stuiterende motor

Plaats reactie
deruijter
Eenmalige poster

stuiterende motor

Bericht door deruijter » zo 20 mar, 2011 21:52

Ik ben ervan overtuigd dat het een keer eerder gevraagd is maar zoek me een ongeluk :)
Mag ik het stiekem toch nog een keer vragen?

Mijn eend (ons blokje) stuitert als een gek tijdens het optrekken.
Wat is er mis?

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » zo 20 mar, 2011 22:02

Motorsteunen stuk.De rubbers zijn waarschijnlijk losgekomen van de metalen driehoekige houder. Je blok komt dan omhoog als je optrekt.
Ze zitten op de voorste chassis(dwars)balk, onder je ventilator huis. Krik met een blokje hout onder je carter zetten, iets opkrikken, bouten losmaken, blokken vervangen, blok laten zakken, vastzetten en gáán. Paar euro, paar boutjes los en vastdraaien, klaar.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » zo 20 mar, 2011 22:03

(wel effe je ventilator er uit halen, anders kun je niet bij de bovenste boutjes.)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Cilinderkop » zo 20 mar, 2011 22:51

Ik denk dat het de koppeling is , probeer de koppelingskabel eens anders te leggen en de hoogte van het pedaal anders te stellen.
Houd het hoofd luchtgekoeld

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » vr 25 mar, 2011 14:07

Ik heb eens lekkage gehad aan m;n krukaskeering omdat een of andere idioot (ik zelf :roll: ) "m verkeerdom gemonteerd had. Er was toen wat olie op de koppeling gekomen, deze slipte iets net voordat ik de koppeling helemaal had losgelaten en daardoor denderde m'n motor ook. Maargoed je motorrubbers checken is nooit weg, ze doen dat toch ook bij de APK?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartje2212 » vr 25 mar, 2011 20:14

vermoedelijk oliespetters op koppelingsplaat...heb hetzelfde en motorsteunen zijn gewoon goed.
Als je met meer toeren de koppeling laat opkomen is het waarschijnlijk minder, maar dat lost natuurlijk niets op (ja je koppelingsplaat slijt sneller ;) )
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Plaats reactie