Altijd als ik minimaal een half uur heb gereden of het is heel warm weer, dan maakt de 2CV 6 (1986) hoge toeren bij het schakelen. Als ik moet afremmen (stoplicht bv) en ik schakel terug dan blijft het toerental hoog, ook stationair.
Gaskabel is nieuw en alle bewegende deeltjes zijn al eens met kruipolie bewerkt. Eerst hielp een klein tikje op het gaspedaal wel eens, maar nu niet meer.
Wie weet waar ik het moet zoeken?
Gaskabel/pedaal blijft hangen
-
- Beginner
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
waarschijnlijk het veertje op de gasklep.
Die slijt, wordt dun, net als de gasklep stang. Een stukje van het veertje gaat dan klem zitten tussen het stangetje en waar ie in draait. Even met een punt tangetje checken of dat het geval is.
Met warmte zet alles iets uit, vandaar dat je er vooral last van hebt bij een warm blok.
Die slijt, wordt dun, net als de gasklep stang. Een stukje van het veertje gaat dan klem zitten tussen het stangetje en waar ie in draait. Even met een punt tangetje checken of dat het geval is.
Met warmte zet alles iets uit, vandaar dat je er vooral last van hebt bij een warm blok.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
(domme opmerking wellicht )
maar wat ik een keer had was dat gaskabel bleef hangen in het schutbord( rubbertje waar de kabel binnenkomt was eruit gevallen)
en de kabel had zich in het schutbord gevreten.
dat tikje geven wilde eerst wel helpen ,maar hoe dieper de kabel dus kwam daarna niet meer
wellicht mischien een compleet overbodige opmerking maar ik opper hem toch maar
maar wat ik een keer had was dat gaskabel bleef hangen in het schutbord( rubbertje waar de kabel binnenkomt was eruit gevallen)
en de kabel had zich in het schutbord gevreten.
dat tikje geven wilde eerst wel helpen ,maar hoe dieper de kabel dus kwam daarna niet meer
wellicht mischien een compleet overbodige opmerking maar ik opper hem toch maar