Help: geen remlichten

Plaats reactie
Coen Bongers
Beginner
Beginner

Help: geen remlichten

Bericht door Coen Bongers » zo 13 mar, 2011 20:02

Help!

Mijn remlichten doen het niet meer. Omdat ik nog niet zo lang eend rij maar wel houd van een puzzel vol frisse moed begonnen. Het begon er mee dat ik zaterdag geen knipperlicht had, alleen bij linksaf. Kijkend in de kabelboom boven de accu zag ik draden loshangen. Na nieuwe kabelschoenen etc. geplaatst te hebben werkten de knipperlichten weer maar bij het testen kwam ik er achter dat mijn remlichten niets meer doen. De radio, die op de plus bij de remlichtschakelaar bij het rermpedaal zit, wertkt ook niet, en doet dat al langere tijd niet. ik denk dus dat de remlichten al langere tijd weigeren maar ben er niet verdacht op geweest). De vorige eigenaar heeft nogal een warboel van de kabelboom gemaakt: allemaal groense kabels! Ik heb voor het gemak van de plus van de accu de remschakelaar gevoed met een kabeltje buitenom en dan werken de remlichten en de remschakelaar wel naar behoren!! Het zit dus in de pluskabel die naar de remschakelaar loopt.
Mijn vragen: Waarvandaan moet deze pluskabel komen die naar de remschakelaar loopt, vanaf het schema dat ik heb uit het engelse restauration manual, wordt ik daar geen wijs uit.
Voorts: als ik een bypass leg rechtstreeks vanaf de accu om de remschakelaar te voeden, zodat ik in ieder geval weer kan rijden: kan dat of loop ik dan risico's?

Mijn eend: een 2CV '87 er in clubuitvoering (dus breed dashboard) van duitse origine.

Groeten Coen

Bijkomend euvel (zou het verband houden): zodra ik de alarmlichten aandoe (schakelaar zijkant dashboard): de knipperlichten neits meer doen. Als ik de alarmlichtenschakelaar weer uitdoe doen de knipperlichten het weer (via richtingaanwijzer dus links of rechts).
Ook bijkomend euvel: het interieurlampje boven de deur werkt ook niet.
De zekeringen werken voor zover ik kan zien wel!
Groeten,

Coen,

Rode 2CV6 Club uit 1987

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 13 mar, 2011 20:58

Blijft moeilijk om zo antwoord te geven. Maar euh de groene kabels komen van de eerste eigenaar, meneer Citroën. Haha.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » zo 13 mar, 2011 21:32

Heb je de zekeringen al nagekeken? Die zitten in 1 of 2 kastjes op het schutbord.
Eend voor allen, allen voor eend..

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: Help: geen remlichten

Bericht door tinouck » ma 14 mar, 2011 01:53

Coen Bongers schreef: Ook bijkomend euvel: het interieurlampje boven de deur werkt ook niet.
Dat lampje zit op dezelfde zekering.
( club en special)
dat hoort zeer waarschijnlijk zo dus.
Succes met oplossen van het euvel.

Coen Bongers
Beginner
Beginner

Bericht door Coen Bongers » ma 14 mar, 2011 21:50

Voorlopig is het probleem opgelost: vanaf het contactslot een bypass naar de remschakelaar gemaakt, en daarop tevens de radio aangesloten: als nu de radio niets doet weet ik dat de remlichten ook moeilijk zullen gaan doen. Bijkomend voordeel: alleen op contact werken rem en radio.

Voor nu kan ik dus weer rijden. Ik ga later wel weer eens verder kijken. De zekeringen zijn het niet: die zijn alle drie goed. Ik denk toch dat in de kabelboom bij het dashboard ergens iets loszit of afgebroken is......

Groeten Coen Bongers
Groeten,

Coen,

Rode 2CV6 Club uit 1987

CVosje1994
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door CVosje1994 » ma 14 mar, 2011 21:55

Moeten de remlichten niet altijd werken zonder dat het contact opstaat.

Correct me if i'm wrong
Georges, de rode 2cv6 Club - nu Celeste Bleu

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » ma 14 mar, 2011 22:30

CVosje1994 schreef:Moeten de remlichten niet altijd werken zonder dat het contact opstaat.

Correct me if i'm wrong
Nee, bij mijn Ford en mijn MB Sprinter werken ze ook niet als ze niet op kontakt staan.

Plaats reactie