Motor stottert en hapert
Motor stottert en hapert
Hallo iedereen,
Ik heb een geweldig groot probleem.
Ik heb gedurende heel de winter bezig geweest mijn 2cv op te knappen. Maar ik heb altijd al problemen gehad met de motor.
De vorige motor die in de eend lag had een versleten krukas. Hij draaide, reed en starte echter goed. Enkel dat hij enorm tikte.
Zodoende heb ik dus een ander onderblok gekocht met een goede krukas.
De zuigers en cilinders heb ik van het ene op het andere onderblok gebouwd. Het goede onderblok is niet opengeweest.
Tevens brilrubbers en pakkingen vervangen, kleppen gesteld en nieuwe puntjes gestoken.
Nu de motor start vrij goed maar op stationair toerental draait hij niet mooi. Het is telkens of hij een slag overslaagt. Je hoort hem regelmatig ploffen in de uitlaat.
Nu heb ik al 3 andere carburateurs erop gezet, pakking tussen carburateur en spruitstuk vervangen, 4x kleppen gesteld, 6x contactpuntjes gecontroleerd, nieuwe bobine, kabels, bougies en onderbrekernokje vervangen en gemonteerd.
Nu gisteren de eerste testrit gemaakt. Maar hij rijdt allesbehalve goed.
Hij trekt enorm goed op. Bij vollast is er niets aan de hand. Maar vanaf dat je rustig aan eenzelfde snelheid wilt rijden begint hij te schokken.
Dacht dat eerst de spanningsregelaar stuk was, toch maar even gecontroleerd, maar hij laaide mooi bij. Ook de onderdruk in de olievulpijp was in orde.
Ik heb echt alles al geprobeerd.
Ondertussen ben ik dus echt teneinde raad.
Wie kan er mij helpen en weet wat de oorzaak is? Misschien een versleten nokkenas?
Anders zie ik echt geen andere mogelijkheid dan een ander motortje te zoeken:s
Ik hoor het wel van jullie.
Dennis
Ik heb een geweldig groot probleem.
Ik heb gedurende heel de winter bezig geweest mijn 2cv op te knappen. Maar ik heb altijd al problemen gehad met de motor.
De vorige motor die in de eend lag had een versleten krukas. Hij draaide, reed en starte echter goed. Enkel dat hij enorm tikte.
Zodoende heb ik dus een ander onderblok gekocht met een goede krukas.
De zuigers en cilinders heb ik van het ene op het andere onderblok gebouwd. Het goede onderblok is niet opengeweest.
Tevens brilrubbers en pakkingen vervangen, kleppen gesteld en nieuwe puntjes gestoken.
Nu de motor start vrij goed maar op stationair toerental draait hij niet mooi. Het is telkens of hij een slag overslaagt. Je hoort hem regelmatig ploffen in de uitlaat.
Nu heb ik al 3 andere carburateurs erop gezet, pakking tussen carburateur en spruitstuk vervangen, 4x kleppen gesteld, 6x contactpuntjes gecontroleerd, nieuwe bobine, kabels, bougies en onderbrekernokje vervangen en gemonteerd.
Nu gisteren de eerste testrit gemaakt. Maar hij rijdt allesbehalve goed.
Hij trekt enorm goed op. Bij vollast is er niets aan de hand. Maar vanaf dat je rustig aan eenzelfde snelheid wilt rijden begint hij te schokken.
Dacht dat eerst de spanningsregelaar stuk was, toch maar even gecontroleerd, maar hij laaide mooi bij. Ook de onderdruk in de olievulpijp was in orde.
Ik heb echt alles al geprobeerd.
Ondertussen ben ik dus echt teneinde raad.
Wie kan er mij helpen en weet wat de oorzaak is? Misschien een versleten nokkenas?
Anders zie ik echt geen andere mogelijkheid dan een ander motortje te zoeken:s
Ik hoor het wel van jullie.
Dennis
Motor stottert en hapert
Na een winter stil gestaan te hebben overlaatst de 2cv terug van stal gehaald. Nu het terug goed weer begint te worden wil ik er wel mee beginnen rond te rijden.
