De eendenkrik

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 3 mar, 2005 18:47

Lelijke Eend schreef:Ik zou geen potkrik maar en schaarkrik nemen. Stel die potkrikt lekt wat, heb je je hele Eend onder de olie.
ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe potkrik olie lekt..... :?

en een schaarkrik is ook niet alles.....
Tis nl dat ik er nu 1 met een groep moet ontwerpen (HBO vervolgstudie), dan kom je een aantal dingen tegen waar he toch rekening mee moet houden!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 3 mar, 2005 22:48

Het hoeft niet veel te zijn, maar zo'n ding ligt meer in je kofferbak (plat) dan dat 'ie rechtop onder je Eend staat. En mijn schaarkrik werkt uitstekend !
Afblijven.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » vr 4 mar, 2005 11:25

potkrikjes krijgen een eend niet van de grond (en zijn behoorlijk zwaar), schaarkrikjes zijn net zo stabiel als origineel, maar halen het waarschijnlijk ook niet bqua hoogte.
De originele krik is bedoeld als noodmiddel voor naast de weg. Als je 'm goed plaatst e.d. en je wiel al van tevoren wat losmaakt gaat alles goed. Thuis kun je beter met een garagekrik werken die je dan met wat hout onder het chassis plaatst

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » vr 4 mar, 2005 15:37

Schaarkrikje onder het chassis doet het anders prima hoor. Thuis gebruik ik (vanzelfsprekend) een garagekrik, maar om een wiel te verwisselen onderweg: no problemo.
Afblijven.

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » di 8 mar, 2005 15:46

Potkrikje onder je draagarm werkt ook goed. Hoeft dan helemaal niet zo hoog, tis maar dat je wiel vrij is.

Plaats reactie