Beste carburateur voor het zwaardere werk

Plaats reactie
Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Beste carburateur voor het zwaardere werk

Bericht door Erasmo » zo 17 apr, 2011 12:27

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de eend te verbouwen om er aankomende zomer een raid mee te gaan doen. Nu zit er op de M28 motor een superdeluxe katalysatorklare verstelbare sproeier carb.

Nu wil ik die gaan vervangen door een wat simpeler type wat minder storingkans heeft, maar welk type precies weet ik nog niet. Ik denk dat ik sowieso voor enkeltraps ga in plaats van dubbeltraps, is dat een verstandig idee?

Grtn,

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » zo 17 apr, 2011 13:50

Hoi Erasmo,
het is geen onverstandig idee, maar als ik jouw was zou ik in m'n twee traps gewoon een originele set sproeiers zetten en gaaaan. Met een twee traps carbuarteur is niets mis.

Je zou een enkeltraps in kunnen overwegen. Ik heb me laten vertellen dat de twee traps bij hitte en een warme motor slecht starten en een enkeltraps dit probleem niet heeft.
Als je een enkeltraps inbouwt heb je grof weg keuze uit twee type, de vroege 2cv6 carb (geloof 28mm diameter) of een vroege ami6 carb (40mm). De eerste funktioneert sowieso (is voor de 2cv6 gemaakt) en is waarschijnlijk wat zuiniger als een twee taps carb. De grote ami6 carb is gelieft bij belgische race eenden en heb ik ook in offroad (4x4) eenden gezien. Waarschijnlijk kun je hiermee, met de juiste afstelling, wat meer max vermogen en koppel halen...

Mocht je een kleine 2cv6 carb willen inbouwen en er geen hebben, mail me dan maar, ik heb er genoeg, ook met passend spruitstuk. Kosten komen we wel uit :wink:

Succes, Bart

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » zo 17 apr, 2011 14:42

De eerste optie klinkt wel interessant, ik rijd nu minimaal 500 km per week nu dus een beetje zuiniger is altijd handig.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5247
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 18 apr, 2011 08:26

Ik heb ook goede ervaringen met de ombouw naar enkele carburateur. Ook bij hellingen hangt de auto wat meer aan het gas nu.
diverse Citroens, wat anders.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » ma 18 apr, 2011 11:50

Welke carburateur heb je nu dan?

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 18 apr, 2011 13:10

Mijn dyane heeft een solex 34 pcis enkeltraps carburateur. Dat rijdt erg fijn.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5247
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 18 apr, 2011 19:59

Ja ik ook een 34 PICS.
diverse Citroens, wat anders.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » ma 18 apr, 2011 23:04

34 PICS wordt het dus.

Ik kwam toevallig vandaag een Haynes tegen die helemaal over Solex carburateurs gaat, een schat aan informatie!

Plaats reactie