Kosten voor restauratie eend
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 31 dec, 2010 16:08
- Locatie: Ottersum
Kosten voor restauratie eend
Ik ben van plan om mijn 2cv6 eend van 1987 stapsgewijs te laten restaureren. Hierbij denk ik aan laswerk aan de bodem en het spuiten van de koets. ik heb al wat informatie ingewonnen wat dat eventueel zou kunnen gaan kosten, wat me opvalt is dat de prijzen zo sterk verschillen. Als beginnend eenden liefhebber maakt mij dat wat onzeker om het een en ander al op te starten. is het mogelijk om mij wat indicatie's van prijzen te geven ? of staat er op dit forum mischien voorbeelden van prijzen?.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie's
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie's
grote verschillen kunnen zitten in plaat materialen.
er is bijvoorbeeld imitatie plaatwerk wat heel slecht past maar spot goedkoop is.. verder is er ook goed passend plaatwerk met mallen van originele citroen fabriek en dat kost gewoon veel meer.
verder als je het laat doen zit er ook verschil in uurtarieven neem ik aan..
ik denk dat uiteindelijk de prijs heel erg samenhangt met de kwaliteit. je moet vooral goede afspraken maken met degene die het gaat doen en duidelijk in een soort contract (als het geen familie of kennis is) opnemen wat de kosten zijn wat er maximaal van afgeweken mag worden en welke kwaliteit je wilt.
en termijn is natuurlijk ook een extra kosten post hoe sneller je het wilt hoe duurder..
er is bijvoorbeeld imitatie plaatwerk wat heel slecht past maar spot goedkoop is.. verder is er ook goed passend plaatwerk met mallen van originele citroen fabriek en dat kost gewoon veel meer.
verder als je het laat doen zit er ook verschil in uurtarieven neem ik aan..
ik denk dat uiteindelijk de prijs heel erg samenhangt met de kwaliteit. je moet vooral goede afspraken maken met degene die het gaat doen en duidelijk in een soort contract (als het geen familie of kennis is) opnemen wat de kosten zijn wat er maximaal van afgeweken mag worden en welke kwaliteit je wilt.
en termijn is natuurlijk ook een extra kosten post hoe sneller je het wilt hoe duurder..
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
- renate
- Regelmatige poster
- Berichten: 170
- Lid geworden op: do 26 aug, 2010 15:36
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
De definitie is: als je alles moet uitbesteden (laten doen) is het in veel gevallen goedkoper om een goede (lees duurdere) 2cv te zoeken.
Het meest kostbare is, zoals altijd, arbeidsuren. Enkele tientallen uren gaan er al snel in zitten. Dan hebben we het over €15 p/u bij de hobbiest tot €90 p/u bij de vakman.
Ik heb zelf 6 stuks oude auto's en als ik niet alles zelf zou doen/kunnen zou ik er waarschijnlijk maar één hebben bij dezelfde (maandelijkse) kosten.
Een indicatie van de kosten voor jou 2cv is niet zo even te geven, mijn advies is om naar een specialist te gaan en een raming te laten maken.
P.B. Flying Duckman eens, hij is met een zelfde proces bezig en kan je misschien wat tips geven.
Greetzz Renate.
Het meest kostbare is, zoals altijd, arbeidsuren. Enkele tientallen uren gaan er al snel in zitten. Dan hebben we het over €15 p/u bij de hobbiest tot €90 p/u bij de vakman.
Ik heb zelf 6 stuks oude auto's en als ik niet alles zelf zou doen/kunnen zou ik er waarschijnlijk maar één hebben bij dezelfde (maandelijkse) kosten.
Een indicatie van de kosten voor jou 2cv is niet zo even te geven, mijn advies is om naar een specialist te gaan en een raming te laten maken.
P.B. Flying Duckman eens, hij is met een zelfde proces bezig en kan je misschien wat tips geven.
Greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 31 dec, 2010 16:08
- Locatie: Ottersum
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb al bij 2 specialisten een indicatie van prijzen opgevraagd, hoofdzakelijk bodemplaat, voetbakken herstellen en lassen en koetswerk spuiten inclusief alle werk dat erbij hoort.
Ik ben er nu wel achtergekomen dat als ik overga tot het goed restaureren van mijn eend de kosten nooit meer, bijvoorbeeld door verkoop terug zal krijgen.
Daarom is het misschien inderdaad een goed idee om een compleet reeds gerestaureerde eend te kopen. Op markplaats worden die vanaf 6000 euro tot circa 10.000 te koop aangeboden.
Ik moet er eens goed over nadenken wat ik hiermee ga doen, ik heb nu gewoon een leuke eend en wil die eigenlijk graag in mijn bezit houden.
nogmaals bedankt
Ik ben er nu wel achtergekomen dat als ik overga tot het goed restaureren van mijn eend de kosten nooit meer, bijvoorbeeld door verkoop terug zal krijgen.
Daarom is het misschien inderdaad een goed idee om een compleet reeds gerestaureerde eend te kopen. Op markplaats worden die vanaf 6000 euro tot circa 10.000 te koop aangeboden.
Ik moet er eens goed over nadenken wat ik hiermee ga doen, ik heb nu gewoon een leuke eend en wil die eigenlijk graag in mijn bezit houden.
nogmaals bedankt
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
je moet ook alle 'kleine' kosten niet vergeten. Als jij je koets super mooi hebt laten spuiten, dan wil je toch ook nieuwe bumpers, nieuwe velgen etc.
Bovendien, als je zo enorm veel geld gaat uitgeven. waarom dan geen nieuw chassis ipv lastwerk verrichten, want ben je dan over twee jaar niet weer aan de beurt?
Kan je beter eerst je eendje verder op rijden, of verkopen en voor nieuw gaan.
Bovendien, als je zo enorm veel geld gaat uitgeven. waarom dan geen nieuw chassis ipv lastwerk verrichten, want ben je dan over twee jaar niet weer aan de beurt?
Kan je beter eerst je eendje verder op rijden, of verkopen en voor nieuw gaan.
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Het laswerk heb ik uitbesteed, net als het spuiten. Ik zit nu op zo'n € 3000,- Het chassis heb ik nog niet vervangen, dat komt over een jaar of 2 -3 -4 (we zullen zien
) Als ik het chassis wel had vervangen was het zo'n 750 - 1000 euro meer geweest. Aan de motor heb ik nog niets gedaan, behalve het reguliere onderhoud. Ik heb een heleboel nieuwe spullen gekocht, maar ook op marktplaats e.e.a. gebruikt spul bij elkaar gesnuffeld. Ik denk dat ik de meeste onderdelen nu wel in huis heb al twijfel ik nog wel over het laten stralen en spuiten van de velgen of 4 nieuwe velgen (à €50,-).
Het kleine spul kost inderdaad veel geld, 3 euro hier, 6 euro daar, het tikt nogal aan. En vergeet ook je schuurmateriaal niet, staalborstels (ik heb er denk ik een stuk of 10 versleten (tussen de 8 en 25 Euro per stuk), kruipolie, wasbenzine, thinner, RX5/RX10/Fertan, enzovoort. Ook zo'n leuke, als je 's winters aan het werk gaat, wordt het koud in de schuur, dus hup naar de Gamma, kacheltje halen....
En.... het is altijd erger dan je denkt, je haalt ergens de kit weg en surprise, daar zit roest onder. Je schuurt een roestplekje kaal en er valt een gat, het gaat maar door.
Het kan ook allemaal wel minder, zelf rollen kost veel minder dan laten spuiten. In plaatwerk zit veel prijsverschil. Alle bouten en moeren opnieuw gebruiken in plaats van allemaal nieuwe.
Het klinkt misschien wat negatief hierboven maar dat is het niet, het is de praktijk. Maar als je bezig bent, en je ziet je Eend weer mooi worden, eigen werk uit je eigen handen, en je spreid de kosten een beetje....
Gewoon aan de gang gaan en geen haast hebben! Succes!

Het kleine spul kost inderdaad veel geld, 3 euro hier, 6 euro daar, het tikt nogal aan. En vergeet ook je schuurmateriaal niet, staalborstels (ik heb er denk ik een stuk of 10 versleten (tussen de 8 en 25 Euro per stuk), kruipolie, wasbenzine, thinner, RX5/RX10/Fertan, enzovoort. Ook zo'n leuke, als je 's winters aan het werk gaat, wordt het koud in de schuur, dus hup naar de Gamma, kacheltje halen....
En.... het is altijd erger dan je denkt, je haalt ergens de kit weg en surprise, daar zit roest onder. Je schuurt een roestplekje kaal en er valt een gat, het gaat maar door.
Het kan ook allemaal wel minder, zelf rollen kost veel minder dan laten spuiten. In plaatwerk zit veel prijsverschil. Alle bouten en moeren opnieuw gebruiken in plaats van allemaal nieuwe.
Het klinkt misschien wat negatief hierboven maar dat is het niet, het is de praktijk. Maar als je bezig bent, en je ziet je Eend weer mooi worden, eigen werk uit je eigen handen, en je spreid de kosten een beetje....

2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik zit ongeveer op een kleine 4500 euro, alles zelf gedaan behalve spuitwerk.
Alle slijtdelen vervangen, remmerij nieuw, alle bouten en moeren laten verzinken, nieuwe banden, velgen opgeknapt. Alles wat technisch goed was gewoon schoonmaken en herstellen.
Alles zit in de epoxy, onderkant in de anti steenslag etc.
Interieur is nieuw, alles opnieuw bekleed en banken voorzien van nieuwe bekleding (zelf gemaakt, maar dat is duurder dan een hoesje).
Alle slijtdelen vervangen, remmerij nieuw, alle bouten en moeren laten verzinken, nieuwe banden, velgen opgeknapt. Alles wat technisch goed was gewoon schoonmaken en herstellen.
Alles zit in de epoxy, onderkant in de anti steenslag etc.
Interieur is nieuw, alles opnieuw bekleed en banken voorzien van nieuwe bekleding (zelf gemaakt, maar dat is duurder dan een hoesje).