Happytree stelt zich voor. [Begonnen met motorrevisie]
Mijn ervaring met eend rijden is dat je je vooral niet druk moet maken.
Vorig jaar ben ik met de een naar zuid frankrijk gereden en ik had ook dezelfde problemen als jij hij rookte ook als een gek als ik wegreed bij een stoplicht. Dus zo'n kan van 5 liter olie gekocht en gaan met die banaan.
Keurig het oliepijl gecontroleerd bij elke tankbeurt en toen ik na 3800 kilometer thuiskwam was de kan zo goed als leeg
Maar ik vond het wel vervelend dat het zo stonk dus toch de klepseals laten vervangen en probleem opgelost.....
Nu olieverbruik=nul
Vorig jaar ben ik met de een naar zuid frankrijk gereden en ik had ook dezelfde problemen als jij hij rookte ook als een gek als ik wegreed bij een stoplicht. Dus zo'n kan van 5 liter olie gekocht en gaan met die banaan.
Keurig het oliepijl gecontroleerd bij elke tankbeurt en toen ik na 3800 kilometer thuiskwam was de kan zo goed als leeg
Maar ik vond het wel vervelend dat het zo stonk dus toch de klepseals laten vervangen en probleem opgelost.....
Nu olieverbruik=nul
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Bedankt voor de geruststellende berichten
De reis gaat naar Milau en wil toch zo nu en dan lekker binnendoor cruisen dus een 2500km zal er wel gereden worden. dat de lagers erin blijven zitten maak ik me niet zo zorgen om. maar blijft zo'n blokje wel lekker lopen ondanks dat de bougie bijvoorbeeld nat word van de olie.
Ik ga er zo weer lekker mee rijden naar me werk om een beter beeld te krijgen van de staat van de motor.
De reis gaat naar Milau en wil toch zo nu en dan lekker binnendoor cruisen dus een 2500km zal er wel gereden worden. dat de lagers erin blijven zitten maak ik me niet zo zorgen om. maar blijft zo'n blokje wel lekker lopen ondanks dat de bougie bijvoorbeeld nat word van de olie.
Ik ga er zo weer lekker mee rijden naar me werk om een beter beeld te krijgen van de staat van de motor.
Ik zal vanavond je site eens bekijken
De 2cv begint met dit warme weer (en na het stellen van de kleppen en vervangen van bobine enzo een stuk hoger stationair te lopen) nu wou ik dat wat terug stellen. ik zag wel een schroefje wat naar mijn id het stationair toerental moest verzorgen, maar het schroefje stond er niet tegenaas. nu lijkt het alsof hij beetje blijft hangen.
Nu is mijn 1e vraag het omcirkelde gedeelte is toch de stationair schroef? en wat kan ik eraan doen als hij niet verder terug komt? het gedeelte waar die veer aanzit komt wel helemaal terug. maar dat andere gedeelte niet. druk ik op die schroef dan zakt het toerental wel.
De 2cv begint met dit warme weer (en na het stellen van de kleppen en vervangen van bobine enzo een stuk hoger stationair te lopen) nu wou ik dat wat terug stellen. ik zag wel een schroefje wat naar mijn id het stationair toerental moest verzorgen, maar het schroefje stond er niet tegenaas. nu lijkt het alsof hij beetje blijft hangen.
Nu is mijn 1e vraag het omcirkelde gedeelte is toch de stationair schroef? en wat kan ik eraan doen als hij niet verder terug komt? het gedeelte waar die veer aanzit komt wel helemaal terug. maar dat andere gedeelte niet. druk ik op die schroef dan zakt het toerental wel.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Zo de eerste grote afstand is ermee gereden in totaal dit weekend 400km gereden. auto rijd na het onderhoud gewoon erg goed en ook op de snelweg rij je zonderproblemen 100 of zelfs harder.
Gek genoeg was het olieverbruik ineens stukken minder wat wel apart is rij ik veel in de stad dan rookt(e) hij heel erg maar blijkbaar met 100 op de snelweg geen last meer? (is hier een verklaring voor)
Dezeweek de puntjes op de i zetten en dan over 2 weken naar zuid frankrijk
Wat is eendrijden toch leuk
Owja, ik kwam zaterdag rond een uur of 6 nog een 2cv tegen ten hoogte van Den Dolder die richting Utrecht reed. die persoon stak zijn hand op ik was helaas net telaat.
Gek genoeg was het olieverbruik ineens stukken minder wat wel apart is rij ik veel in de stad dan rookt(e) hij heel erg maar blijkbaar met 100 op de snelweg geen last meer? (is hier een verklaring voor)
Dezeweek de puntjes op de i zetten en dan over 2 weken naar zuid frankrijk
Wat is eendrijden toch leuk
Owja, ik kwam zaterdag rond een uur of 6 nog een 2cv tegen ten hoogte van Den Dolder die richting Utrecht reed. die persoon stak zijn hand op ik was helaas net telaat.
De afgelopen tijd (vooral vandaag) bezig geweest met de 2cv, deze moest voor de vakantie even een check krijgen en een grote beurt.
Het volgende is gedaan:
- Kleppendeksel pakkingen + kleppen gesteld
- V-snaar
- Bobine
- Bougieskabels
- Groot onderhoud filters, olie, bougies
- Remvloeistof
- Warmte slangen in wielkuipen
- Fusees en aandrijfassen doorgesmeerd
- hier en daar wat stekkertjes en andere kleine electronica
- 12v aansluiting gemaakt
- Bumpers zwart gemaakt
- Dakje vervangen
- Choke veertje en gasklepveer vervangen
Ook heb ik veel gecontroleerd en ik heb me verbaasd over het nette onderhoud wat aan deze 2cv is gedaan, zelfs de dopjes op de ontluchting nippels van de remmen zat een beetje vet in zodat de nippels niet zouden worden aangetast.
Foto's:
Kleppen stellen:
Mijn vader die het ook erg leuk vind (2cv was zijn 1e auto):
Contacpuntjes had ik liggen maar leken nog nieuw:
Zonder dak:
Nieuw dak:
Autotje:
Het volgende is gedaan:
- Kleppendeksel pakkingen + kleppen gesteld
- V-snaar
- Bobine
- Bougieskabels
- Groot onderhoud filters, olie, bougies
- Remvloeistof
- Warmte slangen in wielkuipen
- Fusees en aandrijfassen doorgesmeerd
- hier en daar wat stekkertjes en andere kleine electronica
- 12v aansluiting gemaakt
- Bumpers zwart gemaakt
- Dakje vervangen
- Choke veertje en gasklepveer vervangen
Ook heb ik veel gecontroleerd en ik heb me verbaasd over het nette onderhoud wat aan deze 2cv is gedaan, zelfs de dopjes op de ontluchting nippels van de remmen zat een beetje vet in zodat de nippels niet zouden worden aangetast.
Foto's:
Kleppen stellen:
Mijn vader die het ook erg leuk vind (2cv was zijn 1e auto):
Contacpuntjes had ik liggen maar leken nog nieuw:
Zonder dak:
Nieuw dak:
Autotje: