wat is nou een goede vetpomp?
-
- Regelmatige poster
wat is nou een goede vetpomp?
Ik heb al zo lang als ik dat kreng heb problemen ermee.
Ik kan zelf niet de vet-catridge ( of hou heet dat de navulling) dr in krijgen en er komt gewoon niet altijd vet uit... tot grote irritatie van mij..
Dus, wie heeft de gouden tip voor een goede vetpomp...
Ik heb nu deze:
http://www.mehariclub.com/pompe-a-grais ... 08530.html
Is het misschien ook beter om een kleintje te kopen? Ik vind het zo'n groot ding en ik gebruik hem toch maar 2x per jaar.
Ik kan zelf niet de vet-catridge ( of hou heet dat de navulling) dr in krijgen en er komt gewoon niet altijd vet uit... tot grote irritatie van mij..
Dus, wie heeft de gouden tip voor een goede vetpomp...
Ik heb nu deze:
http://www.mehariclub.com/pompe-a-grais ... 08530.html
Is het misschien ook beter om een kleintje te kopen? Ik vind het zo'n groot ding en ik gebruik hem toch maar 2x per jaar.
*miep miep* (°\=/°)
-
- Regelmatige poster
Ik denk dat je gelijk hebt, deze had ik er in laten zetten door Mr Bricolage en die hadden er ook wel wat moeite mee 
Anders ga ik eens bij een boer langs met een tractor, die moet er toch ook wel een hebben liggen? Of dat hij mij laat zien hoe je die navulling erin doet.
Ik zag deze en die lijkt me op zich wel handig. Begrijp ik goed dat deze de nwe vulling er gewoon een soort van zelf inzuigt?

Anders ga ik eens bij een boer langs met een tractor, die moet er toch ook wel een hebben liggen? Of dat hij mij laat zien hoe je die navulling erin doet.
Ik zag deze en die lijkt me op zich wel handig. Begrijp ik goed dat deze de nwe vulling er gewoon een soort van zelf inzuigt?

*miep miep* (°\=/°)
deze gebruikt een aangekoppelde luchtslang van bv een compressor om druk onder het vet te zetten en op die manier vet uit de mond te laten komen.
een andere optie zou het venturi effect kunnen zijn door snelheid van de lucht door het hoofdkanaal wordt er een hoeveelheid vet meegezogen.
en aangezien dat helemaal niet logisch is omdat je dan vet en lucht overal inkrijgt.. is het de eerste optie.
Luchtdruk onder de vetcilinder drukt het vet er boven uit. heb je dus wel een compressor nodig.....
een andere optie zou het venturi effect kunnen zijn door snelheid van de lucht door het hoofdkanaal wordt er een hoeveelheid vet meegezogen.
en aangezien dat helemaal niet logisch is omdat je dan vet en lucht overal inkrijgt.. is het de eerste optie.
Luchtdruk onder de vetcilinder drukt het vet er boven uit. heb je dus wel een compressor nodig.....
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
HB heeft gelijk, deze moet je aansluiten op een compressor. Het naar binnen zuigen heeft waarschijnlijk te maken met een aansluiting om de pomp op een groot vat aan te sluiten en vet vanuit dit vat in de pomp te zuigen. Dit is alleen interessant voor groot verbruikers. Als ik zie wat je voor jouw pomp betaald heb, mag je toch verwachten dat het een goede kwaliteit is.Clau (°\=/°) schreef: Begrijp ik goed dat deze de nwe vulling er gewoon een soort van zelf inzuigt?
-
- Regelmatige poster
Ik zie het nu pas, dat heeft geen zin want ik heb hier geen compressor 
Ik heb deze vetspuit 2 keer laten vullen. Mij lukte het gewoon niet. En beide keren kan ik niet zeggen dat hij het goed heeft gedaan. Ik denk dat ik die hele vulling zo'n beetje op een stuk keukenpapier heb uitgeknepen... dan deed hij het weer wel en als ik hem aansloot zei hij 'doe het lekker zelf maar"

Ik heb deze vetspuit 2 keer laten vullen. Mij lukte het gewoon niet. En beide keren kan ik niet zeggen dat hij het goed heeft gedaan. Ik denk dat ik die hele vulling zo'n beetje op een stuk keukenpapier heb uitgeknepen... dan deed hij het weer wel en als ik hem aansloot zei hij 'doe het lekker zelf maar"
*miep miep* (°\=/°)
Dop van de cartridge af, de veer met oog helemaal terug trekken. Dan de catridge erin duwen met de open kant richting zuiger als hij aanligt met een stanleymesje de bodem eruit snijden en dicht schroeven. Als hij dicht is de zuiger met oog weer naar binnen duwen. Andere iets smeriger optie het vet met een plamuurmes in de spuit doen.
diverse Citroens, wat anders.
- André Post
- Heavy user