- De massa van de koplampen zat los dus sta plots zonder licht (duur geintje met ANW)
- De accu polen blijken niet vast te zitten
- De auto was zo lek als een mandje (gelukkig goed gerepareerd)
- De v-snaar zit gewoon los
- De olie sensor blijkt stuk
- De bumper en koplamp steunen zitten los en zonder moer gewoon half in het cassis gedraaid
- Er lag een half verteerde afgeknipte draad onder de mat, nee niet afgeplakt!
- De uitlaat lekte na de lange demper (gerepareerd)
- Het dak hangt bij de eerste regenbui zo door dat er water in de auto komt (geruild voor ander dak)
- Kachel bleef warme lucht blazen (kabels afgesteld)
- Vrije slag koppeling was te groot en borgmoer zat los
- Gaskabel zat veel te strak dus pedaal veel te hoog (was APK eis volgens verkoper)
De lekkage (4 lekke sponningen en RW asjes) en lekke uitlaat is met een beetje bijbetalen gerepareerd samen met een ander dak. Dat gaf het vertrouwen weer terug. Nu na alles wat ik nog ben tegen gekomen geloof ik dat ik beter een bouwpakket had kunnen kopen. Vast goedkoper en dan weet ik tenminste wat er is gebeurd en of dat volgens de regels is gebeurt. Nu is elk uurtje sleutelen aanleiding voor weer ontdekkingen die niet goed zijn gedaan.
Voor wat betreft de bumper en koplamp steun ben ik niet zeker hoe het hoort te zitten. Ik heb nu alle boutjes er helemaal ingedraaid. De boutjes hebben vrij fijn draad en een soort punt. Hoe hoort dat in het cassis (nieuw gegalvaniseerd) vast gemaakt te zitten? Horen er wel moertjes of hoort dat anders te zitten. Ik durf er nu niet heel veel kracht op te zetten dus echt vast zit het ook niet..
Verder komt er een doorzichtige benzine leiding van achter langs de linker chassis balk. Hij loopt niet netjes strak en zit op o.a. op het sleep oog met een trekbandje vast. Deze leiding zit dan in een rubber benzine slang gestoken met een slangklem. Ik neem aan dat hier ook nettere methoden voor zijn? Nu zit de leiding een beetje ongeveer op zijn plek en dan met een ruime bocht over het chassis naar de pomp. Hoort dat niet met een soort van cassis klemmetjes of zo? Nogmaals ik heb een nieuw gegalvaniseerd chassis.
Volgens de verkoper zitten er op zo een chassis ook geen beugeltjes voor de binnenschermen. Die hangen nu dus gewoon los. Of dat anders kan weet ik ook niet zo goed.
Ernst-Jan (die dit maar als een uitdaging blijft zien. Of je er vaste klanten mee maakt durf ik toch te betwijfelen...)