Hallo ik heb hier nog een reserveblokje staan van een AMI6 25pk
Nu voel ik grote speling op de krukas in de lengterichting.
Is dit een bekend probleem en op te lossen of zou het blokje rijp zijn voor de sloop ?
Krukasspeling in lengterichting ami6 blok
Krukasspeling in lengterichting ami6 blok
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Het is je eigen risico om ermee te gaan rijden natuurlijk maar ik denk dat wat speling in de lengte richting weinig kwaad kan. De krukas wordt eigenlijk niet of nauwelijks in die richting belast en zal naar mijn mening niet veel in de speling bewegen. Enneuh... als je dat blokje naar het oud ijzer wil doen kom ik 'm graag ophalen... zoveel mogelijk reserve blokjes voor onze Azam6 zullen we maar zeggen!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Is speling in de lengterichting van de krukas ook hoorbaar als de motor loopt?siemen schreef:ik heb op dit moment 3 a 4 mm speling op de lengterichting van mijn krukas.
Ik heb er nu 6000 km gereden en heb nergens last van!
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Heb onlangs het blok in mijn eend vervangen, omdat het andere blok er al twee keer een bougie uitgehoest had.
Dat blok liep verder ook niet echt 'soepel' en ik had nog een destijds goed lopend A06/635 blok in de schuur staan.
Dat goedlopend blok heeft echter 1 a 2 mm speling in lengterichting.
Heb de koppen verwijderd, brilrubbers vervangen en roestprut (vanwege het lange stilstaan) uit cilinderkoppen en cilinders verwijderd.
Carburateur schoon gemaakt, inlaat- en uitlaatpakkingen vernieuwd.
Ingebouwd, en je hoeft de sleutel maar aan te raken en het blokje loopt.
Rijdt verder 'lekker', dus tevreden.
Er komt echter wel een regelmatig tik(je) uit het blok, en ik vroeg me af of dat veroorzaakt wordt door de krukasspeling, of dat ik het ergens anders moet zoeken?
Eendracht maakt macht.