Open dak en wat daar voor nodig is
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ik weet niet of dat jammer is. Ik heb namelijk een ander dak inmiddels. Het eerste dak zaten geen bandjes bij maar bleek ook erg door te hangen bij regen. Ik heb overlgd met de verkoper en heb nu een bijna nieuw dak. De dure
variant met achterruit verwarming. de bandjes er bij en nieuwe drukkers in de auto. Ik heb daar nouwelijks voor hoeven bijbetalen. Uitmuntende service noem ik dat. Ederveen komt vast nog maar was voor nu niet nodig.
Ernst-Jan
variant met achterruit verwarming. de bandjes er bij en nieuwe drukkers in de auto. Ik heb daar nouwelijks voor hoeven bijbetalen. Uitmuntende service noem ik dat. Ederveen komt vast nog maar was voor nu niet nodig.
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Het dak probleem is onder garantie helemaal opgelost. Ik heb een heel ander dak nu. Zo een hele mooie en dure. Alle drukkers zijn er in gemaakt en ook de bandjes meegeleverd. Ik heb dus gister voor het eerst met open dak gereden. Dat gaat makkelijk plank gas, geen probleem.
Van mijn dealer kreeg ik het advies om bij hald\f dak niet de drukker te gebruiken. Het nadeel schijnt te zijn dat dan de daksteun op een manier ligt waardoor het dak stuk gaat. Gewoon in een keer openklappen zonder het doek verder op te rollen of te vouwen is volgens hem de beste manier en dan heb je ook nauwelijks een luchtzak. Ik rijd daar niet vol gas mee overigens.
Verder heb ik een zonnehemel in mijn auto. Ik hoef geen pet op dus en de wind wordt dan, nog beter dan met de zonnekleppen, over het dak geleid. Ik zal er foto's van maken binnenkort.
Ernst-Jan
Van mijn dealer kreeg ik het advies om bij hald\f dak niet de drukker te gebruiken. Het nadeel schijnt te zijn dat dan de daksteun op een manier ligt waardoor het dak stuk gaat. Gewoon in een keer openklappen zonder het doek verder op te rollen of te vouwen is volgens hem de beste manier en dan heb je ook nauwelijks een luchtzak. Ik rijd daar niet vol gas mee overigens.
Verder heb ik een zonnehemel in mijn auto. Ik hoef geen pet op dus en de wind wordt dan, nog beter dan met de zonnekleppen, over het dak geleid. Ik zal er foto's van maken binnenkort.
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Als je het dak gewoon achterover klapt dan komt je stof van het dak klem tussen je beugel en de dakrand. Je kunt beter gewoon de haken losmaken bij de voorruit en dan als het ware het dak oppenklappen door je handen boven je hoofd tegen het dakdoek te duwen en naar achter te vouwen. de stof komt dan niet tussen de beugel en de dakrand en je dakkie is ook iets verder open. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. op deze wijze kun je de drukker probleemloos aan de dakrand klikken.
FF op google een plaatje gezocht (volgens mij de eend van Steffan).
Op deze manier is het dak goed open.

Hier heb ik nog een oud dakjes topic voor je waarin steffan een prima uitleg geeft hoe het dak open moet.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4248&start=15
FF op google een plaatje gezocht (volgens mij de eend van Steffan).
Op deze manier is het dak goed open.

Hier heb ik nog een oud dakjes topic voor je waarin steffan een prima uitleg geeft hoe het dak open moet.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4248&start=15
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Dag Jeroen,
Dank! Goede uitleg en foto's. Wordt bij mij ff pielen. Ik heb er een zonnehemel in zitten dus die moet dan eerst nog aan een kant los denk ik. Ga er eens mee stoeien!
Ernst-Jan

Dank! Goede uitleg en foto's. Wordt bij mij ff pielen. Ik heb er een zonnehemel in zitten dus die moet dan eerst nog aan een kant los denk ik. Ga er eens mee stoeien!
Ernst-Jan

Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Dat uitstappen doe ik altijd idd. De enige manier om te zorgen dat het netjes ligt en niet rammelt.
Oh nog een vraag, rol je het dak buitenkant binnen of binnenkant buiten?
Ernst-Jan
Oh nog een vraag, rol je het dak buitenkant binnen of binnenkant buiten?
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Daar zijn ooit nog hele discussies over gevoerd op dit forum!ejfrolich schreef:Oh nog een vraag, rol je het dak buitenkant binnen of binnenkant buiten?

De meesten rollen 'm met de binnenkant naar buiten, maar sommigen rollen 'm met de buitenkant naar buiten, voor het geval dat er bijvoorbeeld een vogel op poept. Maar volgens mij is de kans dat een vogel IN je Eend poept als je je dak open hebt vele malen groter!
