winter kapje, al verwijderen of toch maar even wachten?
winter kapje, al verwijderen of toch maar even wachten?
Hebben jullie het winterkapje er al af? of toch nog maar even niet??
Ik twijfel nog om hem er nu al af te halen. Overdag is de temperatuur op zich wel prima om zonder te rijden, maar s,avonds en s,ochtends is het vaak nog koud.Ik rijd eigenlijk zowel overdag als s,ochtends vroeg.
Ik twijfel nog om hem er nu al af te halen. Overdag is de temperatuur op zich wel prima om zonder te rijden, maar s,avonds en s,ochtends is het vaak nog koud.Ik rijd eigenlijk zowel overdag als s,ochtends vroeg.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb m er al niet meer opzitten sinds het is gaan dooien.. Maar rij redelijk wat snelweg.
Zag van de week op de A-markt ook nog veel mensen met wintergrille rijden.
Citroen adviseert m erop te zetten onder de 15 graden dacht ik. Ik zet m er alleen op als het echt koud is en flink vriest, maar zodra het maar iets boven nul gaat, gaat ie eraf.
Zag van de week op de A-markt ook nog veel mensen met wintergrille rijden.
Citroen adviseert m erop te zetten onder de 15 graden dacht ik. Ik zet m er alleen op als het echt koud is en flink vriest, maar zodra het maar iets boven nul gaat, gaat ie eraf.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Bluespirit
- Beginner
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Altijd een dilemma; ik heb het winterhoesje vorige week van mijn Dyane afgehaald. Gistermorgen (-5) en vanmorgen (-2) merk ik toch wel dat de motor moeite heeft om warm te worden. Maar ja, gistermiddag wel mooi met het dakje open en + 15 graden weer naar huis
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Of onder je stoel/bank...CitRoel schreef:Zoveel werk is het toch niet om 'm bij kou erop te zetten en als het dan wat is opgewarmt er weer af te halen? Je hebt ruimt zat dus even in de kofferbak gooien en gaan.
Ben het met je eens, zeker als je zo'n hardplastic versie hebt. Die lapjes zijn wat lastiger.
Zolang het in de ochtends nog maar een paar graden boven 0 is hou ik hem er op.
Ik rij veel korte ritjes en dan warmt de motor eerder op.
Maar het is belangrijk om bij lange ritten hem er af te halen. Daar moet je dan wel om denken voor je vertrekt.
Vooral als je met een club in een eendenfile rijdt (langzaam, weinig rijwind) is het belangrijk dattie er af is.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.