Zoals ik verleden keer beschreef rijdt hij nu nog altijd niet fatsoenlijk.
Vooral tussen 50 en 70km/h begint hij te schokken. Het is meer een gevoel van geven en terugtrekken. Rijd ik harder heb ik geen problemen.
Blokje start goed, en trekt goed. Maar stationair draait hij nog altijd niet mooi. Afgelopen week wel voorgehad dat spruitstuk los stond. Inmiddels nieuwe pakkingen gemonteerd en terug vastgezet.
Ik was aan het denken aan een verbrande klep? Ontsteking staat volgens mij goed. CO waarde is ook goed.
Dit is het laatste wat ik er aan ga doen. Anders ga ik gewoon op zoek naar een nieuw motortje.
dennis
Zoals ik verleden keer beschreef rijdt hij nu nog altijd niet fatsoenlijk.
Vooral tussen 50 en 70km/h begint hij te schokken. Het is meer een gevoel van geven en terugtrekken. Rijd ik harder heb ik geen problemen.
Blokje start goed, en trekt goed. Maar stationair draait hij nog altijd niet mooi. Afgelopen week wel voorgehad dat spruitstuk los stond. Inmiddels nieuwe pakkingen gemonteerd en terug vastgezet.
Ik was aan het denken aan een verbrande klep? Ontsteking staat volgens mij goed. CO waarde is ook goed.
Dit is het laatste wat ik er aan ga doen. Anders ga ik gewoon op zoek naar een nieuw motortje.
dennis
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande
Dennis als de CO waarde goed is ,loopt een 2cv meestal niet lekker stationer.
Dus laat de motor draaien en draai de co schroef een halve slag verder open en wacht dan even, dit telkens herhalen tot de motor niet sneller meer gaat lopen,als het stationer dan te hoog kan je dat terug regelen met het schroefje aan de gasklep.
Dat schokkend rijden is een te kleine sproeier in de eerste trap lijkt mij.
Succes
Dus laat de motor draaien en draai de co schroef een halve slag verder open en wacht dan even, dit telkens herhalen tot de motor niet sneller meer gaat lopen,als het stationer dan te hoog kan je dat terug regelen met het schroefje aan de gasklep.
Dat schokkend rijden is een te kleine sproeier in de eerste trap lijkt mij.
Succes
Houd het hoofd luchtgekoeld
Motor stottert en hapert
OK bedankt. Morgen het eerste wat ik ga proberen.
Ik laat het wel weten.
Dennis
Ik laat het wel weten.
Dennis
Motor stottert en hapert
Zo, vandaag weer eventjes met de 2cv bezig geweest.
Eerst de carburator opengeschroefd. Bleek de vlotterkamer vol met drab te zitten. Goed propergemaakt en alle sproeiers uitgedraaid en uitgeblazen. Bleek eentje verstopt te zitten.
Daarna terug gestart, de CO schroef opengedraaid tot hij mooi liep en stationair afgesteld.
Momenteel loopt hij zoals het hoort.
Ik hoop dat hij het volhoudt...
Ik hou jullie nog op de hoogte.
Dennis
Eerst de carburator opengeschroefd. Bleek de vlotterkamer vol met drab te zitten. Goed propergemaakt en alle sproeiers uitgedraaid en uitgeblazen. Bleek eentje verstopt te zitten.
Daarna terug gestart, de CO schroef opengedraaid tot hij mooi liep en stationair afgesteld.
Momenteel loopt hij zoals het hoort.
Ik hoop dat hij het volhoudt...
Ik hou jullie nog op de hoogte.
Dennis
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Om in dit topic verder te gaan heb ik sinds kort een probleem met de burton. Na het euvel met een slecht werkende benzinepomp is er nu een euvel voor terug gekomen. Tijdens het rijden (koud als warm - maar warm minder) wil de burton nog wel is een plof/happering (en dan inhouden) geven. Wie kan mij op weg helpen? Ik heb al gekeken of de kabelboom ergens sluiting maakt maar ik zo niks vinden. De carburateur anders?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande