Accu laad niet meer op
Accu laad niet meer op
Hallo,
het probleem ontstond van het weekend. Mijn huisgenoot wilde mijn 2cv starten, maar helaas. Toen is hij blijven starten en de accu leeggestart. Het aanduwen ging in 1 keer. Alleen de accu is zo leeg dat de knipperlichten nog maar half werken. Als ik een heel stuk heb gereden is de accu nog steeds leeg. Kan dus elke keer aanduwen. Dit lukt prima, binnen 5 meter is hij direct aan.
Iemand enig idee waar dit aan ligt?
het probleem ontstond van het weekend. Mijn huisgenoot wilde mijn 2cv starten, maar helaas. Toen is hij blijven starten en de accu leeggestart. Het aanduwen ging in 1 keer. Alleen de accu is zo leeg dat de knipperlichten nog maar half werken. Als ik een heel stuk heb gereden is de accu nog steeds leeg. Kan dus elke keer aanduwen. Dit lukt prima, binnen 5 meter is hij direct aan.
Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Chillen in de mooiste cabrio ter wereld
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Maikel
- Regelmatige poster
@backfire
Dat klopt niet hoor wat jij daar zegt.
Accu's laden in de auto vrij snel op. 15 minuten rijden moet iig voldoende zijn om de volgende keer gewoon weer je auto te kunnen starten.
@sixdek
kan 2 dingen zijn, dynamo of accu naar zijn grootje.
Vrij simpel te achterhalen als je een multimeter hebt.
Meet eerst de spanning van ja accu als de motor niet draaid. die moet rond de 12v liggen. Als deze 10V is of lager is het waarschijnlijk dat je accu zijn beste tijd gehad heeft.
Echter is het aannemelijker dat het je dynamo is die je accu niet meer oplaad.
Dus auto aanduwen en weer met de multimeter aan de slag ( je meet gewoon op de accu polen ) als de motor draaidt moet de accu nu een spanning aangeven van +\- 13,8 V, iig hoger dan wat je als eerste hebt gemeten toen de motor nog niet draaide.
Als dat niet het geval is einde oefening van je dynamo en zul je die eens na moeten (laten ) kijken.
Kleine noot wel is dat als je dynamo stuk is, en je accu in wat mindere conditie was ( ouder dan jaartje of 4 ) je de kans hebt dat ook je accu nu dermate leeggetrokken is dat deze ook de geest heeft gegeven. Echter maak je dit niet zo vaak mee met de huidige temperaturen, en gebeurt dit vaker wanneer het echt koud is ( in de winter dus ). Maar de kans is wel aanwezig.
succes !
Dat klopt niet hoor wat jij daar zegt.
Accu's laden in de auto vrij snel op. 15 minuten rijden moet iig voldoende zijn om de volgende keer gewoon weer je auto te kunnen starten.
@sixdek
kan 2 dingen zijn, dynamo of accu naar zijn grootje.
Vrij simpel te achterhalen als je een multimeter hebt.
Meet eerst de spanning van ja accu als de motor niet draaid. die moet rond de 12v liggen. Als deze 10V is of lager is het waarschijnlijk dat je accu zijn beste tijd gehad heeft.
Echter is het aannemelijker dat het je dynamo is die je accu niet meer oplaad.
Dus auto aanduwen en weer met de multimeter aan de slag ( je meet gewoon op de accu polen ) als de motor draaidt moet de accu nu een spanning aangeven van +\- 13,8 V, iig hoger dan wat je als eerste hebt gemeten toen de motor nog niet draaide.
Als dat niet het geval is einde oefening van je dynamo en zul je die eens na moeten (laten ) kijken.
Kleine noot wel is dat als je dynamo stuk is, en je accu in wat mindere conditie was ( ouder dan jaartje of 4 ) je de kans hebt dat ook je accu nu dermate leeggetrokken is dat deze ook de geest heeft gegeven. Echter maak je dit niet zo vaak mee met de huidige temperaturen, en gebeurt dit vaker wanneer het echt koud is ( in de winter dus ). Maar de kans is wel aanwezig.
succes !
some got it, some eend
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
check ook even of de snaar nog heel is. Als de v-snaar gebroken is, dan doet je dynamo ook niets. Is een beetje zonde om een hele dag te zoeken en het meest simpele over het hoofd te zien, toch??
Greatnix Spookeend
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Verkeerd aangesloten autoradio die stroom blijft vragen?inde2cv schreef:Mijn accu laad niet meer op...
Vorig jaar dynamo vervangen, anderhalf jaar terug nieuwe accu en vandaag de spanningswisselaar vervangen (omdat ik dacht dat dit het probleem was) helaas... er wordt niet geladen...
iemand enig idee?
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com