Wat is dit? (vacuümvervroeger)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
Wat is dit? (vacuümvervroeger)
Net weer eens de olie ververst en bij de lek-check dacht ik 'wat hoor ik toch?'
Even gekeken en wat ligt daat nou tegen de motor aan te draaien??
Ja dit dus.
Compleet afgesleten.
Ik denk dat dit ergens bij het gas-kabeltje hoort of bij de choke maar eh... hoe erg is dit?
En hoe snel moet er weer een nwe op?
Even gekeken en wat ligt daat nou tegen de motor aan te draaien??
Ja dit dus.
Compleet afgesleten.
Ik denk dat dit ergens bij het gas-kabeltje hoort of bij de choke maar eh... hoe erg is dit?
En hoe snel moet er weer een nwe op?
*miep miep* (°\=/°)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
dat is t vacuum terugtrekdingetje wat bovenop de carb zit en de choke klep wat opentrekt als je meer gas geeft. als je voor je 2cv staat en naar de motor kijkt aan de linker zijde bovenop.
hier zie je em zitten:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 80&bih=909
oe da's wel een lange link, google anders ff op afbeeldingen en dan zoeken naar carburateur 2cv, komen er vanzelf wel een paar plaatjes naar voren.
suc6!
greetzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ik zou zeggen gemiddelde eendenboer heeft er genoeg, en in Frankenland misschien ook nog wel ergens op een sloperij. geloof ook nog wel nieuw bij die ene meharispecialist in zuid Frankrijk (je weet wel welke)
zou er wel op moeten zitten, als t goed is zuigt ie nu valse lucht, en is je mengel dus te arm (wat in een uiterst geval kan lijden tot een vastloper)
greetzzzzzzzz
zou er wel op moeten zitten, als t goed is zuigt ie nu valse lucht, en is je mengel dus te arm (wat in een uiterst geval kan lijden tot een vastloper)
greetzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
Ik heb deze afgesleten er weer opgezet. Het waren 2 schroefjes en verder niets. Hij was aan een andere kant afgesleten.
Ik moet wel zeggen dat het lijkt alsof hij niets doet... Als de choke helemaal uit is dan duwt hij hem niet terug.
Verder is het derde gaatje waar dus geen schroef in ging niet zo groot, is dat waar hij de lucht aanzuigt?
Ik moet wel zeggen dat het lijkt alsof hij niets doet... Als de choke helemaal uit is dan duwt hij hem niet terug.
Verder is het derde gaatje waar dus geen schroef in ging niet zo groot, is dat waar hij de lucht aanzuigt?
*miep miep* (°\=/°)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
Het lijkt er op dat we ervaring hebben met het verliezen van dat ding. Mij is het ook al eens overkomen. Het vinden op sloperijen of onderdelenmarkten zal niet meevallen. En steeds maar een dure carburateur incompleet maken is eigenlijk ook zonde. Moraal: doe een beetje loctite of secondenlijm aan de schroefdraad van de twee boutjes, als je een (vervangend) vacuumpiefje monteert.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Nee het is niet voor de ontsteking. Hij opent als je je choke erop zet één van de kleppen in je carb een klein stukje. Weet zo uit m'n hoofd niet welke maar dat zie je zo als je aan het pinnetje beweegt waar dat ding aan trekt. Dus als je net start doet ie nog niks en als ie aanspringt wel, daarom op vacuum.
Om een eco meter aan te sturen kan je beter een gaatje in je onderste pakking boren en daar een pijpje in lijmen. Of een pakking met vacuum aansluiting kopen. (Maar m'n vader zegt altijd "kopen is een vies woord, daar heb je geld voor nodig" )
Om een eco meter aan te sturen kan je beter een gaatje in je onderste pakking boren en daar een pijpje in lijmen. Of een pakking met vacuum aansluiting kopen. (Maar m'n vader zegt altijd "kopen is een vies woord, daar heb je geld voor nodig" )
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Inderdaad. Als bij de koude start de motor aanslaat, trekt het membraan in dat piefje de chokeklep een stukje open. Zo wordt voorkomen dat de motor verzuipt. Oudere modellen met tweetraps carburateurs (bijvoorbeeld alle 35 pk Ami's) hebben geen vacuumpiefje, maar een sterke veer op de chokeklepas. Bij die uitvoering moet je tijdens het starten de chokekabel in de meest uitgetrokken stand vasthouden tot de motor aanslaat. Dan loslaten, zodat de chokebediening een beetje terugveert. Dat vacuumpiefje is dus bedoeld om de koudestartprocedure te versimpelen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
mag je gewoon weg laten wel dicht maken allu plaatje bv met een beetje vloeibare pakking er tussen. ding hoort de choke toch een stuk terug te trekken als je gaat rijden dit zou je dan nu handmatig moeten doen., wat je eigenlijk altijd al doet. 2 hele korte schroefjes met iets van een fiber ringetje of zo werkt ook prima.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics