om het moeizame: rdw meneer bekijkt de azu en ziet dat alles klopt. er komt een loodje aan het chassis en een loodje aan het motorblok. dan totale restauratie en apk-waardig aanbieden, dan nogmaals laten keuren en dan pas kenteken. en zo zijn de regels nu. voor 1 januari van dit jaar was het weer anders. en wie weet hoe de regels zijn als de azu klaar is.
dan liever een chassis van '59, 1 keer naar de rdw en dan nooit meer apk en weer uit moeten leggen dat het geen fuseekogels zijn maar fuseepennen en ja meneer, af fabriek zit die speling erop. of o jee, er zit een piepklein gaatje in de uitlaat, dat moet dicht. of de handrem, die ik echt helemaal nooit gebruik, moet weer afgesteld worden, of er zit ergens een gaatje geroest in een niet dragend deel dat toch weer dichtgelast moet worden. veel te veel regeltjes.
het gaat mij om het moeizame: rdw meneer bekijkt de azu en ziet dat alles klopt. er komt een loodje aan het chassis en een loodje aan het motorblok. dan totale restauratie en apk-waardig aanbieden, dan nogmaals laten keuren en dan pas kenteken. en zo zijn de regels nu. voor 1 januari van dit jaar was het weer anders. en wie weet hoe de regels zijn als de azu klaar is.
dan liever een chassis van '59, 1 keer naar de rdw en dan nooit meer apk en weer uit moeten leggen dat het geen fuseekogels zijn maar fuseepennen en ja meneer, af fabriek zit die speling erop. of o jee, er zit een piepklein gaatje in de uitlaat, dat moet dicht. of de handrem, die ik echt helemaal nooit gebruik, moet weer afgesteld worden, of er zit ergens een gaatje geroest in een niet dragend deel dat toch weer dichtgelast moet worden. veel te veel regeltjes.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Dit klinkt als ik ben er wel uit ...en het wordt een azu op basis van een 59er chassis
De zijpootjes herstellen en hier en daar wat plaatjes lassen, behandelen en opbouwen maar. Daarna het 18 blok aanpakken en terugplaatsen en beginnen met de koets. Aansluiten, keuren en rijden zonder ooit meer langs de apk te hoeven
Jammer dat de koets en plaatwerk al zijn vergeven maar geloof dat er van de week iemand uit Voorschoten een stel spatborden had liggen..wie weet dezelfde PB me anders maar even voor de motor en bak.
De zijpootjes herstellen en hier en daar wat plaatjes lassen, behandelen en opbouwen maar. Daarna het 18 blok aanpakken en terugplaatsen en beginnen met de koets. Aansluiten, keuren en rijden zonder ooit meer langs de apk te hoeven
Jammer dat de koets en plaatwerk al zijn vergeven maar geloof dat er van de week iemand uit Voorschoten een stel spatborden had liggen..wie weet dezelfde PB me anders maar even voor de motor en bak.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
leuker kunnen we het niet maken wel m..... was dus niet dezelfde voorschotenaar.
Voor de rdw schouwing, papieren en kenteken kan je het beste contact opnemen met de eigenaar van de 61er op het forum hier. Die heeft met succes zijn azu op kenteken gezet zonder carte gris! Dus kenteken komt goed meteen vragen of donorchassis ook toe is gestaan ipv nieuw.
Succes
ps. pb is niet aangekomen
Voor de rdw schouwing, papieren en kenteken kan je het beste contact opnemen met de eigenaar van de 61er op het forum hier. Die heeft met succes zijn azu op kenteken gezet zonder carte gris! Dus kenteken komt goed meteen vragen of donorchassis ook toe is gestaan ipv nieuw.
Succes
ps. pb is niet aangekomen
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Als ik hetgoed begrepen heb, moet de auto van Supercees ook geen probleem zijn.
2/3 van de auto moet aantoonbaar bijelkaar horen, dat wil zeggen de koets en het chassis of de motor en het chassis.
Vervolgens krijg je een loodje aan de koets en je kunt aan het werk. Kost 106 euro en 42 euro onderzoekskosten.
Als de auto rolbaar klaar is dan mag je naar de RDW en kan je in je nieuwe chassis een nummer laten graveren. Apk waardig hoeft de auto niet te zijn.
Waarom zou een auto zonder papieren, zoals de auto van mij wel er zo doorrollen en die van supercees niet?
Niet lopen kloten en aanbieden bij de RDW met het echte verhaal!
Niemand mag er trouwens zo maar wat van jou in beslag nemen (papieren b.v.), dan volgt er eerst weer een ander onderzoek. Heb ik gister ook een heel verhaal over aangehoord.
Denk erom dat als je een ander chassis koopt met carte grise dat het ingeslagen chassisnummer leesbaar moet zijn.
2/3 van de auto moet aantoonbaar bijelkaar horen, dat wil zeggen de koets en het chassis of de motor en het chassis.
Vervolgens krijg je een loodje aan de koets en je kunt aan het werk. Kost 106 euro en 42 euro onderzoekskosten.
Als de auto rolbaar klaar is dan mag je naar de RDW en kan je in je nieuwe chassis een nummer laten graveren. Apk waardig hoeft de auto niet te zijn.
Waarom zou een auto zonder papieren, zoals de auto van mij wel er zo doorrollen en die van supercees niet?
Niet lopen kloten en aanbieden bij de RDW met het echte verhaal!
Niemand mag er trouwens zo maar wat van jou in beslag nemen (papieren b.v.), dan volgt er eerst weer een ander onderzoek. Heb ik gister ook een heel verhaal over aangehoord.
Denk erom dat als je een ander chassis koopt met carte grise dat het ingeslagen chassisnummer leesbaar moet zijn.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ik heb plotseling een andere baan, de azu staat nog wel op mijn oude werkplek, lekker droog, maar de werkzaamheden liggen stil.
heb tussendoor eerst moeten lassen aan het chassis en de koets van de tapijteend van de apk-meneer, die is 5 mei goedgekeurd.
komende dinsdag gaan we verder praten met een makelaar over een huis wat te koop staat met nu nog winkelruimte erbij, maar dat zou ook een inpandige garage mogen worden (4 x 25 meter!). mocht dat doorgaan dan kan ik daar verder knutselen maar dan zal het nog even duren, gaat dat huis niet door dan sleep ik de azu naar ons huidige huis en kan ik eerder gaan beginnen...
heb tussendoor eerst moeten lassen aan het chassis en de koets van de tapijteend van de apk-meneer, die is 5 mei goedgekeurd.
komende dinsdag gaan we verder praten met een makelaar over een huis wat te koop staat met nu nog winkelruimte erbij, maar dat zou ook een inpandige garage mogen worden (4 x 25 meter!). mocht dat doorgaan dan kan ik daar verder knutselen maar dan zal het nog even duren, gaat dat huis niet door dan sleep ik de azu naar ons huidige huis en kan ik eerder gaan beginnen...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Gebruiker
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 12 nov, 2003 03:03
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Heb ook nog een leuk huis voor je te koop met een inpandige garage van 10 bij 20 vierkante meter !!! Hoef je niks voor te verbouwen, gewoon roldeur open en binnen rijden !
http://www.funda.nl/koop/oude-tonge/hui ... endijk-13/
http://www.funda.nl/koop/oude-tonge/hui ... endijk-13/