warmloper..
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
warmloper..
tlaatst een dyane gekocht (fotos volgen nog), en vandaag eindelijk me kunnen rijden (moest lang wachten op verzekering). maar na een tijdje hoorde ik een geratel en verloor ik kracht en viel ik terug naar 50/60km/u. ik ben dan op het gemakje naar huis gereden en de moterkap eens open gedaan. hier kwam rook van en was heel warm. toen ik wat verder keek merkte ik dat mn ventilator los was gekomen (de ratel?)
heb ik nu een warmloper gehad en wat zijn de gevolgen?
heb ik nu een warmloper gehad en wat zijn de gevolgen?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
ik heb pas hetzelfde gehad en ook nog even door gereden 10 km maar kon wel door rijden moest een keer stoppen en toen rook ik ook olie lucht en hoorde de ratel . de volgende dag gekeken en de fan was afgebroken heb er een ieuwe opgezet en rij nogsteeds zonder problemen .
dus gewoon andere opzetten en even kijken wat je moter doet
dus gewoon andere opzetten en even kijken wat je moter doet
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
warmloper
Ik heb het ook al vaker gehad. Olie verversen moet zeker en misschien even kleppen stellen.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ook ooit gehad met mijn Ami. Toen nog dik een uur mee naar huis gereden. Door de wind koelde hij toen nog. Thuis contact opgenomen met Gerard. Die gaf aan zeker de olie te vernieuwen en ook ZEKER de kleppen te stellen. Moest hem beloven dit te doen. Daarna reedt alles weer. Tijdens de motorrevisie bleek wel de zuiger en de kop kapot, al haalde hij wel 120km/uur. Onduidelijk of dit al was, of door de heetloper is gekomen.
Uit een soortgelijke ervaring met de eend. Kijk even je bougies na. Die kunnen niet zo goed tegen extreme hitte. Heb er wel eens een gehad die wat gesmolten was.
Uit een soortgelijke ervaring met de eend. Kijk even je bougies na. Die kunnen niet zo goed tegen extreme hitte. Heb er wel eens een gehad die wat gesmolten was.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
kheb hier even de pagina van het kleppen stellen gelezen.. even ter verduidelijking,
als ik het goed begrijp stel je de kleppen door de speling te regelen tussen klepsteel en tuimelaar?
de kleppen die je moet instellen zijn die van de cilinderkop waarvan de kleppen dicht zijn bij het dode punt?
de speling regel je door de moer los te draaien en met een schroevendraaier regelen tot de speling 2mm is?
en dan de moer terug vast draaien, terwijl je de schroef tegen houd?
als ik het goed begrijp stel je de kleppen door de speling te regelen tussen klepsteel en tuimelaar?
de kleppen die je moet instellen zijn die van de cilinderkop waarvan de kleppen dicht zijn bij het dode punt?
de speling regel je door de moer los te draaien en met een schroevendraaier regelen tot de speling 2mm is?
en dan de moer terug vast draaien, terwijl je de schroef tegen houd?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Zelf stel ik kleppen meestal door de motor te draaien tot bij één van de cilinders beide kleppen op tuimelen staan. De ene gaat net naar beneden en de andere is nog net niet dicht. Aan de andere cilinder weet je dan dat ze dicht zijn want die zit in zijn compressie slag. Ik weet niet wat er bedoelt wordt met dat dit een onnauwkeurige methode zou zijn. Ook op de net niet 180 graden stand van de kleppen zou de diameter van de nokkenas het zelfde moeten zijn. Ik heb bij mijn BMW R100 en mijn Volvo Ama wel eens gekeken of het wat uitmaakt maar heb dat niet kunnen vinden. Als het wel verschil maakt is eigenlijk de nokkenas versleten... Het werkt lekker snel.
Ernst-Jan
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
ik heb het dus als volgende gedaan;
in neutraal aan het vliegwiel gedraaid tot de ene kleppen gesloten waren. hier dan de speling gemeten (15 kon er vlot door, 20 een beetje minder en 25 niet)
dan het vliegwiel weer gedraaid tot de andere kleppen sloten en hier dan de speling gemeten. deze moesten een beetje ingesteld worden.
dan heb ik de kleppendeksels er terug op gezet, maar toen ik de motor starte begon 1 deksel te lekken
kan het dat hier geen pakking opzat? op geen van de 2 zat een pakking. ik ben dan snel nog naar de winkel gegaan om vloeibare pakking
deze ga ik nu een nachtje laten uitharden (is dit nodig? op het flesje staat instant dichting bij lage druk)
en een dyane zijn voorkant zit met heel wat meer vijzen vast dan een gewone eend hoor
in neutraal aan het vliegwiel gedraaid tot de ene kleppen gesloten waren. hier dan de speling gemeten (15 kon er vlot door, 20 een beetje minder en 25 niet)
dan het vliegwiel weer gedraaid tot de andere kleppen sloten en hier dan de speling gemeten. deze moesten een beetje ingesteld worden.
dan heb ik de kleppendeksels er terug op gezet, maar toen ik de motor starte begon 1 deksel te lekken
kan het dat hier geen pakking opzat? op geen van de 2 zat een pakking. ik ben dan snel nog naar de winkel gegaan om vloeibare pakking
deze ga ik nu een nachtje laten uitharden (is dit nodig? op het flesje staat instant dichting bij lage druk)
en een dyane zijn voorkant zit met heel wat meer vijzen vast dan een gewone eend hoor

dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
ik denk niet dat vloeibare pakking blijft zitten.
Kleppendekselpakkingen zijn behoorlijk dik, dat krijg je nooit gecompenseerd met vloeibare pakking.
Weet je zeker dat er geen pakking tussen zit? Ik heb zelf wel eens gehad dat ik ook dacht dat er geen pakking tussenzat, maar bleek uiteindelijk zo in de kleppendeksel gedrukt te zijn dat het bijna niet zichtbaar was.
Kleppendekselpakkingen zijn behoorlijk dik, dat krijg je nooit gecompenseerd met vloeibare pakking.
Weet je zeker dat er geen pakking tussen zit? Ik heb zelf wel eens gehad dat ik ook dacht dat er geen pakking tussenzat, maar bleek uiteindelijk zo in de kleppendeksel gedrukt te zijn dat het bijna niet zichtbaar was.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
Ik heb ook wel eens moeten zoeken voor ik de pakking kon vinden in het kleppendeksel.lordmaster1 schreef:ik denk niet dat vloeibare pakking blijft zitten.
Kleppendekselpakkingen zijn behoorlijk dik, dat krijg je nooit gecompenseerd met vloeibare pakking.
Weet je zeker dat er geen pakking tussen zit? Ik heb zelf wel eens gehad dat ik ook dacht dat er geen pakking tussenzat, maar bleek uiteindelijk zo in de kleppendeksel gedrukt te zijn dat het bijna niet zichtbaar was.
Maar ga alsjeblieft niet klooien met vloeibare pakkingen, een kleppendekselpakking kost minder dan 2 euro.