spuitpistolen gebruikerstest, meer foto's
-
- Addicted user
- Contacteer:
Hoi Rob, ik had het over doek waarmee je ontvet hebt. Kleefdoek zal wel goed zijn.
Als je nog steeds problemen hebt, probeer dan eens te ontvetten met M700.
Voor wat betreft de harders, je moet ook rekening houden met de temperatuur, maar je moet de lak wel de aanbevolen tijd geven om te vloeien. Dan liever iets langere droogtijd maar goede vloei en uitdamping.
Als je nog steeds problemen hebt, probeer dan eens te ontvetten met M700.
Voor wat betreft de harders, je moet ook rekening houden met de temperatuur, maar je moet de lak wel de aanbevolen tijd geven om te vloeien. Dan liever iets langere droogtijd maar goede vloei en uitdamping.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bij mij zijn sommige delen ook niet helemaal glad gespoten. Ik heb goede ervaringen met schuren en polijsten. Ik gebruik daarvoor korrel 1500 en schuur met water. Dan polijsten met de machine. Eerst heb ik zo'n Gamma polijst machine gebruikt, maar afgelopen zaterdag toch maar een goede polijst machine gekocht. Werkt echt super. Met de Gamma machine gaat ook maar duurt wat langer. Ik gebruik wel polijst middel van de autolakken winkel.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Veelvuldig poster
is 1500 niet wa grof?Boudewijn schreef:Bij mij zijn sommige delen ook niet helemaal glad gespoten. Ik heb goede ervaringen met schuren en polijsten. Ik gebruik daarvoor korrel 1500 en schuur met water. Dan polijsten met de machine. Eerst heb ik zo'n Gamma polijst machine gebruikt, maar afgelopen zaterdag toch maar een goede polijst machine gekocht. Werkt echt super. Met de Gamma machine gaat ook maar duurt wat langer. Ik gebruik wel polijst middel van de autolakken winkel.
ik heb de mijne met korrel 2000 gedaan...
-
- Moderator
Spuitafstand 10 cm is ook wat weinig. 30 ongeveer is normaal voor een verfspuit. Krijg je ook een bredere waaier (daarvoor kocht je een spuit!) en dus een nettere dunnere laag, met meer overlap tussen de lagen. Vloeit mooier over in elkaar dan een rijtej streepjes (want die krijg je op 10 cm).
Spelen met de luchtdruk wil ook nogal eens helpen.
Spelen met de luchtdruk wil ook nogal eens helpen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
met een spuitafstand van 30 cm gaat het beter. En de druk terug naar 2. De verftoevoer moet dan een stuk hoger. Nu nog leren niet te dik te spuiten.
Een aantal delen zijn nu gespoten, weer gladgemaakt en afgespoten met één laag. Dat is misschien niet ideaal, maar het werkt wel.
Foto's volgen.
Gr Rob
Een aantal delen zijn nu gespoten, weer gladgemaakt en afgespoten met één laag. Dat is misschien niet ideaal, maar het werkt wel.
Foto's volgen.
Gr Rob
-
- Moderator
Kijk, het wordt vanzelf beter. Goed bezig!
Om te oefenen kun je even een paar keer een paar meter maken op een oude plank en góed kijken wat de lak doet als hij de plaat raakt.
Zorg voor goed (TL) licht vanaf de zijkanten, dan kun je in de weerspiegeling goed zien hoe de lak vloeit.
Vloer natmaken, scheelt stofpuntjes in je lak.
Om te oefenen kun je even een paar keer een paar meter maken op een oude plank en góed kijken wat de lak doet als hij de plaat raakt.
Zorg voor goed (TL) licht vanaf de zijkanten, dan kun je in de weerspiegeling goed zien hoe de lak vloeit.
Vloer natmaken, scheelt stofpuntjes in je lak.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Korrel 1500 op advies van de verf leverancier. Ziet er na het polijsten goed uit.duck-tuc schreef:is 1500 niet wa grof?Boudewijn schreef:Bij mij zijn sommige delen ook niet helemaal glad gespoten. Ik heb goede ervaringen met schuren en polijsten. Ik gebruik daarvoor korrel 1500 en schuur met water. Dan polijsten met de machine. Eerst heb ik zo'n Gamma polijst machine gebruikt, maar afgelopen zaterdag toch maar een goede polijst machine gekocht. Werkt echt super. Met de Gamma machine gaat ook maar duurt wat langer. Ik gebruik wel polijst middel van de autolakken winkel.
ik heb de mijne met korrel 2000 gedaan...
-
- Moderator