'Oplappen' 2cv6
'Oplappen' 2cv6
Vandaag maar eens begonnen aan de eend die ik ondertussen al een klein jaar in mijn bezit heb, onder het motto: Ze hoeft niet mooi te worden, als ze technisch maar in orde is en door de APK komt.
Met 3 man de auto op de zijkant gelegd, om makkelijker aan de onderkant van het chassis te kunnen lassen.
Gelukkig waren de profielen binnenin nog niet verrot, dus het valt best mee allemaal...
Morgen gaan we weer verder. Na het chassis is de koets aan de beurt, die ook een heleboel slechte plekken heeft. Vorige eigenaar heeft gelukkig al wel de voetenbak en bodemplaten vervangen.
Met 3 man de auto op de zijkant gelegd, om makkelijker aan de onderkant van het chassis te kunnen lassen.
Gelukkig waren de profielen binnenin nog niet verrot, dus het valt best mee allemaal...
Morgen gaan we weer verder. Na het chassis is de koets aan de beurt, die ook een heleboel slechte plekken heeft. Vorige eigenaar heeft gelukkig al wel de voetenbak en bodemplaten vervangen.
Laatst gewijzigd door bebe op zo 12 jun, 2011 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Eendracht maakt macht.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
zo loopt alle olie en rommel in één Cilinder en dat is niet ideaal.. zowiezo zijn de olie seals aan de hogere regionen van het blokje niet zo goed als de onderzijde..
en het scheuren van het rubber is waarschijnlijk gebeurt bij het op zijn kant leggen.
maargoed als het voor een middagje is zal het niet al te erg zijn.. ik zou hem zelf niet meer dan een paar uur op zijn zijkant leggen.
en het scheuren van het rubber is waarschijnlijk gebeurt bij het op zijn kant leggen.
maargoed als het voor een middagje is zal het niet al te erg zijn.. ik zou hem zelf niet meer dan een paar uur op zijn zijkant leggen.
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Date is de "fiat500-way" om de onderzijde aan te pakken; reservewiel in je zijraam en kantelen. Maar die heeft geen platte cilinders.. Zal wel even roken bij het starten.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Ok, olie moet sowieso worden ververst, zal 'm nadat ie weer rechtop staat, aan de linkerzijde een beetje opkrikken, dan kan de olie weer wat makkelijker teruglopen...HB schreef:zo loopt alle olie en rommel in één Cilinder en dat is niet ideaal.. zowiezo zijn de olie seals aan de hogere regionen van het blokje niet zo goed als de onderzijde..
Eendracht maakt macht.
mmm........
In mijn optiek had je het beter iets subtieler kunnen aanpakken....
Je gooit wel erg veel overhoop, versnellingsbak (hopen dat het ontluchtingsgaatje nog dicht zit met smurrie), inderdaad hopen dat alle rubbers het houden en hopen dat het dopje van het remoliereservoir ook goed dicht zit. LHM vloeistof is niet fijn.
Adviesje:
Laat hem geen weken zo staan
Succes iig
Greetz David
In mijn optiek had je het beter iets subtieler kunnen aanpakken....
Je gooit wel erg veel overhoop, versnellingsbak (hopen dat het ontluchtingsgaatje nog dicht zit met smurrie), inderdaad hopen dat alle rubbers het houden en hopen dat het dopje van het remoliereservoir ook goed dicht zit. LHM vloeistof is niet fijn.
Adviesje:
Laat hem geen weken zo staan
Succes iig
Greetz David
David schreef: hopen dat het dopje van het remoliereservoir ook goed dicht zit. LHM vloeistof is niet fijn.
Ik had van tevoren het potje met LHM in elk geval netjes leeggemaakt....
Maar is LHM zo agressief dan? Ik dacht dat 'normale' remvloeistof veel agressiever is?
Uiteindelijk heeft ze maar 2 dagen op haar kant gelegen. Er was wel een beetje versnellingsbakolie uitgelopen.
Al enkele weken niet veel meer gedaan, met hemelvaart maar weer eens aan de slag.
Het paneel aan de onderkant van het dashboard is voor een groot gedeelte weggerot, daar waar ook de bediening van de kachel aan vastgeschroefd is. Zie daar wel een beetje tegenop, maar we beginnen er maar gewoon aan..
Echt super zal deze koets nooit meer worden, maar het gaat mij erom dat ik een dagelijks rij eendje heb dat voorlopig weer 'hard' is.
Rijden doet/deed ze heerlijk, blokje loopt uitermate soepel.
Heb nog een restauratieobject en een nieuw verzinkt chassis in de schuur staan waar ik tzt wat meer tijd en geduld in wil steken, maar ik wil nu zo graag weer eendrijden....
Eendracht maakt macht.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer: