Handrem afstellen
Die veertjes zijn inderdaad om het rammelen van de blokjes tegen te gaan. Die handrem op de schijven werkt perfect als ie afgesteld is, maar doordat ze tegen de schijven blijven liggen slijten ze helaas erg snel.
@ punky Daarom heb ik ook diverse vraagbaken
franse, duitse nederlandse engelse en zwitserse. En het gekke is niet alles staat overal in, ik heb zelfs bepaalde dingen gehad die niet in de eenden vraagbaak stonden maar wel in een dyane vraagbaak ??? 
@ punky Daarom heb ik ook diverse vraagbaken

-
- Beginner
Maar..........
Maar wat is de beste manier op de nieuwe handremblokjes op zijn plaats te krijgen.
Kan ik in geen enkele Vraagbaak terugvinden
Kun jij mij helpen??
Groeten Freek
Kan ik in geen enkele Vraagbaak terugvinden
Kun jij mij helpen??
Groeten Freek
-
- Beginner
- Contacteer:
Re: Handrem afstellen
Het afstellen van de Handrem van de schijfremmen is eigenlijk heel simpel, maar het is misgegaan toen de fabriek verzon dat je een ruimte moest houden van 0,1 mm tussen de nok en het blokje. Het lukt namelijk niemand om een voelermaatje van 0.1 mm daar tussen te wringen. Dat ding frommelt op. Handiger is het om te meten tussen de bovenzijde van de nok en de aanslag daar. Dat is namelijk veel zuiverder. In het Handboek2CV kun je alles lezen over het afstellen van de remmen, van zowel trommel- als schijfremmen.
-
- Beginner
Goedemorgen Jan,
In de eerste plaats bedankt voor je reactie, zoals je zelf al zegt het is een behoorlijk geklooi om een voelermaatje e.e.a af te stellen. Ik ga je advies zeker opvolgen en houd je op de hoogte ondanks het feit dat ik pas over enkele weken naar Frankrijk ga waarde auto staat
Nogmaals bedankt
Groeten Freek
In de eerste plaats bedankt voor je reactie, zoals je zelf al zegt het is een behoorlijk geklooi om een voelermaatje e.e.a af te stellen. Ik ga je advies zeker opvolgen en houd je op de hoogte ondanks het feit dat ik pas over enkele weken naar Frankrijk ga waarde auto staat
Nogmaals bedankt
Groeten Freek
-
- Beginner
- Contacteer:
veertjes handremblokjes
Klopt, die veertjes geven een klein beetje druk, maar bij het inzetten gebeurt het nogal vaak dat er een blokje scheef blijft liggen en dus maar op een heeeel klein puntje de schijf raakt. Ze moeten echt plat tegen de schijf komen. En echt rammelen doen ze niet, maar ze moeten op hun plek blijven zitten anders schuiven ze constant tegen de schijf aan, en dat duurt dan hooguit enkele dagen.