Fusee pen muurvast
Fusee pen muurvast
Aangezien er nogal wat speling op mijn fusee pennen zit wilde ik die vervangen door een nieuw setje, echter in de oude pennen is geen beweging te krijgen. Wil eigenlijk niet eindeloos op die pennen gaan beuken en zat daarom aan een fusee trekker te denken om dit klusje uit te voeren.
Heeft dit eigenlijk meer kan van slagen en is er iemand in de regio bollenstreek die me hieraan kan helpen. Ben al aan het zoeken geweest naar een dergelijke fusee trekker maar heb nergens iets kunnen vinden. Ook het verwijderen de draagarmen is ook nog een hele klus, dan moet de neus van mijn Burton er af.
Iemand met nuttige tips of hulp of kan ik dit klusje beter door een specialist laten uitvoeren?
Heeft dit eigenlijk meer kan van slagen en is er iemand in de regio bollenstreek die me hieraan kan helpen. Ben al aan het zoeken geweest naar een dergelijke fusee trekker maar heb nergens iets kunnen vinden. Ook het verwijderen de draagarmen is ook nog een hele klus, dan moet de neus van mijn Burton er af.
Iemand met nuttige tips of hulp of kan ik dit klusje beter door een specialist laten uitvoeren?
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
fuseepen vast
Een fuseepen hoort ook wel (een beetje) vast te zitten anders valt ie eruit. Slaan is geen optie. Je stuikt de pen dan op en verziek je de arm. Persen is een goede manier. Volgens mij zijn er zat specialisten die zo'n pers hebben. Meestal is een fuseepenset vervangen in een uurtje gedaan.
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Er gaat toch niets boven een goede pers!
Zie onderwerp; fusee compleet
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=10210
Er staat ook waar wij een fout maakte.
Hopenlijk heb je er iets aan!
Zie onderwerp; fusee compleet
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=10210
Er staat ook waar wij een fout maakte.
Hopenlijk heb je er iets aan!
Heb uiteraard al redelijk wat speurwerk verricht op zowel dit forum als op het internet omtrent het vervangen van de fusee pennen, maar krijg dan toch niet echt een eenduidig verhaal.
Heb vandaag wat in de rondte gebelt naar de nodige specialisten en ook daarbij kreeg ik verschillende verhalen (prijsopgaven) te horen.
Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om de pennen door een specialist eruit en erin te laten persen, waarbij deze ook heel duidelijk aangaf dat het eruit en erin slaan niet bepaalt een risicoloze aktie is, zeker voor een leek.
Heb daarbij ook gekozen voor de duurdere pennen en geen goedkope imitatie voor zover hier verschil in is. Ook daarover lopen de meningen uiteen. Als mijn cabrio-eend maar weer lekker kan rollen!!!!
Schroef bedankt voor je PM
Heb vandaag wat in de rondte gebelt naar de nodige specialisten en ook daarbij kreeg ik verschillende verhalen (prijsopgaven) te horen.
Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om de pennen door een specialist eruit en erin te laten persen, waarbij deze ook heel duidelijk aangaf dat het eruit en erin slaan niet bepaalt een risicoloze aktie is, zeker voor een leek.
Heb daarbij ook gekozen voor de duurdere pennen en geen goedkope imitatie voor zover hier verschil in is. Ook daarover lopen de meningen uiteen. Als mijn cabrio-eend maar weer lekker kan rollen!!!!
Schroef bedankt voor je PM
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
heb je een oude fusee pen meschien?
als je die wel hebt dan moet je deze even wat afslijpen en de pen wat verlengen.
Onder je draagarm zet je een bv een stalen koker en je laat je draag arm er op rusten.
Dan pak je een stevige moker en en dan sla je met behulp van de oude afgeslepen fuseepen de oude fuseepen eruit. Je moet soms goed raak slaan. Meestal sla je hem er dan wel uit. Mocht het dan echt niet lukken dan heb je een pers nodig.
Ik heb het nog nooit nodig gehad, ik krijg ze er altijd op mijn manier er zo uit!
als je die wel hebt dan moet je deze even wat afslijpen en de pen wat verlengen.
Onder je draagarm zet je een bv een stalen koker en je laat je draag arm er op rusten.
Dan pak je een stevige moker en en dan sla je met behulp van de oude afgeslepen fuseepen de oude fuseepen eruit. Je moet soms goed raak slaan. Meestal sla je hem er dan wel uit. Mocht het dan echt niet lukken dan heb je een pers nodig.
Ik heb het nog nooit nodig gehad, ik krijg ze er altijd op mijn manier er zo uit!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Tip van een ander forum:
http://www.international2cvfriends.com/ ... f=7&t=1393
http://www.international2cvfriends.com/ ... f=7&t=1393