achterraampjes, Voorraam en roest

Alles in, over, rond en op de koets.
David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » zo 5 jun, 2011 23:48

Ik zou eerst lid worden van de 2CV club en een keertje naar de magazijndag gaan met de eend.

De zaken die je opnoemt klinken mij niet heftig in de oren.
Maar als je zelf niet handig bent en/of geen ervaring hebt, dan kan het best veel zijn.

Maar ik zou 'ns langs de club gaan, mensen en adviezen genoeg en veel hulp!

Succes gewenst en wellicht een keer tot ziens in Ederveen.

Greetz David :P

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » ma 6 jun, 2011 15:37

Ha allen,

Punky, je hebt al persoonlijk bericht. Vandaag ben ik naar de verkoper terug gegaan. Gelukkig flink regen dus lekker nat van binnen. Het was snel duidelijk wat de oorzaken waren. Alle ruiten gaan er uit. Er zitten overal gaten langs de onderkanten van genoemde ramen. Het wordt nu gewoon goed gerepareerd. Verder komt er een ander goed dak op, geen goedkope inmmi maar het beste wat te koop is met verwarming. We zijn er gewoon goed uitgekomen. En dat is na de teleurstelling die ik voelde een verademing.

Jufrouw Jannie blijft dus gewoon bij mij wonen en "we gaan samen nog zoveel mooie dingen beleven"! Zakdoeken...

Alle geheid op een stokje, jullie begrijpen dat ik een zucht van verlichting heb geslaakt (heel stilletjes). Zaterdag zal ik verslag doen van het resultaat.

Dank voor alle adviezen en goede raad!

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » ma 6 jun, 2011 16:26

Goed geregeld!
Eend voor allen, allen voor eend..

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » ma 6 jun, 2011 16:31

Ernst-Jan,

Als ik je ergens mee kan helpen, je bent altijd welkom.
En gezien je budget, daar kun je bij een 2cv heel erg veel mee doen!

Ik wens je heel veel plezier en lol de komende zomer.
(en rij een keer langs op een magazijndag bij de 2CV Club NL te Ederveen)

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » ma 6 jun, 2011 18:47

Ha David,

Ik denk zeker lid te worden van de club. Ik wacht nog heel even tot 1 juli! Ik ga dan zeker een kijkje nemen in het magazijn.
Dank voor je aanbod, altijd prettig te weten waar je hulp kunt krijgen.

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » do 9 jun, 2011 20:57

Nou nu dan de update.

Vandaag heb ik Jufrouw Janny opgehaald.

Janny heeft nieuwe onder randen van voorraam, achter raampjes en het raam van het rechter achter portier. Alle ruitjes zijn er weer netjes in gezet nadat het geheel antieroest is behandeld en in de kleur is gezet.
Nieuwe ruitenwisser asjes, de goeie!
Ze heeft een nieuw dak met achter ruit verwarming. Dat moet ik nog even aansluiten met een net relais en schakelaar.
De stuur-uitslag is afgesteld want de banden liepen aan.
De carburateur is schoongemaakt, vlotterhoogte bijgesteld en afgesteld.

Ze rijd nu 100 maal beter dan eerder. Of ze nu waterdicht is zal de tijd moeten leren. Na een bui bij de dealer bleek er vanmorgen toch nog water binnen te komen. Toen is het raam helemaal er in gekit met ruiten kit.

Ik heb er wel vertrouwen in eigenlijk. Super service met een bescheiden eigen bijdrage.

Ik ben blij!

Voor de dingen die ik nu nog moet en wil zal ik de betreffende forumonderdelen bestoken.

Dank voor al het meeleven!

Ernst-Jan

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 9 jun, 2011 23:48

ejfrolich schreef:Na een bui bij de dealer bleek er vanmorgen toch nog water binnen te komen. Toen is het raam helemaal er in gekit met ruiten kit.
Is eigenlijk niet nodig die kit, frame inspuiten met Tectyl ML en dan de ruit erin zou moeten voldoen.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » vr 10 jun, 2011 10:16

Tja, ik weet niet of het zo is gedaan eigenlijk. Er is heel veel ervaring daar, dat weet ik. Het was ook niet verwacht dat er nog lekkage zou zijn nadat het raam er opnieuw was ingezet. Ook de plek was niet normaal. Dus hebben ze alles nogmaals gecontroleerd en besloten dan toch te kitten. Doen ze normaal nooit...

Ik ben er niet bij geweest...?!

Ernst-Jan

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » do 23 jun, 2011 12:22

Ernst Jan,

Er is al veel geschreven over de waterdichtheid van een 2cv.
De 1 krijgt hem niet waterdicht, de ander heeft nooit last van lekkage.

Er zijn verschillende oorzaken te noemen, ik heb er al een keer uitgebreid over geschreven.
Een 2cv is absoluut waterdicht te krijgen, maar je moet goed weten waar je moet kijken.
Alles systematisch nalopen, asjes, ventilatieklep, ruitrubber, motorkapscharnier (indien slecht) etc etc.

Maar meld mij een keer wanneer je naar Ederveen komt dan zorg ik dat ik er ook ben.
(van 1 juli tot 1 augustus ben ik op vakantie)

Ga je naar de World Meeting?

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » do 23 jun, 2011 14:46

Ha david,

Nou dat waterdicht is gelukt bij mijn Eend, ze is nu echt waterdicht. Wel bleek er toch nog zoveel mis met de auto dat de verkoper in ik gisteren overeen zijn gekomen dat hij de auto terug komt halen en ik de investering terug krijg. Woensdag lag er ook ineens een hele plas olie uit en bleek ik ruim 300cc olie te zijn verloren op iets meer dan 100km. Helaas heb ik het terrein van een mede forumlid ernstig vervuild. Een verklaring "schone grond" zal niet meer kunnen ben ik bang...

Enfin ik ben weer eendloos en op zoek naar een ECHT goede gebruiks eend.

Terug komend op je verhaal, ja een eend kan lekvrij.

Ernst-Jan

Charlie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Charlie » do 23 jun, 2011 18:58

Poehh das een verhaal.....
Wel fijn dat je eea hebt kunnen regelen, maar wel een katerverhaal zeg...
Veel succes met het zoeken naar een goede eend.
#Echtemannenrijdendehelewinter2cv
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » do 23 jun, 2011 20:27

Yep, ik ben vooral mijn kennisblik eeuwige dank verschuldigd. Verder een nette afwikkeling van de verkoper. De auto is zelfs opgehaald...

EJ

Plaats reactie